Tervetuloa foorumiin. Kaikki saavat lukea, mutta kirjoittaa voivat vain kirjautuneet. Liity joukkoon. Kaikki mielipiteet ovat kirjoittajien henkilökohtaisia eikä foorumilla ole mitään osuutta tai vastuuta niihin.
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Herää kysymys onko kirkko joku avioliittoon liittämis organisaatio eikä muuta. Eli onko se kirkon pääasiallinen tehtävä
Mikä on kirkko, ja mikä on sen tehtävä? Kukaan ei halua kuulua sellaiseen yhteisöön, joka ei tiedä itsekään, mitä se ajaa.
Yleensäkin lienee niin, että persu olisi tämän foorumin inhottavin kirjoittaja. Minä olen aina ilmoittanut kannattavani kykypuoluetta. Kun tämä forumi on vasemmistolaisten johtajien hallussa, niin minut on helposti erilaisena löydetty. Täällä on toisille erilainen kohtelu kuin toisille. Eli yksi Benkku ei saanut aliastaan vaihtaa, vaan se torpattiin minullekin tietoisesti. Mutta yksi Myyrä = Sivullinen on ollut hyvin rakas eräille kirjoittajille. Ja tämä asia kirjoitettiin ulos periaatteessa sivulauseessa. Tällaisesta en pidä.
Persut toimivat hyvänä puolueena oppositiossa.
Kyllä aika hyvin muistin, että olen vihervassarisuvakeista kirjoittanut. En irrallisena mistään aiheesta, vaan loukkaantuneena niihin teksteihin, joita olen joutunut lukemaan minulle kirjoitettuina. Että tasoissa olemme. Suvakki on arveluni mukaan persujen lanseeraama. Yleensäkin lienee niin, että persu olisi tämän foorumin inhottavin kirjoittaja. Minä olen aina ilmoittanut kannattavani kykypuoluetta.
Laihia oli lukiolaisaikanani isäni ja äitini palveluspaikkakunta. Hehän olivat kummatkin maaseutuammatteihin koulutetut. Elettiin sitä aikaa, että lauantainakin vielä oli muutama tunti palvelusta. Velivainaja oli jo isäntä Korpelan talossaan, mutta yleensä lauantaina tiettyyn aikaan vanhempamme kotiin tulivat. Varmaankin katsomaan, että miten veljekset ovat pärjänneet. Saan kirjoittaa, että ainakin osalleni tuli Raamatun sana "katso kuinka hyvää ja suloista on, kun veljekset sovussa asuu"todeksi monilla tavoin. Navettaan en mennyt, koska se olisi havaattu koululuokassa. Muita hommia tein joskus, esim haimme ladoista heiniä. Traktorissahan oli valot, jos oli iltapimeää jo.Raha oli tiukalla. Se oli hyvää aikaa opetella Korpuksen kadetin päivärahalla elämiseen. En oikein ymmärrä, että miksi en älynnyt ottaa opintolainaa kuten moni muu teki. V 1966 tuli käytäntöön viisipäiväinen palvelusviikko so lauantai oli vapaa koko päivä. Enemmän lauantain hidas kuluminen minua häiritsi kuin virkisti.