Kirjoittaja Aihe: Musiikkia 19  (Luettu 59906 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Musiikkia 19
« Vastaus #106 : 08.12.24 - klo:08:56 »
Jean Sibelius   8.12.1865  -  20.9.1957

Karelia-sarja intermezzo            https://www.youtube.com/watch?v=SYoJ4fhMlC0
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #107 : 08.12.24 - klo:12:11 »
Minä ja Hän - Isän maa
Hienot sanat ja video, mutta en ymmärrä tätä nykyisten naislaulajien
tyypillistä nenästä laulua? Onko se jotain sellaista taiteellisuutta, jota meikäläinen Katri Helenan ym. kirkasäänisiin laulajiin tottunut wanha ikäpolvi ei enää ymmärrä?

Eipä se isä Jaakkookaan ymmärtäny, kun kansantaiteilija Irwin oli Lapualla tullut baariin, jossa isäukko istuskeli muiden sotaveteraanien seurassa. Irwin oli kysynyt, että saisko herroille laulaa? Veteraanit olivat antaneet Irwinille lähdöt baarista, laulajalle joka ei osaa muuta kuin nenästä honottaa. Kaikkea sitä geeniperimästään muistaa. :icon_rolleyes: :icon_lol:
https://youtu.be/K6bLSWOQ2vc?si=6SuUPWkEM6MsW_Lu
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #108 : 15.12.24 - klo:09:11 »
Tänään on jo 3. Adventtisunnuntai. Joulu on lähellä.

https://www.youtube.com/watch?v=LajjE5WoNmM

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #109 : 20.12.24 - klo:14:04 »
Omaisia, sukulaisia, ystäviä ja tuttuja katoaa omasta pienestä piiristä yhä enemmän, kun vuodet ja vuosikymmenet vierii vastustamattomasti.

Ismo Alanko - Hetki haudalla
https://www.youtube.com/watch?v=TJMgGkkF-wI

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #110 : 25.01.25 - klo:14:03 »
Akseli Koskelan lauluja olen Facessa kuunnellut ja ainahan hänellä on ollut jotain sanottavaakin. Vähään aikaan en ole kuullut hänestä mitään, mutta tänään hän kertoi, että eksymiset ja harhailut ovat päättyneet ja hän on matkalla taas Kotiin.

"Hyvää lauantai aamua rakkaat ystävät!
Minulta on kysytty kerran jos toisenkin, että "Miksi lähdit tälle tielle?", "Ootko sä seonnut lopullisesti?", tai sanottu "Isäsi kääntyisi haudassaan, jos tietäis tästä sun Jeesus touhusta", "Sun elämäsi on pilalla" yms.
Nyt haluan vastata julkisesti näihin kysymyksiin, kun teitä seuraajiakin on siunaantunut näiden vuosien varrella aika uskomaton määrä ♥️
Nöyrin mielin kiitos ja kumarrus.
Haluan ihan ensimmäisenä laittaa tähän lyhyen ja ytimekkään, mutta silti parhaimman perusteluni, eli erään Raamatun paikan, joka kuuluu näin:
Evankeliumi Johanneksen mukaan 14: 6
       6. Jeesus sanoi hänelle:
           Minä olen tie, totuus ja elämä: ei kukaan           tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Voisin perustella tänä päivänä Jeesus tielle lähtöäni niin monesta eri näkökulmasta, mutta haluan nostaa tämän uskoontulo hetkeni jonka johdattamana tein päätökseni seurata Jeesusta.
Tein sen tilanteessa jossa elämäni oli ajautunut siihen pisteeseen, että Jeesus oli ainoa joka ei jättänyt minua, kun tuntui ettei omat voimavarat riittäneet, vaikka siihen asti elämääni olin maailman katujen kovettamana uskonut, että mua ja mun jaksamista ei murra mikään kun onhan tässä kaikesta selvitty, mutta siinä hetkessä jälkeenpäin ajateltuna olin hylännyt jo itsekin itseni.
Se oli summa vuosia kestäneen päihteiden käyttöni, jatkuvien rikosten tekemisen, vankilassa olon, uskottomuuden, muunlaisen haureuden ja himojen harjoittamisen kierteessä. Olin itse sielunvihollisen orjana kanssa särkenyt itseni jo niin pieniksi paloiksi, että näin jälkeenpäin voin vain todeta, että ei niistä olisi voinut enään kukaan ihminen koota mitään ehjää, sanoi kuka mitä sanoi.
Näin kuitenkin kävi, että Jeesus ei hylännyt mua oman onneni nojaan, vaikka olinkin aiemmin kaikkeni tehnyt, että paholainen saa olla tyytyväinen.
Kuten sanoin, sillä hetkellä olin jo hyvin katkeroitunut ja täynnä vihaa omaa elämääni kohtaan sekä myös muihin kanssa kulkijoihin, kun en luonnollisesti ihmisenä kestänyt syyttää ainoastaan itseäni kaikesta. Olin suuresti myös pettynyt elämääni siinä, kun isäni menehtyi syöpään ja veljeni sydänkohtaukseen noin vuotta aikaisemmin.
Kiitos Taivaallisen Isämme, Koskela Jessica kanssa ihana poikamme Voitto syntyi heti melkein heidän pois menonsa jälkeen.
Ajoin yksin autolla liikennevaloihin, toukokuun alussa 2024. Olin hyvin synkällä mielellä, sydän täysin turtuneena omaan katkeruuteeni ja vihaan jota olin kantanut hyvin pitkään sisälläni, mutta silti täysin turhaan. Muistan sanoneeni ääneen siinä liikennevaloissa paikalla ollessani, että "eiköhän tämä ollut tässä, ettei kukaan tai mikään pysty mua enään tästä ylös auttamaan" ja sen sanottuani käänsin vaistomaisesti katseeni taivaalle ja yhtäkkiä kuin yliluonnolisesti mun sisällä vellonut viha, katkeruus, toivottomuus ja kaikki muu ahdistus oli poissa. Mun ajatuksiini nousi käsittämättömästi sanat:
"Jeesus voi auttaa, Jeesus rakastaa sua."
Siinä hetkessä pitkään kiinni olleet kyynelpadot aukesi ja mun sisimpäni täytti uskomattoman suuri rauha jollaista en ollu koskaan eläessäni kokenut muutakuin ehkä pienenä lapsena, joskaan en siitä rauhasta mitään enää muistanut.
Itkiessäni siinä monet "velkaantuneet" itkut ja taivaallisen rauhan täyttämänä tein koko elämäni parhaimman päätöksen lähteä seuraamaan meidän syntisten ihmisten suurinta rakkautta Jeesusta Kristusta ja kädet ristissä toistin seuraavat sanat:
"Minä uskon Jumalaan, Isään, Kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan, ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta, 
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, 
astui alas tuonelaan, 
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin, 
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, 
oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, 
ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän."
Evankeliumi Matteuksen mukaan 16: 24-26
24. Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua."
25. Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen.
26.Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?
Evankeliumi Markuksen mukaan 1: 15
     15. Ja sanoi: Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.
Kiitos Herralle tästä kirjoituksesta ♥️🙏
Aamen ✝️"

https://www.youtube.com/watch?v=-t7_yWzrG4U

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #111 : 25.01.25 - klo:14:23 »
Akseli Koskela: Äidin rukous
https://www.youtube.com/watch?v=OLKu3F3kvuA

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #112 : 31.01.25 - klo:17:53 »
Ihanaa tunnelmaa perjantai-iltaan: 

https://www.youtube.com/watch?v=pOtKnGDz59c

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #113 : 03.02.25 - klo:12:54 »
Pohojalaasihin liitetähän aina tappelut, rikollisuus ja viinanjuanti.
Tilasto v.2024
"Alkoholinkulutus väheni edelleen viime vuonna. Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) tuoreen tilaston mukaan alkoholijuomien kokonaiskulutus Suomessa oli 8,7 litraa sataprosenttisena alkoholina 15 vuotta täyttänyttä asukasta kohti. Kulutus laski 2,4 prosenttia vuodesta 2022.
Vähintä alkoholin kulutus on Pohjanmaalla, jossa puhdasta alkoholia 15 vuotta täyttäneet joivat keskimäärin 6,0 litraa."

Tuo alhainen alkoholinkulutus näkyy myös muuta maata pienenpänä väkivaltarikollisuutena.

Häjyt 2 elokuva pyrkii taas pitämään yllä pohojalaasten häjyjen mainetta kaikes pahas.
Pate Mustajärvi:Pahaa verta, musikkivideo on kuvattu Lapualla.
https://youtu.be/il0LtX0SxiY?si=ssO3f8LVHtg5JuAD