Juttu on niin, että jokaisen keskustelupalstan osallistujan tulee kestää jonkin verran kritiikkiä itseensä. Jos ei kestä, niin voi miettiä mikä on viisasta. Ketään ei täällä vainota tai pahoinpidellä. Hyviä foorumivuosia kaikille tasaisesti.
Puppua joka sanaa. Olen hyvin kestänyt kritiikin, vielä ilolla ottanut joka kritiikin sanan vastaan ja muuttanut käännöksen sen mukaan. Jos Riitta valehtelee, niin hänkin joutuu kestämään paljastuksen. Jos minua julistetaan narsistiksi siksi, että laitoin pyynnöstä linkin Siionin virsien sijainnista, voin odottaa, että joku foorumin pyhä lehmä nimetön trolli on sen takana. Voin odottaa, että ylläpito tekee tehtävänsä, mutta ylläpidon mielestä nimettömien trollien sananvapaus on tärkeämpi kuin herännäisyyden historia ja hengellinen pohja. Sananvapaus ei ole keneltäkään riistetty enkä haluaisikaan riistää sitä, paitsi monta kertaa minulta, kun olen paljastanut nimettömien trollien tuhoisaa toimintaa. Paljastan niiden vihaa Siionin virsiä kohtaan. Paljastan niiden pahuutta, ja se on monelle vaikea kestää. Paljastan ihmisten pelkuruutta, kun eivät uskalla sanoa mitään niitä vastaan. Jos ei pysty olemaan vahvasti moraalinen ja vastustaa pahuutta, vaikkapa asiallisesti ja kohteliaasti, niin sopii pohtia mikä on viisasta. Mutta körttifoorumi on voimaton nimettömien trolleja vastaan, täynnä moralittomia pelkureita, jotka närkästyvät järkevän sanan edessä. Ei kukaan täällä tunnu kestävän järkevää kritiikkiä vaan turvautuu hiljaisuuteen tai trollien mielistelyyn. Jotkut valehtelevat niiden puolustaessaan ja jotkut mielistelevät niitä sanomalla miten rakkaita ne ovat. Olen mielissäni siitä, että viisveisaaja kirjoitti hävyttömästi, sillä reaktio on paljastanut Riitan epärehellisyyden, Sepon ja Penan pelkuruuden, ja Leenan rakastumiseen nimettömiin trolliin. Olette tosi kurjia, kai se on mitä tavoitellaan herännäisyydessä. Taas kun ette kestä järkevää kritiikkiä, niin minulle taas ilmoitetaan, etten saa täällä enää kirjoittaa kuukaudeksi tai tällä kerta kahdeksi. Trollit saa riehaantua niin kuin haluavat.
Mutta körtit kaikessa vaatimattomuudessaan ovat täällä unohtaneet, että samat moraalisäännöt pätevät heihin kuin muihin.
En halua narsistisesti yleistää. 1944 ja luterilainen eivät ole pelkureita, vaikka eivät kirjoita.