Keskustelu > Yleinen keskustelu

Armeijapäiväkirja

(1/9) > >>

PekkaV:
Kävin armeijan Savon Prikaatissa. Olen vänrikki. Krh. Yhdessä kertausharjoituksessa olen ollut. Se kesti kaksi viikkoa. Ensimmäinen viikko oli teoriaa, toinen maastossa.
Sain kutsun viime vuonna RUK:n vuosijuhlaan, mutta yrityksistäni huolimatta en päässyt.
Kunnioitan Mannerheimia, jonka äitini on nähnyt silloin, kun Päämaja oli Mikkelissä, ehkä useampiakin kertoja Marskin kävellessä Seurahuoneelle lounaalle, äitini Tipulaan, Tyttölyseoon.
Jos minulle tulee vaikeita paikkoja elämässä, totean, että olen ollut vaikeammassakin paikassa. Ajattelen silloin - ja sanonkin, jos on tilaisuus – sotaharjoitusta, jossa univajeisena vedin täydessä lastissa olevaa ahkiota puolimetrisessä nuoskalumessa.
Yksi armeijakaverini asuu samalla paikkakunnalla.

Penanpoika:
Minä astun palvelukseen ensi kuun erässä.

Katsotaan mitä haasteita asetetaan eteen.

m.k:
Ikkään ei ole kyllä näin julumetusti jurppinu ku armeijassa, vaan alakaapa olla kassuaamut vähissä (4)... En kyllä turhempaan olis voinut 6 kuukautta elämästäni käyttää, vaan ompahan tuokin käyty, eikä taatusti v*tuta siviilissä juuri mikään tämän jälkeen.

Salis:

--- Lainaus käyttäjältä: "m.k" ---Ikkään ei ole kyllä näin julumetusti jurppinu ku armeijassa, vaan alakaapa olla kassuaamut vähissä (4)... En kyllä turhempaan olis voinut 6 kuukautta elämästäni käyttää, vaan ompahan tuokin käyty, eikä taatusti v*tuta siviilissä juuri mikään tämän jälkeen.
--- Lainaus päättyy ---

Nuori mies purnaa ihan turhaan. Armeijassa on kysymys isänmaamme puolustamisesta.

m.k:

--- Lainaus käyttäjältä: "Salis" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "m.k" ---Ikkään ei ole kyllä näin julumetusti jurppinu ku armeijassa, vaan alakaapa olla kassuaamut vähissä (4)... En kyllä turhempaan olis voinut 6 kuukautta elämästäni käyttää, vaan ompahan tuokin käyty, eikä taatusti v*tuta siviilissä juuri mikään tämän jälkeen.
--- Lainaus päättyy ---

Nuori mies purnaa ihan turhaan. Armeijassa on kysymys isänmaamme puolustamisesta.
--- Lainaus päättyy ---
No jaa. Ampua osasin jo ennen inttiä sen minkä osaan, en oppinut. Nuotion olen osannut tehdä niin kauan kuin muistan, intissä kyllä useimmiten esson kiehiset ollu apuna kun ei viitsi tuheltaa märkien puitten kanssa. Ensimmäistäkään kunnon taistelutilannetta ei oman palvelukseni varrelle sattunut, istuskelin telakuorma-autossa ja pyörittelin peukaloita, kun muut "taistelu"vaiheessa käppäilivät metsässä 15-20 kilsaa päivän aikana. Varmasti oppi jotakin siinä, nimittäin sen että Nokian saappaissa on aina enemmän reikiä kuin se yksi mistä jalka saappaaseen sujautetaan. Miljoonan euron harjoituksessa pystyteltiin telttoja pahasille paikoille, syötiin ja nukuttiin huonosti ja käppäiltiin metsässä, kuskit istuskelivat. Mielekästä tekemistä kyllä yritettiin itse sitten järjestää, oltaisiin käyty hieman kiusaamassa vastustajia, vaan kun ei omatkaan kouluttajat tienneet (!) muuta kuin sen, että jossakin 30 kilsan päässä majoittuvat. Ainoa uusi asia, minkä armeijassa opin, oli tekalla ajaminen. Suhteellisen kyseenalainen taito tuokin, eikä moisen takia minusta puolta vuotta kannattaisi armeijassa olla. Meneehän tuo armeijakin, mutta enemmän olisi hyötyä pyöritellä niitä peukaloita vaikka työpaikalla...

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta