Keskustelu > Yleinen keskustelu

Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

(1/21) > >>

öppiäinen:
Kokeilen, ottaako aihe tulta tällä foorumilla. Olen jäsenenä eräällä toisella foorumilla, jolta kopioin otsikon suoraan. Siellä lienee keskimäärin hieman nuorempaa käyttäjäkuntaa, joten aihe on monelle siellä sangen omakohtaisesti ajankohtainen. Täällä ehkä on tyytyminen muistoihin?

Niiden ohessa sitä nyt voi täällä miettiä vaikka ajankohtaisia hävittäjähankintoja. Tai sitä, ettei Pohjanmaalla tätä nykyä ole varuskuntia  :icon_eek:. Tai Nato-jäsenyyttä. Tai miesten ja naisten yhteistupia. Itse olen todennut puolustusvoimien nettisivut sangen sekaviksi. Ehkä olisin palvelukseen liian tyhmä, tai/ts. liikaa ajatteleva?

1944:
Hyvä, että kokeillaan. Ns alan miehenä en halua olla päältäpäsmäri. :039:

Riitta-mummi:
Lotan ja sotapoliisin lapsena hoidin oman osuuteni sotilaskodissa. En kehu mutta oli myös mukavaa siellä hengellisessä jaostossa kahvitella kastettavien ja konfirmoitujen poikien kanssa.

Pullapuolella vain käväisin, lippukentällä, kirkossa ja sotkun juhlasalissa oli paikkani.

PekkaV:

Olen reservinvänrikki, yhden sotaharjoituksen läpikäynyt osittain, koska jouduin uupumuksen tilaan, exhaustioon lääkäritermein ja jouduin keskeyttämään.
   Kranaatinheitin oli aselajini kuten isällänikin. Oli, koska nyt olen nostoväessä jos sielläkään enää. Mikä lie nostoväen määritelmä. Ikäraja? Vai onko "nostoväkeä" nykyään ollenkaan?
Reservihän muodostuu työikäisistä?

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 29.05.20 - klo:09:49 ---Pullapuolella vain käväisin, lippukentällä, kirkossa ja sotkun juhlasalissa oli paikkani.

--- Lainaus päättyy ---

Hennalan sotilaskodissa ollaan oikeastaan aina kirkossa. Rakennus on venäläisen kasarmin kirkoksi tehty.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta