Anton Häkkinen on ihmelapsi, kun on laulanut pienestä pitäen ja nyt julkaissut 13-vuotiaansa ensimmäisen pitkäsoittolevynsä.
Se työ on ollut uskomaton - Musiikkivideo:
https://www.youtube.com/watch?v=bMAApMng86EVielä tuosta työstä ja yrittäjyydestä, josta kokemuksia on kertynyt 47 vuoden työurani aikana. Rehellisyys ja kiroilumattomuus ovat äidiltäni saatuja oppeja, joita olen parhaani mukaan noudattanut elämän varrella. Työurallani on joskus moitittu näitä "heikkouksiani", kun en ole osannut kiroilla ja valehdella työssäni. Kauhavalla nuorena vastaavana mestarina työmaan veteraani-ikäinen valvoja kehoitti käyttämään kirosanoja työnjohtamisessa ja puhelinlankoja pitkin olisi pitänyt vahvojen kirosanojen saattamana hoitaa viivästyneitä työmaatilauksia. Jatkoin kuitenkin asiallisen käytöksen linjalla.
Epärehellisyys on asia, jossa loojaalius työnantajaani kohtaan loppuu. Olin saanut tarjouspyynnöt eräästä lvi-urakasta, jonka eräs maakunnan rikkain yrittäjä halusi teettää. Hän kehoitti minua soittamaan halvimman tarjouksen tehneelle, että hän saisi urakan, jos pudottaisi vielä tarjoustaan 5000mk:lla, niin hän olisi samalla viivalla toisen tarjoajan kanssa, mutta juuri hänen kanssaan haluttaisiin urakka tehdä, kun olisit meille niin mieluisa tekijä.
Soitinhan minä ja kerroin tarjouksen tehneelle urakoitsijalle 5000mk:n urakan alennuspyynnöstä ja johtajan saatesanat, mutta kerroin vielä lopuksi senkin, että hänen tarjouspyyntö oli jo nyt saman 5000mk HALVEMPI kuin toiseksi halvin tarjous.
Ikäväkseni olen todennut, että rehellisyys ja hyvä käytös ovat katoavaa perintöä Suomessa. Isät puhkuvat innosta ylpeänä lapsestaan, joka osaa kaikki kirosanat ja uskaltaa niitä julkisesti vielä käyttää toisia kohtaan.
Televisiosta tositv-sarjoista opitaan, että epärehellisin, ahnein, kieroin ja röyhkein selviäjä menestyy aina parhaiten.