Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27  (Luettu 29597 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi, osa 27
« Vastaus #30 : 19.12.21 - klo:23:16 »
Mukava viikonloppu takana, ihan mukavaa oli tylleröiden ja vanhempiensa kanssa.
Nuorimmaisen itkut vähentyneet, kasvaa ja kehittyy, tänään vähän soseen makuun tutustumista,
ikääkin alkaa olla jo 4 kk.
Vanhempien tylleröiden ja isukkiensa kanssa vähän noppapelejä yms.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 28.12.21 - klo:10:42 »
Lumitalvi,

Etten ollukkaan hukannu toista kirjastosta lainaamaai kirjaa.

Lapsi 3 sai negatiivisen koronatestituloksen. Tää hänen lunssansa on muuta tekoa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 28.12.21 - klo:10:56 »
Soittelin eilen kuopuksemme kanssa nokkahuilua. Hän moitti huiluni ääntä. Etsin pellavaöljyn välikön ylähyllyltä ja käsittelin soittimen kangasriekaleen avulla. Ääni kirkastui selvästi. Iloitsen siitä vielä tänäänkin. Kaksiäänisenä soiteltu Puer natus in Bethlehem oli toki onnellista sekin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 02.01.22 - klo:08:28 »
lumitalvi ja mahdolliset kyläläiset, hyvin kaivatut selläiset tulollaan.-   :kahvi: 

Seitsemässä erivärisessä lasituikussa palavat tuikut pöydälläni.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #34 : 06.10.24 - klo:15:46 »
Muutama sadepisara tuivertavassa tuulessa, kevyt askel aamupäivällä, vauhdilla vaeltavat pilvet, ja nyt auringonpaiste likaisen ikkunan läpi :icon_sunny:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 06.10.24 - klo:17:43 »
Muutama sadepisara tuivertavassa tuulessa, kevyt askel aamupäivällä, vauhdilla vaeltavat pilvet, ja nyt auringonpaiste likaisen ikkunan läpi :icon_sunny:

Luinkohan oikein?

Siis sadetta tuli iloiseksi, kun käveli sateessa ja tuuli kovasti. Lisäksi ikkuna on likainen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 06.10.24 - klo:18:10 »
Kyllä luit. Mereltä reilusti tuulta, vain vähän sadepisaroita, maailma hengittää. Niin paljon likaa ilmassa ja tuulen ja sateen mukana, että tarttuu ikkunaan, muttei haittaa oloa. :109:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 06.10.24 - klo:21:10 »
Tapasin useita hyviä ihmisiä, joiden välille löytyi yllättäviä yhteyksiä.

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #38 : 05.12.24 - klo:17:03 »
Piristi kummasti kun flunssapöpössä ja pitkään jatkuneista vatsavaivoista kärsineenä sain paikan mielenterveys ja päihdealan ammattitutkintoon joka on etänä ja tarkoitettu kokemusasiantuntijoille.
 :039:
Elämä on kemiaa.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 05.12.24 - klo:17:32 »
Piristi kummasti kun flunssapöpössä ja pitkään jatkuneista vatsavaivoista kärsineenä sain paikan mielenterveys ja päihdealan ammattitutkintoon joka on etänä ja tarkoitettu kokemusasiantuntijoille.

Yritän muistaa rukouksissani, että menee opiskelusi hyvin.

Kokemusammattilainen on jota arvostan.

Tein työtä yhden peltisepän kanssa joskus ja tiesin teoreettisesti la matemaattisesti iten pitää työstää peltiä, mutta kokemusasiantuntija, kun alkoi työstää peltiä teki osasta täydellisen. <Sellainen alkoholisoitunut vanhempi ukko.

Olin ihan puulla päähän lyöty, et ukko tosta vaan tollaisen osan teki mitä nuoremmat sepät laskee ja laskee laskukoneia miten tehdä ja hahmottelee.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #40 : 08.12.24 - klo:06:30 »
Ei nyt vielä mikään, mutta päivä on kovin tuore.  Vielä ehtii.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #41 : 08.12.24 - klo:06:37 »

Täs on paljon!  Toipuminen, koulutus ja vielä etänä josta on omat hyötynsä,  voi ottaa osaa opintoihin missä vaan. Ja kuule kuule,  jos jostain oli työssäni siis siinä omassa hyötyä niin kokemusasiantuntijoista,  ne koettiin omiksi ja niiltä opin välistä asioita jotka oli koettu,   mutta ei tiedetty virallisesti ja ne minä neuvoin seuraavalle !   :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #42 : 10.12.24 - klo:09:21 »
Raha itsessään ei tee ketään onnelliseksi, mutta sen käyttö ehkä.
Matti teki eilen hyvän päätöksen  jonka minä äsken toteutin vakuutusyhtiön kanssa.
Meillä on yhä se 20-vuotias mersu. Sillä ajetaan nykyisin hyvin vähän, joten Kasko-vakuutus, joka maksoi n 550 e/vuosi tuntui kalliilta. Soitin vakuutusyhtiöömme ja pyysin lopettamaan sen. Kivan tuntuinen nainen ehdotti mini-Kaskoa joka sisältää palo, varkaus, ilkivalta ja hinauspalvelut. Se otettiin, maksaa 115 e/vuosi.

Tästä on helppo laskea mitä olisi liki 20 vuodessa säästetty jos tämä olisi ollut nämä vuodet.

Vakuutukset ovat semmoisia, että jos on , ei satu, mutta jos ei ole, sattuu.
Meillä paloi yksi sauna ilman vakuutusta
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #43 : 16.12.24 - klo:19:37 »
Rauhoitin itseni joulun valmisteluun. Tällä viikolla en pelaa yhtään peliä Älypäässä.

Se on ollut hyvä muistin harjoittamisen keino, mutta se vie muutaman tunnin päivässä jos haluaa pysyä 'pinnalla'.

Ainoan kokemukseni kunnianhimosta olen nyt kokenut. Joulu on suurempaa kuin kunnianhimo tai muisti ja siksi tein päätöksen.

On jotenkin erilaista. Olen vapaa tekemään mitä haluan, ja sitähän onkin paljon suuren juhlan alla.

Olen ns. jouluihminen, sen todistaa myös Älypää jossa kaikki jouluaiheet ovat ne helpoimmat. Kun kysytään vanhoja joululauluja alkaa sövel heti soida päässä ja saman tien tulee sanat mieleen.

Onnellisin olin kun suoriuduin yksin kauppa- ja apteekkireissusta siinä lumimäärässä jota oli paljon . Aurattu oli vain tämän talon piha, mutta rollan työntö muhkuraiseksi talatulla polulla oli hankalaa.
Meitä oli kaupassa useita samanlaisia ja kaikki huokailimme tätä keliä.

Kuorman kanssa pääsin tavallaan paremmin kun oli painolastia ja alamäkeä.

Loppu hyvin, kaikki hyvin ja näin kuntokin kohenee.

https://www.youtube.com/watch?v=Ah-Yynoz5nw&list=RDCLAK5uy_n0VtogM2THUvghfpiC2-VYXUJ3mqYd3Bo&start_radio=1
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

• ystäväkansaa
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
« Vastaus #44 : 16.12.24 - klo:21:12 »
Kyllä ne rakkaat ihmiset ja tärkeä, luovakin tekeminen tekee onnelliseksi, ainakin lievittää elämän raskautta.
Kiitos kannustuksesta, sitä tarvitaan.
Nykyään kun on ikää 44v ja olen jo ylipainoakin on välillä
rintakipuilujakin. Syövästä olen saanut vuosi sitten terveen paperit. Veikkaukselle oon laittanut pelikiellot kaikkiin peleihin vuosi sitten ja pelikoneisiin 2v sitten.
On helpottanut aika lailla. Kiitos palautteesta.
Elämä on kemiaa.