Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 10  (Luettu 18438 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
Vs: Riivatun rakkineet 10
« Vastaus #90 : 12.11.24 - klo:20:17 »
Pikkuhiljaa kodinkonekaupat ovat alkaneet rummuttamaan HD-aikaan siirtymistä päivittämällä televisio uuteen.
Power: "TV:n HD-valmiuden tarkastaminen on helppoa. Avaa ohjelmaopas, ja selaa kanavia eteenpäin, kunnes löydät esimerkiksi Yle TV1 HD -kanavan. Jos lähetys aukeaa normaalisti, TV on HD-valmis, eikä HD-siirtymä vaadi toimenpiteitä. Jos HD-kanavia ei saa näkyviin, voi olla aika hankkia uusi HD-valmis TV."

Tuhansia hyviä taulutelevisioita ollaan laittamassa eloktroniikkaromuksi ja hankitaan uusia televisioita HD-virittimellä. Kestävää kehitystä ja ylikuluttamisesta ei tarvitse ajatella yhtään.
Kukaan ei juuri mainitse, että sen vanhan taulutelevision saa HD-kelpoiseksi ostamalla siihen 20 - 30€:lla HD-digiboxin, jonka ansiosta vanhaa televisiota voi katsella sen käyttöikänsä loppuun asti. :109:
https://ym.fi/mita-on-kestava-kehitys
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 13.11.24 - klo:09:32 »
Näinkö käy ?
Luulen että meillä on jo HD-kanavat, mutta täytyy tarkistaa asia.

Muut laitteet rikkoutuu vuorotellen. Kyllä kunnon piika olisi parempi. Kun hän saisi ruoan, asunnon ja parseelit, eikä sairastelisi olisi huusholli kunnossa,eikä energiaa kuluisi kuin yhden ihmisvoiman verran.

Mutta kun tähän on tultu, ja eteenpäin ollaan menossa, ei auta muu kuin mennä mukana ja purnata.
Aamulla digi-viisaat puhuivat tekoälystä. Vitsailivat että se on kuin keski-ikäinen kaikkitietävä mies. Se luulee olevansa kaikkitietävä ja myös sanoo sen.

Yksi panelisti vitsaili osottavansa sitä robottina heidän keskusteluunsa.
Minä suosittelen sitä USA n hallituksen virkaan. Koska sinne kelpaa Elon Musk, niin eikö se olisi ihan sama !

Toisaalta keljuttaa tämä nykymeininki, toisaalta naurattaa.   :098:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 18.11.24 - klo:10:37 »
^^ Kas täällähän se ohje olikin. Vartti sitten mietin juuri tuota, että miten telkkarin HD-valmius selvitetään. Pitäisi tutkia, onko äitini vanhasta televisiosta mihinkään. Omani lopulta levisi, mutta en ole varma, haluanko uutta (tai käytettyä), kun niin vähän tulee katsottua.

Minulla on kyllä digiboksi, jota käyttäisin. Silloinhan voisi käyttää vanhempaakin televisiota eikä sitä tarvitsisi romuksi toimittaa. Tietokoneen näytönkin omistan ja sitä voi kyllä näyttönä käyttää, mutta äänet sillä ei kuulu.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 20.11.24 - klo:09:31 »
Jess, sain läppäristäni ajettua ulos riivaajan!  :109:  :039:  Siellä oli ohjelma, joka väänsi tärkeitä muita ohjelmia solmuun, etenkin tuon, joka saa Windows-työpöydän näkyviin. Olin jo luullut koko konetta ihan hajonneeksi, mutta tuosta se johtui. Poistin sen ohjelman, ja kaikki toimii taas hienosti. Kysymyksessä ei ollut mikään virus eikä muukaan pahantahtoinen yritelmä, vaan ihan hyötyohjelmaksi tarkoitettu kapistus, jonka olin omalla päätökselläni aikoinaan ladannut. Se vain ei sitten enää ollut yhteensopiva uudempien Windows-päivitysten kanssa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 20.11.24 - klo:10:11 »
Onnittelen !
Sinua on siunattu teknisellä osaamisella ja sitkeydellä.     :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 24.11.24 - klo:18:01 »

Minulla on kyllä digiboksi, jota käyttäisin. Silloinhan voisi käyttää vanhempaakin televisiota eikä sitä tarvitsisi romuksi toimittaa. Tietokoneen näytönkin omistan ja sitä voi kyllä näyttönä käyttää, mutta äänet sillä ei kuulu.
Heräshän tuo mediakin tekemään juttua, että vanha hyvä televisio ei olekkaan kaatokauppakamaa, vaikka kauppa niin uskotteleekin.
Tarvitaan vain uusi digiboxi: "Ensimmäisen sukupolven digiboksit eivät kuitenkaan tähän kelpaa, koska niistä puuttuu teräväpiirtolähetysten katseluun tarvittava dvb-t2-viritin."
https://www.is.fi/digitoday/art-2000010851276.html
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.