Penan ja mt:n yllä esiintuomia ajatuksia komppailen.
Ei minulla mitään sitä vastaan ole, että foorumilla keskustelisi korkeasti oppineita teologeja myös, kunhan nämä teologit ymmärtävät, että heidän oppineisuutensa rajoittuu tietylle asiatiedon saralle (jolla silläkin, kuten millä tahansa tieteenalalla, on eriäviä näkemyksiä), ja kunhan vähemmän oppineet foorumilaiset tämän samaisen rajoituksen myös ymmärtäisivät. Kyllä minuakin kiinnostaisi vaikka tietää, minkälaista se uhrausmeininki noin niinkuin käytännössä Israelissa ja lähialueilla oli jostain kuningas Daavidista ajanlaskumme alkuun; tämän voisi oppinut eksegeetti ehkä pystyä selvittämään?
Mutta jos mennään siihen että kuulkaas nyt, Juntunen sanoo näin, joten näin sen on oltava ja tämä on se meidän linja, niin sitten mennään väärään suuntaan. Siitä huolimatta että ko. Juntusen kanssa varmaan olen monista asioista samaa mieltä.
Käyn täällä joskus enää kiusallani. Körtiläisyyttä inhoan ja vihaan nykyisin sydämeni pohjasta ja samoin körttiläisiä. Kiitos siitä joillekin tälle foorumille kirjoittaville, lähinnä eteläpohjalaisille ja heitä nuoleskeleville. Jos yhdistyksen toimipaikka sijaitsee Kosolankadulla niin kyllä se minulle soittaa jo varoituskelloja. Arvomaailmani on nykyisin selkeästi vasemmistolainen, joten siihen ei uskovaisuudet sovi. Porvarifoorumihan tämä selkeästi on.
Joillekin nyt vain on annettu se raskas osa, että ovat eteläpohjalaisia tai porvareita. Sitä enemmän tarvitsevat anteeksiantamusta ja armoa

.
(Jooh, vierastan lapualaisuutta ja kaikenmoista uskon ja isänmaallisuuden sekoittamista (siihen asti, että vieroksun nimeä
Suomen evankelis-luterilainen kirkko), mutta ehkä yhdistys tai ainakaan nykyiset toimijat eivät itse ole olleet tuohon kadun nimeämiseen vaikuttamassa, tai hakeutuneet paikalle juuri nimen takia? Tuumin näin entisenä Hinttalankadun asukkina. Miksettä työ savolaeset valttaa yhistystä ihellenne?)