Keskustelu > Yleinen keskustelu
Linnut 34
öppiäinen:
^Ehei, en minä niitä kissoille paistiksi ruoki :icon_biggrin:. Ruokin, vaikkei kissoja olisi olemassakaan.
Suomen luontoon kuulumattomuudesta olen sikäli eri mieltä, että ei ole mitään määräystä, mikä kuuluu Suomen luontoon. Se muuttuu koko ajan.
Ja lakien mukaan kissaa ei tarvitse pitää kiinni. Sitä koskevat lait ovat väljemmät kuin koiraa.
(Tähdennettäköön, että minulla ei ole kissaa. Kun oli, se ei ulkoillut vapaasti. Omalla aidatulla pihallani sai olla, tai saivat, kun niitä vielä oli kaksi. Myyriä, ainakin yhden hiiren ja yhden ruskoukonkorennon onnistuivat pyytämään.)
sivullinen:
Näin tänään koskikaran keskustan sulassa Pielisjoessa. Touhuili jotain jään reunalla.
1944:
En minäkään rotista perusta.
Nepi-koiralle eivät kelvanneet yhdensorttiset kuivat muonat. Olen niitä tarjoillut linnuille sellaisenaan, niin harakat kohvoijaavat kaiken kätköihinsä ottamalla nokkaansa monta ja lentämällä sitten ne piilottamaan jonnekin.
Minulla on nyt idea, että sellaisella sähköisellä hiertimellä rapsuja ensin pienennän, niin varpusetkin saavat hangelta.
Pena:
Tänään kuulin ensimmäisen kerran tänä vuonna viherpeipon 'ryystämisen'.
öppiäinen:
Punarintani edelleen sinnittelee hengissä. Vartti sitten bongaus puskasta, jonka vieressä ruokapaikka sijaitsee. Varmaan sama yksilö, tuskin niitä monta täällä on.
Koskikaran olen tainnut eläissäni nähdä kerran, Helsingin ja Vantaan välisessä Pitkäkoskessa.
^Alle viikko on siitä kun täällä kuulin. Niillä on kanta pienentynyt kovasti siitä mitä parhaimmillaan oli. Joskus aikoinaan kun kävi viherpeippoja ruokinnalla, minua huvitti, kun ne ja tiaiset syövät niin eri tavalla: Viherpeippo jymähtää ruokintamökin laidalle mässyttämään kuin ruokapöytään, tintti taas nappaa herkkupalan ja lennähtää sitä oksalle nikertämään omassa rauhassaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta