Keskustelu > Yleinen keskustelu

Linnut 35

<< < (9/11) > >>

öppiäinen:
^ Sitä se sitten ehkä onkin. Kunhan huuteleva toisilleen.

Olin jonkin aikaa poissa maisemista eli toisenlaisissa lintumaisemissa. Ei meinattu päästä pikkutietä eteenpäin, kun töyhtöhyypän vielä lentokyvytön poikanen siinä viipotti, emon huolestuneena lennellessä yläpuolella. Lopulta löysi kohdan josta koukata pellon puolelle. Joutsenen pesintä onnistunut hyvin, olin laskevinani peräti kuusi poikasta, kun kävivät esittelyllä. Järvenselällä kellui viiden telkkäukon parvi. Lienevät neuvotelleet muuttoreittiä jo.

öppiäinen:
Pannaan nyt vaikka tänne, vaikkei suoraan lintuja koskisi. Mutta niiden ruokaa kyllä: Viime syksynä ei ollut pihlajanmarjoja. Nyt näyttää tulevan senkin edestä. Myös aronioissa on paljon marjoja.

Miten käynee ruokintapaikkojen, jos lintuinfluenssa yhä vain leviää?

öppiäinen:
Varmaan 150 kurkea pellolla Toijalan ja Hämeenlinnan välillä jossain. Junasta bongasin. Koskaan en ole nähnyt niin monta kerralla.

007:
Hyvää joulun aikaa lintujen ja luonnon ystäville lintuliven myötä!

https://birdlife.fi/suojelu/lintulive/ruokinta/

PS. Käy myös nisäkkäitä. Ilves olisi kova.

Riitta-mummi:
Kiitos !

Tyttärenpoika on ostanut vanhan koulutalon. Laittoi heti pihaan lintulaudan . Olen saanut videoita sen kävijöistä. Komea punatulkkuparvi oli ensin, ja sitten laudan alle tuli myös metsäkauris syömään pudokkaita auringonkukan siemeniä.

Tätä olen odottanut. Siis että joku jälkipolvesta tykkää linnuista yhtä paljon kuin minä.
Kyllä siskonsakin , joka osti meidän talon, ruokkii samalla laudalla mikä meidän aikan jo oli.
Hänelle eläimistä rakkaimmat taitavat olla koirat, ja tyttärilleen kanit.

Riemullista Joulujuhlaa !   t: R-m suvun eläimineen

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta