Keskustelu > Seuratupa

Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!

(1/16) > >>

luterilainen:
Körttiläisyys on suvaitsevaisuutta!  :109:

Pena:
Herännäisyys eli körttiläisyys on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisäinen herätysliike. Se puolustaa arkaa ja ikävöivää uskoa, jossa Kristuksen ja ihmisen väliin ei aseteta mitään. Armo kuuluu kaikille.

Näin määritellään körttiläisyys Herättäjä-Yhdistyksen sivuilla. Mielestäni on tärkeää muistaa tuo, mitä sanotaan Kristuksesta. En tiedä, voiko Hänen armoaan sanoa suvaitsevaisuudeksi; onhan se jotain paljon enemmän. On joka tapauksessa olennaista, että Kristus sallii niidenkin tulla luokseen, joita me itse emme pysty suvaitsemaan.

Viisveisaaja:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 05.09.21 - klo:18:03 ---Herännäisyys eli körttiläisyys on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon sisäinen herätysliike. Se puolustaa arkaa ja ikävöivää uskoa, jossa Kristuksen ja ihmisen väliin ei aseteta mitään. Armo kuuluu kaikille.

Näin määritellään körttiläisyys Herättäjä-Yhdistyksen sivuilla. Mielestäni on tärkeää muistaa tuo, mitä sanotaan Kristuksesta. En tiedä, voiko Hänen armoaan sanoa suvaitsevaisuudeksi; onhan se jotain paljon enemmän. On joka tapauksessa olennaista, että Kristus sallii niidenkin tulla luokseen, joita me itse emme pysty suvaitsemaan.

--- Lainaus päättyy ---

Toivottavasti joku pikku suvaitsemuus siellä on, kun meidän nuoriso oireilee ties miten, niin itse antaisin heidän etsiä ja olla epävarmoja.

Kuten penakin totasi, niin mehän emme suviatse, mutta Jeesus ,,,,, ihan eri juttu.
Jeesus rakastaa ihmistä minusta jotenkin liian paljon.

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 07.09.21 - klo:15:50 ---Jeesus rakastaa ihmistä minusta jotenkin liian paljon.

--- Lainaus päättyy ---

Tuo on varmaan monen tunne. Ihmisen on joskus vaikea sulattaa sitä, että Jeesus rakastaa 'tuotakin renttua tai kiusankappaletta'.

Viisveisaaja:
Niin ja totakin fyrgmaniaa rikasta
https://www.youtube.com/watch?v=iwMEILToxwo&ab_channel=VertigoVideoProductions rikasta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta