Muistui tuosta Helsingin metrosta mieleen eräs järjestämäni seurakuntaretki. Helsingissä vieraili Operaatio Mobilisaation Logos-laiva, jota me maalaiset tulimme katsomaan. Täältä idän suunnasta ajelimme Katajanokkaa kohti ja metro pyhkäisi tien yli siltaa pitkin. Yksi iäkäs isäntämies kysyi, mikäs juna se tuolla menee. Sanoin, että se on metro. Isännältä pääsi naurunhöräys, eikös sen merton pitäis kulkea tuolla maan alla. 
Kerro, kun järjestät seuraavan seurismatkan, niin tuun mukaan, vaikka en kuulukkaan seurakuntaanne.
Olin kerran taize tai joku retriitillä, kun oli tylsää niin ilmottauduin.
Olihan hyvä olla, kun ainot mies kymmenen naisen keskellä.
Ne jaksoi vitsailla siitä, kunnes tuli se oliko 3 tai 4 vrk. hiljaisuutta ja oltiin ja tuijoteltiin toisiaamme.
Äh nyt siis noista seuris matkoista, niin aattelin itse järjestää matkan, siis ystävyys ja rauha ja veljeys tai mitä ne ETYK matkat oli nuoruudessa, niin samanlaisen.
Ensin aattelin, etä Oululaisen firman jolle teen työtä paljon, niin , niitten kanssa painonnosto kilpailun, mutta meidän firma olisi ylivoimainen, kun meillä on lihaa ja läskiä.
Niin ja voimaa kuin isommassa pitäjässä.
Siis niinku, se matka.
Ajattelin, että kun itse olen Helsinissä, tai no nyt Espoossa, niin kun tulee matsi HIFK vastaan Oulun oliko KÄRPÄT futis tai lätkä matsi, niin ostaisin liput ja baariin piikki auki kaikille ja sit kannustettaisiin molemmat firmat omiamme.
No mun duunarit on kyllä latviasta, virosta ja ties mistä, mutta jotain tollaista suunnittelen.
Liput kuitenkin vain putkimiehille yhteistyöfirmasta, ei toimi ja muu pomopurukalle.
Duunarien virkistys ja haistattelu ilta.
No en tiedä onko järkeä.
Milloinkohan menee lahjonnan puolelle, pittee kysyä kirjanpitäjältä.
Eikö tässä baarissa ole enää musaa?