Pariloist puhheenollen, näin äske nettitiijon jot Eglanni kunikatar ja häne ukkoisee on olleet jo 70 vuotta ristillisest avios. Lissu viep ja Vilppi vikisee, näiköhän !
Vua vieläkii kauemmin ol Jaappanin eellinen keisar vaimoose kans yhes, 75 v.
Heijä parsuhteest ei meil taijeta tietää mittää, vai tietääks joku ?
Mikä ketäkii kiinnostaa. Ois niin hupa jos täs meilkii ois enemmä asjoi jotka on tärkeit molemmil. Onha niit, lapset, vunukat, koirat ja kilpaurheilu. No, ei sekkää kaikilt osit. Mie en siijä vormuloita, enkä jaksa tennispallon pomppimista kassoo.
Ukko taas ei tykkää jalkapallost samal viisii ko mie.
Häne mussiikkimakkuu en tiijä, mut ko hää on äkäsel pääl, hää sannoo miu kuunteleva rummaa musiikkii, ko hää ei tykkää lassilisest, vaa Paula Koivuniemest.
Ko hää on hiljane ja hijas, mie oon pitänt hänt introverttina, mut ei se nii vissii ookkaa.
Hää on meil se joka lähtee mielellää ihmisii, vaik mihi kissaristiäisii. Mut mie oon se kissa joka käpertyy oman 'uunin pankolle', eikä taho siint mihinkää ( muual ko kuntosalil nykyjää ).
Se oonkii mie ko oon intro, vaik toisaalt sosiaaline , ja hää on ujo eksro, Liisi Keltikankaan mukkaa.
On täs koitettu olla, mut on olt olemistakii ! Neljä kuukauve pääst tulloo 54 vuotta ku meijät vihkastii kahe totistajan olles paikal, Joutjärve kirkos.
Jot tietääkö hänes kukkaa, tullooko meist kui vanha pari.

( Tään mie kirjotin voorumisti donpaten innottaman, malliks nuoremmil )