Kirjoittaja Aihe: Wanha kewyt 71  (Luettu 42091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Wanha kewyt 71
« Vastaus #30 : 25.08.24 - klo:21:12 »
Kiva kun jaksatte reissata. Ja edelleenkö elätte kahdella paikkakunnalla ?

Aina kun YLEn sääkuvissa näen kuvia Vaalasta, Hatuselta yleensä, muistan sinua.

Meillä oli pienet kekkerit Vesivehmaalla. Vain 20 henkeä oli paikalla.
Virolahtelaiset kävivät viime tiistaina ja toivat ison banaanilaatikollisen Vaalimaan sieniä, suppiksia ja kantarellejä. Puolukat on ostettava, sitten saa talvi tulla.

:039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #31 : 27.08.24 - klo:22:00 »

Kyllä reissaamiseni on enemmän mielikuvissa kuin ratin väännössä, mutta ei sitä haluaisi oppimaansa jättää. Fysiikka ratkaisee, jos et kykene, niin pitää tehdä jotain muuta.
Ja Oulussa on asunto kuin ennenkin.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #32 : 11.10.24 - klo:12:11 »

Varkaat kävivät taas yrittämässä päästä omaisuuteni kimppuun. Saivat särjetyksi pirtin ja pikkupuolen ovien ulkolasit. Sisälle eivät päässeet.
Meillä on huonot vakuutukset, joten korjasin itse. Oli rokulissa maalattua faneria pikkupuolen oveen, josta tuli nätti katsella. Pirtin ikkunaan piti hakea 4 mm lasit Oulusta. Kaarina oli kaverina, joten korjauksen asennus onnistui. Kesemmällä hoidetaan loput.

Ilkeätä on ajatella, että en jotenkin kuuluisi vaalalaisten joukkoon, koska nyt oli varkailla jo toinen kerta. Ei meillä ole kultaa tai timantteja, mitä persoilla. Ei siitä olekaan ehkä kysymys, vaan porvarin kimppuun halutaan käydä. Näin asia oli tällä foorumillakin.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #33 : 11.10.24 - klo:19:55 »
Ikävämpi että rosvoja käynyt.
Tiedä sitten johtuuko asuinpaikasta vai vaan siitä, että tämä maailma vaan menee hullummaksi.

Onneksi tässä ikää alkaa olemaan itse kullakin niin paljon, että tätä hulluuden menoa ei tarvitse kauaa katsoa.

Tuosta porvallisuudesta ie tarvitse ainakaan minun kohdallani olla huolissaan.
Kunhan et käänny viher vasemmistolaiseksi, niin saa olla mitä vaan.
Vihreäkin saa olla siltä osin että pitää luonnosta ja omista valinnoista sen järkevän mallin.
Eikä ala istuskelemaan kaduilla autojen edessä tai maalaamaan eduskunnan pylväitä, vaikka ymmärrän nekin purkaukset ja viherähkyn aiheuttaman ahdistuksen.

tässä minulle vanhaa musiikkia, varmaan 1944 jälle modernia jumputusta.
https://www.youtube.com/watch?v=pWNe1yu6dlI
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Rajan poika

• pienellä paikalla
« Vastaus #34 : 11.10.24 - klo:20:16 »

Eikä ala istuskelemaan kaduilla autojen edessä

Saa olla vihervasemmistolainenkin ja istuskella autojen eessä  :icon_biggrin:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #35 : 21.11.24 - klo:18:46 »

0:40 / 2:47

Hiski Salomaa - Savonpojan Amerikkaan tulo

0:40 / 2:47

Hiski Salomaa - Savonpojan Amerikkaan tulo

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #36 : 23.11.24 - klo:10:30 »
Ikävämpi että rosvoja käynyt.
Tiedä sitten johtuuko asuinpaikasta vai vaan siitä, että tämä maailma vaan menee hullummaksi.

Onneksi tässä ikää alkaa olemaan itse kullakin niin paljon, että tätä hulluuden menoa ei tarvitse kauaa katsoa.

Tuosta porvallisuudesta ie tarvitse ainakaan minun kohdallani olla huolissaan.
Vihreäkin saa olla siltä osin että pitää luonnosta ja omista valinnoista sen järkevän mallin.
https://www.youtube.com/watch?v=pWNe1yu6dlI

Itse olen pitänyt monesti erilaista rikollisuutta kovin yrittäjähenkisenä touhuna. Kaverin romufirmassa käy usein varkaita värimetallit mielessään ja on tullut ihmeteltyä isoa vaivannäköä, kun ovat pyrkineet seinän läpikin raskaiden värimetallien kimppuun. Mitään tyhmiä kavereita nämä "yrittäjät" eivät ole, kun keikkoja suunnitellessa ja toteuttaessa pitää huomioida ja osata ratkaista monenlaisia ongelmia.
Osasta näistä ruohonjuuritason "yrittäjistä" onkin kehkeytynyt loistavia liikemiehiä. Esim. moni Suomen pirtukeisareista rakensi kieltolain salakuljetusrahoilla isojakin bisnesimperiumia, jotka vieläkin kukoistavat.
Valkokaulusrikollisuus on aina ollut rikollisuuden jaloin muoto, kun laillisuuden rajoilla harjoitetaan erilaista liiketoimintaa.
Tämän harmaan rikollisuuden tuotot ovatkin miljardiluokkaa, kun niitä verrataan ns. nakkikiosimurtoihin.

Sisäministeriö:"Harmaa talous on laillista liike- ja yritystoimintaa, jossa laiminlyödään lakisääteisiä maksuja ja veroja. Arviot harmaan talouden osuudesta Suomen bruttokansantuotteesta vaihtelevat vajaasta miljardista eurosta jopa 14 miljardiin euroon. Rikollisuus aiheuttaa taloudellisia menetyksiä yhteiskunnalle, kun veroja ja veroluonteisia maksuja jää saamatta."

Irwin Goodman - Hurraa! Me teemme laivoja  https://www.youtube.com/watch?v=r4wUXRIa9Ns
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #37 : 24.11.24 - klo:11:22 »
Anton Häkkinen on ihmelapsi, kun on laulanut pienestä pitäen ja nyt julkaissut 13-vuotiaansa ensimmäisen pitkäsoittolevynsä.
Se työ on ollut uskomaton - Musiikkivideo: https://www.youtube.com/watch?v=bMAApMng86E

Vielä tuosta työstä ja yrittäjyydestä, josta kokemuksia on kertynyt 47 vuoden työurani aikana. Rehellisyys ja kiroilumattomuus ovat äidiltäni saatuja oppeja, joita olen parhaani mukaan noudattanut elämän varrella. Työurallani on joskus moitittu näitä "heikkouksiani", kun en ole osannut kiroilla ja valehdella työssäni. Kauhavalla nuorena vastaavana mestarina työmaan veteraani-ikäinen valvoja kehoitti käyttämään kirosanoja työnjohtamisessa ja puhelinlankoja pitkin olisi pitänyt vahvojen kirosanojen saattamana hoitaa viivästyneitä työmaatilauksia. Jatkoin kuitenkin asiallisen käytöksen linjalla.

Epärehellisyys on asia, jossa loojaalius työnantajaani kohtaan loppuu. Olin saanut tarjouspyynnöt eräästä lvi-urakasta, jonka eräs maakunnan rikkain yrittäjä halusi teettää. Hän kehoitti minua soittamaan halvimman tarjouksen tehneelle, että hän saisi urakan, jos pudottaisi vielä tarjoustaan 5000mk:lla, niin hän olisi samalla viivalla toisen tarjoajan kanssa, mutta juuri hänen kanssaan haluttaisiin urakka tehdä, kun olisit meille niin mieluisa tekijä.
Soitinhan minä ja kerroin tarjouksen tehneelle urakoitsijalle 5000mk:n urakan alennuspyynnöstä ja johtajan saatesanat, mutta kerroin vielä lopuksi senkin, että hänen tarjouspyyntö oli jo nyt saman 5000mk HALVEMPI kuin toiseksi halvin tarjous.

Ikäväkseni olen todennut, että rehellisyys ja hyvä käytös ovat katoavaa perintöä Suomessa. Isät puhkuvat innosta ylpeänä lapsestaan, joka osaa kaikki kirosanat ja uskaltaa niitä julkisesti vielä käyttää toisia kohtaan.
Televisiosta tositv-sarjoista opitaan, että epärehellisin, ahnein, kieroin ja röyhkein selviäjä menestyy aina parhaiten. :-\

Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #38 : 27.11.24 - klo:14:12 »

HELSINGIN KULKURIN HUOLIA (ASUNTOPULA HELSINGISSÄ/KERENSKI),

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #39 : 27.11.24 - klo:14:40 »
Vanhaa jatsia rapakon takaa: https://www.youtube.com/watch?v=iikgGshcfhU