Kirjoittaja Aihe: Sairauteni 8  (Luettu 118426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Sairauteni 8
« Vastaus #75 : 06.11.24 - klo:08:23 »
Eikö olekin. Lämmössähän taloyhtiöt säästävät. Tytär halusi soittaa TA-yhtiöön ja kysyä mitä huoneiden lämpöjen tulisi olla. Kuulema 20 -22 riittää.

Nuoremmille ja terveille se riittääkin, mutta tässäkin talossa asukkaat ovat enimmäkseen eläkeläisiä.

Eilen illalla kun lisälämmitin oli nostanut huoneet 22 een. muuttui oloni lähes normaaliksi.
Yön aikan taas jäähtyi 20,5 een.
Ei lääkärikään tälle mitään voi, mutta jos haluaa niin tutkituttaa labrassa arvoja ja miettii tuota Metforem-vaikutusta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #76 : 06.11.24 - klo:16:54 »
Huomena menen taas lääkärin pakeille. Lääkäri joka tammikuussa ihmetteli reseptilääkkeideni määrää on itse tämän vuoden aikan lisännyt kaksi. Molemmat diabetekseen. Niistä jälkimäinen on Metforem jota olen  nyt ottanut sata tablettia 1/päivä.
Nyt on ruumiinlämpöni laskenut kovin alas ja palelen jatkuvasti.
Puenpa kuinka paljon ylleni, ja peitteen lisäksi laitan kaksi huopaakin, vaan aina palelen. Nyt on lisälämmitin pörissyt eilisestä, aikä huoneen lämpötila nouse 21 kään.
Hyt saa Mika-lääkärini ryhtyä salapoliisiksi.
Alimmat lämmöt eilen 33,8 ja tänään 33,9. Kun nousee yli 36 alan hikoilla kovasti.
Olen kuullut tuosta Metforemin vaikutuksesta, ja yksi niistä on alilämpöisyys.

Nyt Parkinson diagnoosin jälkeen aamulla 11 päivällä 4 ja illalla 9 pilleriä pitävät minut elälävien kirjoissa. Näillä mennään
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 06.11.24 - klo:17:43 »
Lääkäri kuunteli kertomani. Ei kysellyt eikä sanonut mitään vaan lisäsi labroja entisten diabeteslabrojen jonoon. Menen vasta maanantain kun aamuaikoja ei ollut aiemmin. Paaston jälkeen haluan aina heti aamulla ja eväät mukaan.

Lääkäri soittaa 13.11.ip ja sitten kuulen jatkosta.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 06.11.24 - klo:19:23 »
Eikö olekin. Lämmössähän taloyhtiöt säästävät. Tytär halusi soittaa TA-yhtiöön ja kysyä mitä huoneiden lämpöjen tulisi olla. Kuulema 20 -22 riittää.

Nuoremmille ja terveille se riittääkin, mutta tässäkin talossa asukkaat ovat enimmäkseen eläkeläisiä.

Meillä on kanssa viilennetty.

Ja jos pistää itse lisälämpöä, niin termostaattihan sen huomaa, ja vähentää sitä talon kustantamaa lämpöä. Kierre on valmis.

Naiset ovat viluisempia kuin miehet, noin keskimäärin.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 14.11.24 - klo:15:31 »
Sairaita kurjistetaan. Nyt ei enää saa Kela-korvauksella Ventolineä, eikä Avosairaanhoidosta diabeetikon tarvitsemia liuskoja, lansetteja. P-H Sairaanhoitopiirin johtaja on tehnyt tällaisen päätöksen, että vain insuliinihoitoisille annetaan, muut ostakoot omansa apteekista.

Ymmärsin keskustellessani avohoidon hoitajan kanssa että ei tarvitse kuin käydä kaksi kertaa vuodessa verikokeessa ja vyötärömitan tarkastuksessa.

Olen liki neljäkymmentä vuotta tehnyt mittaukset itse omilla laitteilla, saaden apuvälineet kunnalta.

Se mitä hallitus vähentää alueiden sote-avustuksista, vähentää alue potilaalta.

Aiemmin minuakin on kehotettu mittaamaan sokeriarvoani usein kun se vaihtelee kovasti.
Samoin olen itse mitannut verenpaineet ja PEF-mittaukset.

Kaiken tällaisen takia siirryinkin Mehiläiseen ja maksan itse sairasteluni. Oma tarkka taloudellisuuteni mahdollistaa näin.