Halutti lähteä Wappuajelulle. Otin Zetorin+kaikki metsurin välineet ja ajelin Peipporämeelle. Ei sinne kiire ole, monin paikoin oli vielä lunta, mutta kuntan alla oleva jäinen routa on pahempi juttu vetäville takarenkaille kerta ei ole ketjuja. Ärsytti ensin nähdessäni, että lumen katkomia ohuita säippiä oli siellä täällä esteenä, enkä päässyt heti isojen suorien suksikoivujen kimppuun. Kyllä kaikenlainen puun nostelu minusta mehut tiristää, että vielä vain isojen pöllien nostelijaksi ,,,,,olisi halut.
Havaattin, että minun pitää tehdä kolme uutta laatikkoa tavaroilleni. Kaksi mahtuu nostolaitteiden päällä olevaan kaiken tavaran kuljetuslaatikkoon ulkopuolelle ja bensa/öljykannulle teen paikan rapakaaren sisäpuolelle. Siinä on tilaa molemmin puolin kuskia. Tähän asti olen jaloissani sietänyt tavaroita, en nyt sitten enää, kun se häiritsee.
Olin ilkeä kahdelle supikoiralle, jotka hyvin laiskasti olivat lähdössä konttikuusen alta liikkeelle. Nousin seisaalleni ja karjuin, että tämän manttaalin alueella supien tulee juosta. Kyllä niille jalkoja sitten mahan alle löytyi. Olisiko kaksi veljestä päättänyt kulkea kahdestaan, sillä kantava naaras tarvitsee pesäluolan näistäpuolin.
Ihan kiva vappumarssi.