Allright.
Hyvät tavat kaunistavat.
Anteeksi jos olen nyt ilkeä.
Älä nyt ainakaan itseesi ota, vaan näin yleisesti tämä jalo porukka punainen risti jonka joku Dumas muistaakseni perusti alkoi, kun kukaan ei oikein tiedä mitä tehdä ekan ison sodan aikaan, siis niinku sille haavottuneiden porukalle, kun jäi maahan tulituskeskitysten jälkeen.
Siis vallattomalle maalle jäi jengiä ja tämä SPR perustaja syvästi uskonnollinen, varmaan jonkun murroksen kokenut.
Mutta ei usealla körtilläkään ole mitään uskonnollista murrosta, vaikka ovat körtttejä.
Jeesuskin sanoi Raamatun mukaan, että autuaita ja enempi autuaita on ne, kun uskoo vaikka ovat sokeita.
No tää Dumas tai joku sitten perusti ton pahuksen SPR, mikähän toi ässä tossa alussa, ni sitten saatiin pelastettua ton järjestön takia ne haavoittuneet sieltä ei kenenkään vielä ottamalta maalta.
Mutta kuiten jotenkin se ajatus tai aate tolla järjestöllä oli haavoittuneiden sotilaiden pelastaminen inhimillisyys syistä tai ehkä uskonnollisista
ja jos sotatantereella oli punainen risti vaatteissa tai jossain, niin ne soteherrat sopi, et okey ei ammuta niitä.
Putsatkoon paikat, siks aikaa, et ne taas haavotetuilla täytetään.
Nykyään punainen risti vähemmän on sotatantereilla.
Onkohan toi sotatanner suomalainen sana, mutta kuitenkin siellä missä sotaa käydään.
Ne on nykyään kasvattamassa omaa lompakkoaan.
Muistan oliko karjalaisenkyösti niminen uskonsoturi varma uskonnollisissa opeissaan ja periinantamaton kuin Paavo Väyrynen, siis pikkasne psykopaatinen, mutta ne on just parhaita.
Siis niinku SPR nykyään ei ole sama ja tee samaa.
SPR johtaja tienaa 500 000 euroa vuodessa ja ei suostu kertomaan kuinka paljon laittaa itse järjestönsä politiikalle jolla tarkoitus kerää rahaa ja paljon johtajille.
Näin itse ton nään ja näin kyyninen kuvitelma mulla on tosta järjestöstä.
Kuitenkaan en rajamiestä haluaisi latistaa tehtävässään.
Jumala kuitenkin katsoo sydämeen ja näkee hyvän tarkoituksesi.
Mut varmaan tästä kirjoituksesta taas kivitetään, mutta anti tulla ei oo eka kerta.
Huh muistan kun kerran asematunnelissa Helsingissä sanoin jollekkin fanaattisesti lippaansa kanssa keräävälle jotain tästä.
Hyvä että oli isoja kavereita mukana ja pääsin, niiden taakse piiloon, tuon nuoren naisen purkausta.
https://www.youtube.com/watch?v=WOP6R3JvNHg