Onkohan vasemmisto aina pienen ihmisen puolella?
Jos katsoo minkä puolueen julistusta tahansa, niin kaikkihan he julistavat olevansa pienen ihmisen puolta, jopa Kokoomus??
Itse taidan olla lauasielu monessakin asiassa, mutta toivoisin silti tekeväni ratkaisut äänestää järjellä realistisesti ajatellen meneekö ääneni ihan hukkaan vai onko sillä merkitystä.
Joitakin ehdokkaita äänestettäessä ääni menisi taivahan tuuliin.
Niinistöä en missään nimessä haluaisi presidentiksi, koska hän on kuitenkin rikkaiden ja elitistien porukan ehdokas, joka laulaa rikkaiden lauluja.
Luulen että hän olisi rikkaan eliitin vedettävissä päätöksissään. Se vaan on kokoomuksen oppi sellaista ollut kautta aikojen.
Ainoiksi vaihtoehtoiksi siis realistisesti ajatellen vastavoimaksi Niinistölle on joko Paavo Väyrynen, soini tai nyt naisten suosikkina noussut Haavisto.

Äänestyskäyttäytyminen on silti jokaisen omalla kohdallaan vapaata puuhaa, vaikka itse näen asiat näin.
Kouluissa voisi kyllä minustakin opettaa ihmisten käyttäytymisestä ännestyksen suhteen ottaen esimerkkejä vaikka äärioikeiston nousuista ja muista huonoista esimerkeistä, niin ehkä tulevan äänestäjät osaisivat ajatella muutakin kuin karismaattista esitystä karismaattiselta esiintyjältä ja olla menemättä lauman mukana.