Syvällistä?
Kuka sekin on. Mua syvällisempää ajattelijaa ei olekkaan.

Ei kun miten toikin Pena määritellään? Pinnallinen tai ei.
Onhan se tietty niinkin, kun paljon samat ihmiset kirjoittelevat, niin silloin syvällisempi pohtiminen jää vähemmälle.
Herännäisyydessä on minusta sellainen puoli, että jokainen vähän itsensä näköisen tekee siitä omalla kohdallaan.
Sanneli jotenkin hienosti siitä kirjoitti, että kun toisen uskonmäärää ei kysellä tai siihen puututa niin jokainen joutuu vähän itse jäsennellä sen uskomisensa tai epäuskonsa.
Eli ei ole mitään selkeää kaavaa, kuten joissakin piireissä on, että näin me uskomme ja fundamentaalisesti uskommekin.
Mulle tämä sopii vallan mainiosti. Ei hirveesti jaksaisi kuunnella läksyä läksyn päälle ja käskyä käskyn päälle.
Saa töissä kuunella sitä ihan tarpeeksi.
Jos nyt heränneet kuitenkin painottavat omaa pienuuttaan ja armonalla olemista, niin en olisi huolissaan määristä henkilöinä, kuten vissiin tässä oli aiheena, tai siitä että pois työnnettäisiin ketään körttien parista.
Kyllä herännäisyyden perinteet pitävät omanlaisensa hullut yhdessä ja jopa niitä lisääntyy joukkoon.
Toisaalta koko ajatus että pitäisi saada lisää porukkaa ei mua henkilökohtaisesti innosta. Mielummin jossain pienessä körttituvassa kuin jossain missä paljon ihmisiä.
Hengellisiä asioita kivoin mietiskellä rauhassa.