Lutherin galatalaiskirjeen selitys oli minulle käänteentekevä. Suurempaa hengellistä mullistusta en ole kokenut. Erittäin paksu teos mutta jos ahkeruutta ja mielenkiintoa riittää, sitä voi suositella jokaiselle uskon perusteokseksi! Oikeastaan ilman sen lukemista ei saisi edes tulla uskoon!
Säädetääs (kun kerran lainsäätäjiä ollaan) samantein sellainen laki että uskoon ei ole tulemista ilman tuon kirjan lukemista! 
Voi sentäs, kyllä se on Kotisatamasta loppuunmyyty, mutta minä ostan kumminkin,. nyt on niiden aika. Se Luther-divarin mies on mahdottoman mukava, mitä ei ole se hankitaan, kun asiakas alkaa olla tuttu. Leena soitta,... tänään lähtee puhelu... Minulle Bonhoeffer,

oletteko koskaan kuulleet oli monessa käänteentekevä, mutta hänelle puolestaan Luther oli viimisen päälle tärkeä, ja niin mentiin... Leena saa lisää kotiaaveita... Ilman kunnollisia, taattuja aaveita ei saisi pyrkiä mihkään eduskuntiin...
B luki Sidottua ratkaisuvaltaa USA:ssa United Theol Seminaryssa opiskelutovereilleen hurmautuneena (siinä määrin kuin hän hurmautui) ja nämä nauroivat. Bonhoeffer sai yhden harvoista tosi raivareistaan.