Keskustelu > Seuratupa

Körttisanoma !!! 2

<< < (2/3) > >>

Viisveisaaja:
Oho,
Oh hoh,
Pahoittelen jos joku mun kirjoittamisia lukee kuin ehdotonta totuutta.
Tai edes muuten kuin viihteenä.

Olen vain tuonnut omia sen hetkisiä ajatuksia esiin.
Ei mulla mitään lopullista totuutta ole ja jos joku loukkaantuu, niin pyydän anteeksi.

Huh huh Miten nyt Thomas noin tarkasti lukee mun tekstejä ja ottaa niistä itseensä.
En tiennytkään, että tämä on joku foorumi jossa ei ole paikkaa olla ja jopa kaatuilla?

Pidä Thomas mua ihan vaan kylähulluna äläkä loukkaanu mun spontaaneista tunnemyrskyissä kirjoitetuista hölynpölyistä.

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: Viisveisaaja - 23.07.21 - klo:18:17 ---Oho,
Oh hoh,
Pahoittelen jos joku mun kirjoittamisia lukee kuin ehdotonta totuutta.
Tai edes muuten kuin viihteenä.

Olen vain tuonnut omia sen hetkisiä ajatuksia esiin.
Ei mulla mitään lopullista totuutta ole ja jos joku loukkaantuu, niin pyydän anteeksi.

Huh huh Miten nyt Thomas noin tarkasti lukee mun tekstejä ja ottaa niistä itseensä.
En tiennytkään, että tämä on joku foorumi jossa ei ole paikkaa olla ja jopa kaatuilla?

Pidä Thomas mua ihan vaan kylähulluna äläkä loukkaanu mun spontaaneista tunnemyrskyissä kirjoitetuista hölynpölyistä.

--- Lainaus päättyy ---

Käänsin Malmivaaran Siionin virret englanniksi v 2014 tähän foorumiin, jolloin 12 lukija kiitti työtäni. Sen jälkeen oli viisi vuotta hiljaisuutta asiasta, jolloin kukaan ei valittanut enkä minäkään. On aina ollut mahdollisuutta kysellä ja esittää ajatuksia käännöksestä, mutta se ei ole milloinkaan tapahtunut. Sen sijaan, syksysta v 2020 huomasi, että oli tapana käännöstä haukkua ja parjata. Sitä ei voi millään sanoa ajatusten esittämistä. Käytettiin minusta niin pahaa kieltä, että joka Körttifoorum poisti pahimmat postit. Pitkän hiljaisuuden jälkeen, kun huomasin, että kukaan ei minua puolustanut, rupesin itse puolustamaan itseääni, joka teitä ärsyyttää suuresti.
Ihmettelen, ettei körttien parissa ole kenelläkään häpeän tunnetta. Omaksi häpeäksi se on, kaikin puolin. On ennen kuulumatonta. Kun sanoin, että olisitte antaneet olla, niin minulle vastataan, että anna itse olla. Olette koko körttikansa täysin ilman kristillisyyttä ja ilman sivisystä. Jos sitä olisi, joku tähän mennessä olisi sanonut minulle "Pahoittelemme tapahtunutta."

vn:
Jotkut puhuu ja kirjoittaa ennenkuin ajattelee,
Joku ajattelee ennen kuin puhuu ja kirjoittaa,
meikämanne ei tee kumpaakaan.

Thomas McElwain:

--- Lainaus käyttäjältä: vn - 26.07.21 - klo:14:54 ---Jotkut puhuu ja kirjoittaa ennenkuin ajattelee,
Joku ajattelee ennen kuin puhuu ja kirjoittaa,
meikämanne ei tee kumpaakaan.

--- Lainaus päättyy ---

Kun käänsin aleviittivirsiä 30 vuotta sitten, aleviitit olivat mielissään, että heidän vanhaa perinnettä huomattiin. Itä-Turkin pistassikasvattajat, joilla ei ollut autoja, juoksevaa vettä, tai sivistystä tai koulutusta olivat sivistyneemmät kuin körtit, joiden mielestä heidän oma perinteensä on "kuvottavaa" eikä sitä saa väläyttää suuremmalle maailmaalle.
Ei olisi auttanut ajatella ennen kuin kirjoitin, koska ei voisi tulla järkevälle ihmiselle mieleen miten halpamaisia ja "kuvottavia" olette, jos käytän teidän omia ilmaisuja.

luterilainen:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 18.07.21 - klo:08:55 ---Niiä heränneitä ystäviä, körttejä, joita tunnen en osaa pitää alhaisina ihmisinä jotka kulkevat omaa alhaista tietaan. Alhainen ihminen on ovela, katala, valheellinen ja varas, ym.

Alatietä käyvät körtit elävät vaatimattomampaa ja pyytettömämpää elämää kuin raharikkaat ja voimakkaat vallankäyttäjät.
Alatien kulkija osaa käytäytyä asiallisesti, toki myös huumoria ymmärtäen. Itseä, eikä muitakaan nosteta jalustalle, sitä sellaista koetetaan väistää.

Alatien käynti on itsensä unohtamista, heikomman auttamista ja lähimmäisen rakastamista osoittaen ystävällisyyttä. Ei kuitenkaan 'yli äyräiden' käyvää mielistelevää tyyliä.

Persoonallisuudet ovat erilaiset, mutta ainakin seuroissa olen huomannut käyttäydyttävän hillitysti ja rauhallisesti.

Tässäpä meille ' tulikoille' onkin oppimista. Täydellisiksi emme pääse, olkaamme siis keskeneräisiä !

Nämä ovat omia ajatuksiani.   R-m

--- Lainaus päättyy ---
Heränneen tumman ystäväkansan körttiläinen alatien vaatimattomuus ei saa itsessään mitään aikaan, vaan se on seurausta Jumalan työstä. Alatiellä kaikki omat ajatukset itsensä unohtamisesta, heikomman auttamisesta ja lähimmäisen rakastamisesta osoittaen ystävällisyyttä ovat itsekästä omavoimaista ihmistekoa. :eusa_pray:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta