Kirjoittaja Aihe: Markkinaseuratapahtuma Kuopiossa.  (Luettu 1737 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
Markkinaseuratapahtuma Kuopiossa.
« : 27.01.25 - klo:19:40 »

Vaasan herättäjäjuhlilla viime vuoden heinäkuussa - 2024 - ajattelin vakaasti, että seuraava körttitapahtuma ( seurat ja kaikki sellaiset mukaan lukien) kohdaltani toteutuu heinäkuussa 2025, Salossa, herättäjäjuhlilla.

Mutta niin kummasti kävi, että löysin itseni lähimenneen viikonvaihteen aikana Kuopiosta, jossa todentui perinteikäs tapahtuma: Markkinaseurat. Tilaisuuksia ja tapahtumia siellä oli useita: Olin yhdessä tilaisuudessa lauantaina sekä yhdessä tapahtumassa sunnuntaina; lauantaina kuuntelin kun kolme paljon kirjoittanutta, sanaan ja sanan/sanojen käyttämiseen viehtynyttä ihmistä pohdiskeli ja totesi yhtä ja toista mielenkiintoista aiheesta Ukko-Paavo ja minä. Sitten sunnuntaina sain olla perinteisessä jumalanpalveluksessa.

Kelpo keskusteluja humahti eteen ja esiin niin kahvipöydän kupeessa kuin myös tuomiokirkon edustalla.  :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Markkinaseuratapahtuma Kuopiossa.
« Vastaus #1 : 27.01.25 - klo:20:51 »
Löytyyköhän niistä puheista mitään jälkeä missään mediassa tai lehdessä ?

:102:  R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 27.01.25 - klo:22:57 »
Löytyyköhän niistä puheista mitään jälkeä missään mediassa tai lehdessä ?

:102:  R-m

Ei ainakaan Savon Sanomissa ollut. Tai ei sieltä (ainakaan) silmiini osunut. En huomannut myöskään sitä, että puheita olisi striimattu. Tosin en tiedä.

Puhujina oli siis: journalisti Tapani Ruokanen, runoilija Pirjo Kotamäki ja kirjailija Antti Heikkinen. Jokaista hei(s)tä on Ukko-Paavo pitkään mietityttänyt, jokainen heistä on siis Ukko-Paavoa ( tämän olemusta,sanomisia sekä tekoja) toistuvasti pohdiskellut. He ovat olleet ja he ovat Ukko-Paavosta pääsemättömissä. :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #3 : 27.01.25 - klo:23:16 »
Kiitos Kalistaja.  Kiinnostunut olen minäkin, etenkin siitä asti kun kävimme Aholansaaressa ja luin kirjoja Paavo Ruotslaisesta.

Se lähes sekoamista ollut tila sai Paavon tekemään matkan jalkapatikassa Laukaaseen. Seppä auttoi.

Minua auttoi Lahden Juhlat ja Jaakko Heinimäki.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)