Keskustelu > Testialue

Se "Kristuksen sisällinen tunteminen"?

<< < (6/7) > >>

Riitta-mummi:
Omalla kohdalla se On, olipa sanottu Paavolle tai ei. Se on juuri se mystinen salattu Jumala jonka Kristuksena saa tuntea hänen omansa.

Meidän ihmisten sanoilla ja sanomisilla ei ole merkitystä kuin hiekanjyvän verran kun on saanut kohdata suuren Kolmiyhteisen Jumalan !

Siitä puhuminen ei ole helppoa, eikä suotavaa. Vielä vähemmän on suotavaa mennä traktaatteja jakelemaan tai saarnaamaan julkisille paikoille. Ihmiset kokevat sen häirintänä.

Pyydettäessä voi kertoa sen mitä tietää tai minkä on saanut kokea.

Näin minä ajattelen.    R-m :117:

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: Riitta-mummi - 14.01.23 - klo:15:13 ---Siitä puhuminen ei ole helppoa, eikä suotavaa. Vielä vähemmän on suotavaa mennä traktaatteja jakelemaan tai saarnaamaan julkisille paikoille. Ihmiset kokevat sen häirintänä.

--- Lainaus päättyy ---

Eri yhteisöillä on omat erikoispiirteensä ja kiusallinen taipumus yrittää saada muut ahdettua oman yhteisönsä ahtaaseen muottiin.
Todellisuudessa maailma on avarampi.
Eri yhteisöillä/ihmisillä on oma tehtävänsä.
Joillekin sopii toimia, kuten Riitta kuvasi, jonkun tehtävä on jakaa traktaatteja kadulla, joku saarnaa tien varressa, joku vie laitapuolen kulkijalle ruokaa. Tapoja pitää evankeliumia esillä on lukemattomia.

Minua joskus häiritsee se, että körttiläiset haluaisivat ahtaa kristityn niin ahtaaseen muottiin, että joidenkin olisi siellä vaikea hengittää. Toki näitä ahtaita paikkoja on muuallakin.
Ja näissä kaikissa ahtaissa tynnyreissä on Kristuksen omia lampaita, joista Jeesus pitää huolen.

Pena:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 15.01.23 - klo:00:19 ---Minua joskus häiritsee se, että körttiläiset haluaisivat ahtaa kristityn niin ahtaaseen muottiin, että joidenkin olisi siellä vaikea hengittää.

--- Lainaus päättyy ---

Ahtauteen tottuneen on joskus vaikea hengittää päästessään avaraan tilaan, jossa tuulet puhaltavat.

karjalaisenkyösti:

--- Lainaus käyttäjältä: Pena - 15.01.23 - klo:06:27 ---Ahtauteen tottuneen on joskus vaikea hengittää päästessään avaraan tilaan, jossa tuulet puhaltavat.

--- Lainaus päättyy ---

Näin taitaa monesti olla.

Avaraan tilaan tottunut voi kokea vähän vieraalta sen, jos jokin asia voidaan hoitaa vain yhdellä tavalla.

vn:

--- Lainaus käyttäjältä: karjalaisenkyösti - 15.01.23 - klo:00:19 ---Eri yhteisöillä on omat erikoispiirteensä ja kiusallinen taipumus yrittää saada muut ahdettua oman yhteisönsä ahtaaseen muottiin.
Todellisuudessa maailma on avarampi.
Eri yhteisöillä/ihmisillä on oma tehtävänsä.
Joillekin sopii toimia, kuten Riitta kuvasi, jonkun tehtävä on jakaa traktaatteja kadulla, joku saarnaa tien varressa, joku vie laitapuolen kulkijalle ruokaa. Tapoja pitää evankeliumia esillä on lukemattomia.

Minua joskus häiritsee se, että körttiläiset haluaisivat ahtaa kristityn niin ahtaaseen muottiin, että joidenkin olisi siellä vaikea hengittää. Toki näitä ahtaita paikkoja on muuallakin.
Ja näissä kaikissa ahtaissa tynnyreissä on Kristuksen omia lampaita, joista Jeesus pitää huolen.

--- Lainaus päättyy ---

Taitaapi olla sanoissasi näkemystä ja kokemusta.

Jos Jeesus vaeltaisi tänään näkyvänä ihmisenä keskuudessamme, mitä mahtaisi sanoa, ajatella, kokea.
Nyt Hän vaikuttaa sydämessämme, ohjaten, valvoen, kantaen, anteeksi antaen, armahtaen.
Jumalan valtakunnassa on vain syntisiä ihmisiä lähetyskäskyä viemässä, usein vaan itse lyötyinä ja väsähtäneinä....

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta