Kiitos pirska
Arvelinkin, että sinä tän asian vielä esiin tänne tuot.
Kyllähän tähän jo vähän otettiin kantaa osiossa lehdistökatsaus.
Nyt on helpompi ottaa itse kirjoituksen väittämiin ottaa kantaa, kun koko texti on tässä kivasti esillä
Olisi tietysti ollut kiva lukea sinun näkemyksesi asiaan.
Teitä anteeksi, mutta minusta konservatiivisia ei niin montaa täällä kirjoitakkaan.
Mutta sinä sisukkaasti jaksat ja hyvä niin.
Tarkoitus ei ole henkilöön käyvää kritiikkiä esittää, että toivottavasti ei kukaan loukkaannu.
Itse asiaan, niin katoin äkkiä tän Eva nimisen hankilön tietoja Googlesta ja ilmeisesti hän on aika hyvin sisällä herännäisyydessä ainakin Lapuan osalta.
Siksi hänen kritiikkinsä tuntuu oudolta, kun joitain erikoisia painotuksia siinä kirjoituksessaan on joita en itse ole huomannut.
Ainakin toi äänestys juttu, kun hän väittää, että kaikilla ei ole mahdollisuutta äänestää.
Miten se voi olla mahdollista?
Ja jos on noussut oikein kansanliike, niin luulisi sellaisen kansanliikkeen olevan mukana äänestyksissä, mutta jos ei ole moneen vuoteen sellaista tapahtunut, niin erikoiset on vaalit.
Kustannus ja muissa julkaisuissa hänen mukaansa ei pääse esiin ne joilla on erilaisia näkemyksiä?
Uskon kyllä, että kuukausilehteen tai tänne foorumiin tai minne vaan voi kirjoittaa aika paljon mikä on ihan kenen vaan näkemyksiä.
Vaikea uskoa, että olisi joku kontrolli porukka joka tiiviisti seuraisi mitä lehtiin tai tänne kirjoitetaan.
Siionin virsi uudistukseen sen verran, että kyllä siitä lisävihkosta ainakin muistan oli kokeilu versio ja kerättiin kentän ääntä sen toteuttamisessa.
Ei kai sekään ole mikään ihan pienen porukan sisäisiä juttuja.
Se että sinne suosittaisiin mystiikkaa ja ei parannuksen tekemisiä hyväksyttäisi sanoituksessa tuntuu kyllä oudolta.
Ehkä en itse vaan osaa tulkita sitten virsiä oikein.
Sitten oli kysymys poistetaanko virsistä kristuskin?
No varmaankin se oli sellainen liioiteltu piikki kirjoittajata?
En voi uskoa hänen tosissaan sellaista pelkäävän?
Nuorisotyöstä en osaa sanoa, mutta mitäköhän kirjoittaja haluaisi Aholansaaaren rippikoululeireillä opetettavan?
Kyllä tietysti kristus on keskeisin asia, mutta kyllä lähimmäisten rakastaminenkin on ihan hyvä olla opetuksessa.
Jotenkin outo on myös kirjoittavan väite, että opetus ja painotus olisi vain maanpäällisen elämän vaellukseen tarkoitettua.
Tasa arvo kysymys nyt on väkisinkin esillä, kun se on muutenkin tässä ajassa asia josta väännetään peistä.
Ilmeisesti kristus keskeisempää ja moraalia kirjoittaja haluaisi enemmän painotettavan.
Mutta minusta kristus löytyy myös tasa arvo ja lähimmäisen rakkauden keskellä.
Ei pelkästään sanoissa Jeesus, mutta myös rakkauden teoissa.