No laitanpa minäkin lusikkani soppaan, kun juuri kyseisiä soppia olen muutoinkin hämmennellyt.
Hei vaan, Katar, ja tervetuloa Körttifoorumille. Olen "se toinen Körttifoorumin julkihomo (lesbo)", tai siis nyt jo kolmas. Näin ainakin omien laskujeni mukaan.
Itse en pahemmin muissa uskonnollisissa porukoissa ole liikuskellut, joten en kovin ole selkääni saanut aiheen tiimoilta, mutta osaan kuitenkin oikeasti arvostaa körttigeimeissä kohtaamaani suvaitsevaisuutta. Kiitos siitä kaikille.
Olen tässä parin viimeisen päivän aikana etsiskellyt ystäväpariskuntani pyynnöstä heille parisuhteenrekisteröinnin yhteydessä siunaamisen suorittavaa pappia. Aika hurja oli yhden kirkonmiehen reaktio. Tiesin hänet hyvinkin suvaitsevaiseksi, ja myös julkivapaamieliseksi, mutta silti puhelinkeskustelu oli sisällöltään yllättävä. Sanoi nimittäin, ettei tohdi kenenkään nimiä mainita kysymättä heiltä ensin. Kertoi siis tuntevansa montakin, jotka hyvinkin saattaisivat moiseen suostua, mutta ei uskaltanut suoralta kädeltä - yksityisessä puhelinkeskustelussa tuttavansa kanssa - mainita nimeltä kysymättä lupaa. Vetäisin hernehen nenähän, siis siitä, että ollaanko me nyt niin paarialuokkaa, ettei ihminen uskalla ääneen lausua sellaisen henkilön nimeä, joka suostuisi parisuhteen siunaamaan.
No, nyt on kuitenkin eri tyyppien kautta kasassa melkein parikymmentä nimeä. Jotenkin hirmu hyvältä on tuntunut se, miten tutut ja tuttujentutut ovat oikein ottaneet tämän asiakseen. Ja niitä suostuvaisia pappejakin on näköjään vaikka kuinka. (en nyt tietenkään voi nimeltä mainita... :wink: )
Mutta elämää ihmetellen se aika tässä kuluu.
-de profundis