Kirjoittaja Aihe: Enkelit  (Luettu 7177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Enkelit
« : 30.09.07 - klo:23:08 »
Kirkollisen viikkosanomalehden Kotimaan pitkäaikainen toimittaja Olli Seppälä kirjoittaa Kotimaassa, että enkelit ovat Jumalan läsnäolon ja varjeluksen vertauskuvia... vertauskuvia!... kuvia? Mitäpä tuumaatte kun sanon, että enkelit ovat täyttä totta, yhtä totta tänään niin kuin aina ennen. Ja huomenna.

Poissa Mörtti-57

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1568
Enkelit
« Vastaus #1 : 30.09.07 - klo:23:49 »
Toivotahan, toivotahan, että enkeleitä on ja etenkin siälä mihinä niitä eniten tarvitahan. :smt051  
Länsimaisen hyvinvoinnin kaas ähkivät uskovat usein lintukodeissaan olevansa armootettuja enkelin kosketuksen siunaamukseen ja varieluksehen.
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Enkelit
« Vastaus #2 : 01.10.07 - klo:07:00 »
Vertauskuvat ja kuvat yleensä ovat myös totta. Jos ovat.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2577
Enkelit
« Vastaus #3 : 01.10.07 - klo:13:17 »
Jatkanpa aiheesta: aikoja, aikoja sitten tapasin ihmisen, jota en oikeastaan tuntenut, mutta joka kertoi enkelin siirtäneen hänet kahinasta sivuun sotatilanteessa toisen maailmansodan aikana. Kertoja oli raavas mies, joka ainakin vaikutti sellaiselta, että ei näe pikku-ukkoja edes pienessä pöhnässä. Muitakin enkelikokemuksia olen kuullut, toimittajan työssä tapaa käytännöllisesti katsoen päivittäin mielenkiintoisia ihmisiä, ja ikään kuin monenlaista kuulee...

    Ydinkysymys lienee: Ovatko enkelit totta vai satua!?

    Nyt rohkeasti kertomaan oma mielipiteenne!

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Enkelit
« Vastaus #4 : 01.10.07 - klo:14:42 »
Minun ylihärmälääset mummani, toinen jo edesmennyt, sanoivat minulle kun sinä pidät lasta sylissä ja viime voimillaan väsynyt lapsi ryhtyy hymyilemään tai sitten jopa nauramaan; se ei ole hymyä sinulle vaan suojelusenkelille. Pohjalaiset naiset ovat viisaita.   :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Enkelit
« Vastaus #5 : 04.10.07 - klo:17:53 »
Lainaus käyttäjältä: "juhani"
Minun ylihärmälääset mummani, toinen jo edesmennyt, sanoivat minulle kun sinä pidät lasta sylissä ja viime voimillaan väsynyt lapsi ryhtyy hymyilemään tai sitten jopa nauramaan; se ei ole hymyä sinulle vaan suojelusenkelille. Pohjalaiset naiset ovat viisaita.   :wink:

Mää oon ylihärmälääseltä mummaltani kuullu ihan saman :D Itse asiassa mun pikkuserkku on kuulemma kuollu noin että katto johonki äitinsä olan yli ja hymyili ja kuoli.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

myyrä

  • Vieras
Vs: Enkelit
« Vastaus #6 : 16.02.15 - klo:19:40 »
Minulla on yksi enkelikokemus (tai näky), joka on seurannut koko elämän. En ole mielestäni voinut sitä mitenkään keksiä.

Olin noin 3-vuotias ja leikkimässä minua 5 vuotta vanhemman sisareni kanssa rannassa laiturilla. Oli kevät ja jäiden lähdön aika; isä lämmitti rantasaunaa. Olin mennyt heikolle jäälle tai horjahtanut muuten veteen ja selälläni järvessä. Sisko yritti pitää vihreästä takistani kiinni, mutta ei jaksanut vetää kuiville. Näin valkoisen hahmon, joka yritti vetää minua pois järvestä ja mustan, joka työnsi takaisin järveen. Siskoni sai huudettua isän saunalta apuun ja hän pelasti hukkumasta.

Mielestäni joka ihmisellä on suojelusenkeli. 

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Enkelit
« Vastaus #7 : 16.02.15 - klo:19:56 »
Kyllä enkeleitä on ihan oikiasti. Enkeli sanaa käytetään paljon myös vertauskuvallisesti. Monesti ihmiset puhuvat toisistaan niin kuin laulukin sanoo: "Me oomme enkelietä toisillemme." Yhteisvastuukeräyksen tiiloilta lanseerattiin kirkkoon termi: arkienkeli. Kaikki nämä ihmis'enkelit' on vain vertauskuvallisia. Oikiat enkelit ovat oikeita.
Pyryharakka

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6348
Vs: Enkelit
« Vastaus #8 : 16.02.15 - klo:23:23 »
tapasin ihmisen, jota en oikeastaan tuntenut, mutta joka kertoi enkelin siirtäneen hänet kahinasta sivuun sotatilanteessa toisen maailmansodan aikana.

Miksi enkeli siirsi hänet sivuun? Oliko hän ehkä siviili? Olisiko siirtoa voinut vastustaa, jos olisi halunnut?

Itse kysymykseen: En minä tiedä, onko enkeleitä. En oikein edes tiedä, millainen sellaisen kuuluisi olla, ymmärtääkseni mitä tarkoitan jos sanon että niitä on tai jos sanon että niitä ei ole.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Enkelit
« Vastaus #9 : 17.02.15 - klo:07:24 »
Satuimpa pitkästä aikaa tänään laittamaan enkeli-hymiön kun vastasin myyrälle  Tänään-palstalla.
En käytä sitä kuin hyvin harvoin.
En ollut lukenut vielä tätä palstaa, joten se oli varmaan enkeli. Itselläni on ollut myös muutama kokemus heistä.

Ina Collianderin enkelityöt ovat hienoja, kiiltokuvat eivät kosketa minua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Enkelit
« Vastaus #10 : 17.02.15 - klo:08:37 »
Lutteeruskin uskoi enkeleihin, Löyhkä-Paavokin ja voisimme mekin...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Enkelit
« Vastaus #11 : 17.02.15 - klo:11:43 »
... kuten Jumalaankin. Kyllä Hänkin silloin tällöin ilmaantuu maallisessa muodossaan.

Kun minä olin nälkäinen ja viluinen...
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22114
Vs: Enkelit
« Vastaus #12 : 17.02.15 - klo:14:10 »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: Enkelit
« Vastaus #13 : 17.02.15 - klo:15:02 »
Meillä oli enkeliparvi kylässä iltapäivän. Ne joivat kahvia, kaakaota, kattimehua ja söivät neljänviljanpuuroa ja pitivät kovasti melua. Pöydässä tuli yht´äkkiä hetken hiljaisuus. Siihen sopi sanoa: Nyt enkeli lensi ohi.

Tähän päivään mahtui myös puhelin-enkeli. Hän on ollut sairaalassa neljä kuukautta kun sydänläppäleikkauksessa katkesi kylkiluu, mikä on sitten ollut isompi juttu. Hänen ei pitäisi lääkärien mukaan olla hengissä, mutta ompa vaan. Kesällä hän täyttää 80 vuotta, ja meidän on kuulema  p a k k o  mennä sukuloimaan. Pääsemme sitten siihen lapsuuteni savusaunaankin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8430
Vs: Enkelit
« Vastaus #14 : 24.02.15 - klo:20:38 »
Minun ylihärmälääset mummani, toinen jo edesmennyt, sanoivat minulle kun sinä pidät lasta sylissä ja viime voimillaan väsynyt lapsi ryhtyy hymyilemään tai sitten jopa nauramaan; se ei ole hymyä sinulle vaan suojelusenkelille. Pohjalaiset naiset ovat viisaita.   :wink:

Mun mummoni ja äitini tais tuumata, ku böndelomalla kaupunkilaisena olin eksynyt metsään, et tuosta pojasta on Enkelit kaukana.

No ehkä oli....
Kaikki valta tekoälylle!