Hannalle ja muille, vaikkpa Mt:lle. Ymmärsin, että Mt kaipaa herättäjäjuhlilta kirjoittavia toimittajia ja muita kirjoittajia hieman reippaampaan otteeseen. Otsikko "Vettä satoi herättäjäjuhlilla" ei tietenkään kerro sitä ja siitä miksi ihmiset juhlilla ovat. Itse olen, etenkin 1980-luvulla, ollut tilanteissa, joissa joinakin vuosina tehtäväkseni tuli jopa useiden sivujen teko maakuntalehtiin herättäjäjäjuhlilta. Olin aikoinaan muun muassa sanomalehti Kalevan ja sanomalehti Vaasan asialla - joskus minut ikään kuin ylhäältä ( lehden toimituksessa ) valittiin, toisinaan jossain olin itsekin ns. asialla. Yritin tuolloin löytää myös tuoreita, ja hieman toisenlaisia huomioita, mutta yhtä pientä kuvaa ja kuvatekstiä lukuun ottamatta tuskin mitään hätkähdyttävää luettavissa oli - ajoittaisesta pikkukikkailuista (ja ikään kuin pientesteistä siitä missä mennään) huolimatta taidan olla aika lailla arvokonservatiivi, joten...
Jaa. Olen minä herättäjäjuhlilta kirjoittanut myös paikallislehtiin, ja ammoin olin myös Hengellisen Kuukauslehden asialla, eikä HK ole tyystin unohtunut nytkään.
Kai johonkin lehteen tarvittaisiin monipuolinen, samassa jutussa hyvin monelta kantilta katsova teksti, jossa pohjalla pitäisi mahdollisista ihmettelyistä ja "heitoista" huolimatta olla vankka asiapohja. Apuun haettu Ari Peltonen ei tuohon ole vastaus.