Kirjoittaja Aihe: kumpi peukalo päällä?  (Luettu 37191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sadetta

• ystäväkansaa
Vs: kumpi peukalo päällä?
« Vastaus #75 : 26.11.11 - klo:17:45 »
jaahas.. 
olen oikeakätinen
oikeasilmäinen
vasen peukalo päällä kädet ristissä
oikea käsivarsi päällä, kun käsivarret ristissä rinnalla
vasemmalla kädellä lanka neulansilmään (!)
vasemmalla jalalla ponnistan hypätessä

Entäs tällainen:
http://www.hilavitkutin.com/2007/10/05/kumpi-aivopuolisko-sinua-hallitsee/

Aluksi pyöri myötäpäivään. Mutta välillä vaihtaa suuntaa jatkuvasti. 
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 26.11.11 - klo:18:02 »
Omituista. Olen mielestäni puhtaasti tunne-ihminen, mutta tyttö testissä pyörii koko ajan vastapäivään. :icon_lol:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 26.11.11 - klo:18:08 »
Oikia peukku aina päällimmääsenä ja eka porras vasemmalla jalaalla. Kynää, lusikkaa pirän vasemmas käres ja puukkoa ja vasaraa käytän mialummin oikias käres, mutta onnistuu tyät vasemmallakin. Oon ollu hyvilläni, kun ergonomian kannalta voin molempikätisenä kuarmittaa itteäni tasaasemmin. Jotakin hyätyä aivolohkojen sekoamisestakin on. :003:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #78 : 26.11.11 - klo:18:33 »
Jännä tuo Sadettan kuvio. Jos tuijotan herkeämättä suunta ei vaihdu, mutta jos räpsäytän silmääni niin se vaihtuu. Eli jos katse katkeaa hyvinkin lyhyeksi hetkeksi niin suunta vaihtuu.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mörtti-57

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 26.11.11 - klo:18:44 »
Mulla pyärii vastapäivähän. Mitähän logiikkaa tämä ny on? :017:
Paree ymmärtää pikkuusen oikeen ku palio väärin.

Poissa hippiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 10.12.11 - klo:15:24 »

Minusta mieluummin vois kysyä et kumpi etusormi päällä, sillä se on minulla on aina niin että oikea, mutta peukaloita pyörittelen miten sattuu  :109:

"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 12.12.11 - klo:17:26 »
Koko ajan vastapäivään, vaikka yritin räpytelläkin.  Luulin että se johtui siitä että Lapissa opetettiin ennakoimaan säätä katsomalla miten päin pilvet - yläpilvet - on ja niihin päin alapilvet kiertää, siitä tietää, pitääkö laskea äkkiä alas tunturista. Kun päivän tuijottaa niska kenossa niin oppiihan  tuon.

Muuten tuosta luovuudesta;  kuulemma tuo aivolohkojen välistä kulkeva aivokurkiainen siinä se tekijä on, ei jokin aivolohkodominanssi.  Muistaakseni viimeinen hypoteesi oli että jos on kovastio raskastekoinen, häiriöisi sisäistä dialogia aivolohkojen välillä, mutten ole seurannut sittemmin. Saattavat olla toista mieltä.  Kirjallisen kyvyn kun pitäisi integroitua näkemiseen, näkemyksellisyyteen, symboliikkaan ja ihan vanhaa juttuahan on tuo että sävellajit aistitaan erivärisinä, kuka voimakkaammin kuka heikommin.

Se ei vielä edes tee hyvää säveltäjää, ei lisää musikaalisuuteenkaan mitään, että F-duuri on ruskea.Piste. Sillä voi tietty koloristi sitten kirjoittaa ruskeita lauluja... D-duurilla sinisenvihertäväntoukokuunvärisiä, ja se onkin pohjoismaisten säveltäjien yleisin "elegia" tai "idylli" tai mikä vain kevätjuttusävellaji.  

Kuulin myös runo-opetuskurssilla että sana on jollekin jonkinvärinen - ei se olisi ihmeellistä, vokaalit ja konsonantithan ovat aika soivaa tavaraa.  
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Kalistaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 12.12.11 - klo:18:04 »

Oikean käden peukalo päällimmäisenä käsieni ollessa ristissä.

Pelatessani pesäpalloa eri sarjoissa 1960-luvun lopusta 1980-luvun loppuun huomasin tässä oikea-vasen -asiassa poikkeuksia olevan: muutoin tai ainakin lähinnä - oikeakätinen saattoi lyödä "vasurien" puolelta. Samaa näki myös jääkiekossa: olen oikeakätinen, tartuin mielelläni mailaan, jossa luki left. Jotkut oikeakätiset saattoivat huoletta pelata rightin mailalla, ja vasenkätiset leftillä.

Vasenkätisiä on kai noin seitsemän prosenttia ( siis noin ) väestöstä. Yksi veljistäni kuuluu heihin. Hän on arkkitehti. Onkohan tuolla tosiolla ja vasenkätisyydellä mitään yhtenevyyttä toisiinsa nähden? ( Pitäisi kai tutkia vaikka kaikki maamme arkkitehdit, ja laskea prosenteissa, että kumpi käsi...! ).

Niin vielä: Sadettan tänne etsimä tumma nainen pyöri minulla ensin myötäpäivään. Kun otin naisen uudestaan esille, se pyöri vastapäivään! :001:

Poissa Pirska

• ystäväkansaa
  • Vihaaja
« Vastaus #83 : 13.12.11 - klo:21:29 »
jaahas.. 
olen oikeakätinen
oikeasilmäinen
vasen peukalo päällä kädet ristissä
oikea käsivarsi päällä, kun käsivarret ristissä rinnalla
vasemmalla kädellä lanka neulansilmään (!)
vasemmalla jalalla ponnistan hypätessä

Entäs tällainen:
http://www.hilavitkutin.com/2007/10/05/kumpi-aivopuolisko-sinua-hallitsee/

Aluksi pyöri myötäpäivään. Mutta välillä vaihtaa suuntaa jatkuvasti. 

Mutta sehän PYÖRII MYÖTÄPÄIVÄÄN koko ajan. Ei se muuta suuntaa ollenkaan.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 15.12.11 - klo:08:11 »
Mitä enemmän sitä kattoo sitä enemmän se pyörii myötäpäivään, eli tunteiden mukaan.
Johtunee varmaan siitä kun sillä naisella ei ole vaatteita.

Mutta kun lukee textiä, niin vaihtaa suuntaa loogiseen puoleen.
No toihan nyt on selvä.
Testiobjekti pitäisi olla joku ei ihmisen muotoinen. :-\
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 22.02.13 - klo:05:08 »

Kummalla kädellä otat kiinni, kun otat kiinni toisella kädellä toisesta kädestäsi?

🇫🇮

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 22.02.13 - klo:08:23 »
Kummalla kädellä otat kiinni, kun otat kiinni toisella kädellä toisesta kädestäsi?

Tämä liitty jo kulttuurieroihin ja kohteliaisuuteen. Yleisintä on varmaan antaa ja vastaanottaa oikealla kädellä vasemman käden kannatellessa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #87 : 22.02.13 - klo:09:27 »
Tähän jatkoksi sopinee mihin katsot toista henkilöä. Juuri siihen mihin arvonmerkit kiinnitetään ja rintarossit laitetaan. Tästä syystä korut laitetaan siihen, että tulisivat nähdyiksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 22.02.13 - klo:09:35 »

Tässä kysymykseni edellä täsmennettynä:

Kummalla kädellä otat kiinni, kun otat kiinni toisella kädelläsi toisesta kädestäsi?

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 22.02.13 - klo:14:27 »
Olen niin tuiki yksikätinen, oikeakätinen, että sillä tietysti tartun kaikkeen. Vasempaankin, eikä oikeani  tiedä mitä vasen tekee. :117:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)