Näillä hetkillä tasan kolme vuotta sitten tärkein asia selvisi minulle Armon aamussa 7.7.07 klo 7.07 alkaneessa Herättäjäjuhlien aamuseuroissa. Se oli Isän rakkaus tuhlaajalapsiaan kohtaan.
Saman tien liityin jäseneksi "Körtti-eliittiin", synnintunnossaan heränneisiin,armonkerjääjiin. Kerjäläisiä ollaan. Onneksi meillä on kansalais-oikeus
asua tässä maassa. Ollaan silti käsi ojossa pyytelemässä.
Liityit "körtti eliittiin"…
Körtit on kirkon eliittiä. m.o.t
Minun mielipiteeni edellä mainituista viesteistä tuo mieleeni että nimimerkit pitävät että körttiläisyys olisi ylempänä kuin joku muu kristinuskonnollinen liike. Meillä siis on taipumus hengelliseen ylpeyteen, jota ”körttiläiset” kutsuvat omavoimaisuudeksi.
”Se on luottamista omaan uskoon ja uskon tekoihin.” http://www.h-y.fi/Näköjään me emme vaan halua sitä myöntää.
Kun taas meidän pitäisi kilvoitella siitä, että pyrkisimme luopumaan omista yrittyksistä ja rauhoittumaan jaksaakseen luottaa Hänen armoon, eikä itsekkäästi omiin voimiin, tai jopa tukeutumalla ”körttiläisyyden elittiin”
Näin ollen minä henkilökohtaisesti en halua kuulua tähän ”körtti eliittiin”, vaikka hyvin usein, päivittäin sorrun omavoimaiseksi ihmiseksi. Pidän itseäni ihmisenä joka uskoo että oma uskoni ja elämä ovat Hänen käsissään. Ei herännäisyyden ei Teidän, ei kirkon, vaan ja ainoastaan Hänen Kaikkivaltiaan käsissä.
”Tällainen odottava ja ikävöivä usko merkitsee Paavo Ruotsalaisen (1777-1852) hengellisen perinnön hengessä luottamista Jumalan aikatauluun.” http://www.h-y.fi/Itse käsitin tämän viestiketjun: Körttiläisyyden elitismi ja sen määrittely.
Hyvin pitkälle mitä nimimerkki 3357 viestissään meille välittää
Hyviä kysymyksiä. Valtarakenteita on hyvä miettiä. Miten herännäisyydessä eliitti määritellään? Asetetaanko muiden yläpuolelle tyyppejä, joilla on poliittista ja kirkollista valtaa ja mainetta ja joiden mielipiteitä siten erityisesti arvostetaan?
Entä onko joillakin muilla ryhmillä jotain etuoikeuksia? Vanhat-nuoret, Savo-Pohjanmaa, äidinmaitokörtit- vastaheränneet(?), kaupunki- maaseutu, fundamentalistit liberaalit, papit-maallikot, miehet-naiset, jne.
Millainen asema herännäisyydellä on kirkossa? Millainen vallankäyttäjä se siellä on?
Eli kuka vie ja ketä, Hän vai ”körtti eliitti”.
ps. Aihe omalta kohdaltani katsottuna ei käsittele varallisuutta, körttipasteleja…