Kirjoittaja Aihe: Onko Jumala todella sanonut niin ?  (Luettu 2154 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Onko Jumala todella sanonut niin ?
« : 11.06.24 - klo:11:16 »
Kaikkihan me tiedämme, että alku lankeamuksessa oli kyse tästä, mutta mitenkä tänäpänä ? Mitä tämä kysymys tarkoittaa juuri nyt.

Kyse oli kuuliaisuudesta Jumalalle alunperin ja on sitä yhä edelleenkin. Jumala odottaa meidän olevan kuuliaisia Hänen tahdollensa ja mikä on Hänen tahto ?

Se on Pyhä Raamattu kokonaisuudessaan, 100%.

Kuinka moni meistä on omassa YLPEYDESSÄÄN, uskonut käärmeen sanat, onko se Jumala sanonut niin ja samalla hylännyt Hänen tahdostaan ne kohdat, jotka eivät sovi itselleen, aivan kuten Eeva teki käärmettä uskoessaan.

Me ihmiset tahdomme olla itse Jumalia ja kuvittelemme tietävämme paremmin kuin Jumala Sanassaan meille kertoo ja toimimme oman mielemme mukaan, emme Jumalan tahdon.

Me luulemme olevamme uskovia ja elävämme armossa, mutta jos me emme ole kuuliaisia Jumalan Sanalle niin perkeleen lapsia me olemme, matkalla helvettiin, ijankaikkiseen kadotukseen.

Matteuksen 7
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Vielä on meillä aikaa tehdä parannus, katua syntejämme ja saada anteeksi syntimme Herran Jeesuksen Kristuksen Veren kautta. Mutta jos sanomme ettei meillä ole syntiä niin miten voimme tehdä parannuksen ja katua ?

Antakaamme Jumalan Sanan tutkia meidät, näyttää syntimme ja tulkaamme synnin hätään, jolloin olemme soveliaita pelastettaviksi, emme katumattomina, itseriittoisina, ylpeinä.

Rakas Isä, Sinun Poikasi, Jeesuksen Kristuksen nimessä minä maan matonen Sinulta anon, että anna kaikille tämän kirjoituksen lukijoille ja kirjoittajalle väkevä synnin tunto, että me näkisimme oman viheliäisyytemme emmekä sitä enää puolustelisi ja kääntyisimme katuvina Sinun puoleesi, Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, amen.
« Viimeksi muokattu: 11.06.24 - klo:11:24 kirjoittanut Koirannahkalakki »
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22290
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #1 : 11.06.24 - klo:14:36 »
Kyse oli kuuliaisuudesta Jumalalle alunperin ja on sitä yhä edelleenkin. Jumala odottaa meidän olevan kuuliaisia Hänen tahdollensa ja mikä on Hänen tahto ?
Se on Pyhä Raamattu kokonaisuudessaan, 100%.

Raamattu kokonaisuudessaan sisältää paljon sellaista Jumalan tahdoksi ilmoitettua, mikä ei todellakaan sovi kristityn ohjeeksi. Mielestäni räikein esimerkki on amalekilaisten surmaaminen, joka käsitti naisten ja lastenkin lisäksi kaikki kotieläimet. Jumalan tahtoa kyselevän kannattaa keskittyä Jeesuksen opetuksiin, varsinkin rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6438
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #2 : 11.06.24 - klo:15:33 »
Kuinka moni meistä on omassa YLPEYDESSÄÄN, uskonut käärmeen sanat, onko se Jumala sanonut niin ja samalla hylännyt Hänen tahdostaan ne kohdat, jotka eivät sovi itselleen

Kaikki muut täällä paitsi sinä!

Mutta en tiedä kuinka moni, kun en tiedä, ketä tarkoitat porukalla "me".
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #3 : 11.06.24 - klo:16:35 »
Kirjoitettu on

Johanneksen 3
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #4 : 11.06.24 - klo:16:41 »
Raamattu kokonaisuudessaan sisältää paljon sellaista Jumalan tahdoksi ilmoitettua, mikä ei todellakaan sovi kristityn ohjeeksi. Mielestäni räikein esimerkki on amalekilaisten surmaaminen, joka käsitti naisten ja lastenkin lisäksi kaikki kotieläimet. Jumalan tahtoa kyselevän kannattaa keskittyä Jeesuksen opetuksiin, varsinkin rakkauden kaksoiskäskyyn ja kultaiseen sääntöön.

Vanha Testamentti on vertauskuvallista ja onpa jännä ”sattuma” että valitsit juuri amalekilaiset sillä heitä on pidetty synnin vertauskuvana ja synti pitää keskuudestanne hävittää niin pienet kuin suuret ja kaikki siltä väliltä. Maailman nykymeno taas on siinä synnissä rypemistä, terassilla istumista ja maailman rakastamista eli hyvin voi amalekilaiset tänäpänä.

Pyhä Henki avaa ja opettaa, kellä on korvat kuulla.
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34083
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #5 : 11.06.24 - klo:17:31 »
Tunnen Jumalan Hengen ohjauksen elämässäni. Tunnen Kristuksen rakkauden ja olen Hänessä saanut uskoa että hän vie minut perille Taivaan Kotiin.
PH ei ole minulle puhunut amalekialaisista, vaan lähimmäisistämme.

Vanha Testamentti on ikivanha Lähi-idän perinnäsitapoja ja nais-viha-lakeja sisältävä juutalaisten lakikirja. Kristityiksi itseään kutsuvat eivät palvo painettua sanaa, papyrusta tai kivitauluja, vaan Kristusta !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22290
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #6 : 11.06.24 - klo:22:33 »
Maailman nykymeno taas on siinä synnissä rypemistä, terassilla istumista ja maailman rakastamista eli hyvin voi amalekilaiset tänäpänä.

Jeesus kehotti meitä rakastamaan vihollisiamme ja rukoilemaan vainoojiemme puolesta. Amalekilaisten surmaaminen viimeiseen kilipukkiin ei ole kristillistä.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 776
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #7 : 12.06.24 - klo:07:38 »
Hei!

Minua näissä ehdottoman tossa luomiskertomuksissa harmittaa se, kun Jumalan luomisteko on sittemmin pikaisesti taantunut.

Puhuva käärme on menettänyt puhekykynsä. Olisi kiva tavata vielä nykyisin alkuperäinen käärme ja kuunnella sitä ja jutella!

Minä en sellaista ole kohdannut. Lahtelainen maallikko-kirkolliskokousedustaja sensijaan varoittaa alkuperäisen käärmeen vielä olevan olemassa.

Minä ymmärrän Raamatun luomiskertomuksen sisältävän paljon aineksia, joita voi, saa ja tulee tulkita. Monelta taholta tarkasteltuna koko hieno kertomus muuttuu tarinasta ymmärrettäväksi kokonaisuudeksi.

Kokonaisuudessa on vahvat osuudet sekä Junalalka että ihmisellä.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22290
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #8 : 12.06.24 - klo:07:46 »
Kun Raamattua lukiessamme kysymme, onko Jumala sanonut niin, tulisi myös kysyä, kenelle Hän sanoi, milloin ja missä tilanteessa. Kaikki Jumalan sanat eivät ole tarkoitettu jokaiselle. Rukous on keino kuunnella, mitä Jumala haluaa sanoa juuri minulle juuri nyt. Kykymme kuulla Hänen sanojaan on toki hyvin vajavainen. Heristäkäämme silti hengellisiä korviamme.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34083
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #9 : 12.06.24 - klo:08:44 »
Ajattelen sen käärmeen olevan niin ovela että se osaa puheutua hurskauden perikuvaksi joka tuomitsee, neuvoo ja opettaa meitä ihmis-parkoja jotka uskomme Jumalan armoon.

Vapauteen Kristus meidän vapautti ! Laki on hyvä, mutta se ei pelasta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22290
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #10 : 12.06.24 - klo:10:00 »
Ajattelen sen käärmeen olevan niin ovela että se osaa puheutua hurskauden perikuvaksi joka tuomitsee, neuvoo ja opettaa meitä ihmis-parkoja jotka uskomme Jumalan armoon.

Saatana merkitsee tietääkseni syyttäjää. Koen siis, että synnintunnon ja syyllisyyden lietsojat ovat pikemminkin sen asialla kuin Vapahtajan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 34083
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #11 : 12.06.24 - klo:10:33 »
Juuri samoin ajattelen. Sen toinen nimi on hajoittaja. Sitähän tällainenkin toiminta on usealta taholta pyrkinyt olemaan.

Kristuksen seuraajat rakastavat toisiaan !
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #12 : 13.06.24 - klo:11:51 »
Kirjoitettu on

Johanneksen 8
47. Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
48. Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
49. Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
50. Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.


Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22290
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #13 : 13.06.24 - klo:12:33 »
Johanneksen 8
47. Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta."
48. Niin juutalaiset vastasivat ja sanoivat hänelle: "Emmekö ole oikeassa, kun sanomme, että sinä olet samarialainen ja että sinussa on riivaaja?"
49. Jeesus vastasi: "Minussa ei ole riivaajaa, vaan minä kunnioitan Isääni, ja te häpäisette minua.
50. Mutta minä en etsi omaa kunniaani; yksi on, joka etsii ja tuomitsee.

Pari huomiota: Jeesus ei puhu kirjoituksista luetuista sanoista vaan kuulluista. Hänenkin kohdallaan voidaan kai puhua rukouksesta, jossa voidaan saada suora yhteys Jumalaan. Lopussa on tärkeä lause: "Yksi on, joka etsii ja tuomitsee." Häpeän tai kunnian antaminen kuuluu vain Jumalalle, ei kenellekään meistä.

Poissa Koirannahkalakki

  • Rykäisee alkaakseen seurapuheen
  • Viestejä: 81
Vs: Onko Jumala todella sanonut niin ?
« Vastaus #14 : 13.06.24 - klo:13:18 »
Pari huomiota: Jeesus ei puhu kirjoituksista luetuista sanoista vaan kuulluista. Hänenkin kohdallaan voidaan kai puhua rukouksesta, jossa voidaan saada suora yhteys Jumalaan. Lopussa on tärkeä lause: "Yksi on, joka etsii ja tuomitsee." Häpeän tai kunnian antaminen kuuluu vain Jumalalle, ei kenellekään meistä.

Jumala antaakin yksin häpeän tai kunnian. En minä ole ketään teistä tuominnut ja jos kirjoitan Jumalan Sanaa niin se on Jumalan Sana joka tuomitsee, ei kirjoittaja. Jos minä kirjoittaisin, että koirannahkalakki on saastainen syntinen, niin totta puhuisin, mutta myös itse tuomitsisin ja tietysti itseni saankin tuomita ja tuomitsen.

Mutta jos kirjoitan Jumalan Sanaa, jossa tuomitaan juopottelu, ilman kohdetta niin se on Jumalan Sana eli Jumala, joka tuomitsee, koska se älähtää, johon kalikka kolahtaa. Jos ihminen a) on juoppo niin Jumalan Sana hänet tuomitsee ja hän alkaa mesoamaan Jumalan Sanan kirjoittajalle, mutta ihminen b) joka ei juopottele, hän toteaa Sanan olevan hyvä ja oikea.

Tästä yhteenvetona toteaisin, että Jumalan Sana on saanut aikamoisen älämölön aikaan tällä foorumilla ja hyvä kysymys on miksi ?

Markuksen 1
15. ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.