Olen sitä mieltä, että kun körttifoorumi on laittanut käännökseni "kultajalustalle" kaikkien nähtäviksi, josta jotkut aikanaan valittivat, niin on samalla ottanut vastuuta. Vastuuseen kuuluu se, että niitä suojellaan trollauksesta. Jos on eri näkemys vastuusta kuin kääntäjällä tai ei haluta ottaa sitä vastuuta vastaan, niin olisi sopivinta poistaa ne, kuten olen ehdottanut. Joko ne jätetään rauhaan, niin kuin on tehty vuodesta 2015 vuoteen 2020 asti, tai poistetaan. En ole laittanut ne tänne trollattaviksi. Luulin, että körtit olisivat mielissään. Eivät ole. Teidän sisäiset riidat eivät kuulu minulle. Jos jotkut teistä vihaatte omaa historiaanne ja se teitä ärsyyttää, asia ei kuulu minulle, joten poistakaa minun osuuteni vihariidoistanne. Jos joillekulle teistä on Malmivaaran virret kuvottavia, niin en halua teitä häiritä niillä.
Olen ne kääntänyt ja mielestäni minulla on oikeus myös esittää toivomuksia, miten niitä käytetään. Körtit eivät ole käyttäneet niitä ollenkaan siitä lähtien kun käänsin ne muuhun kuin trollaukseen ja solvaamiseen. Jos ette voi poistaa niitä, katson muihin instansseihin. Voin vedota seuraavaksi Herättäjä Yhdistykseen.