Kirjoittaja Aihe: Foorumin tila 3  (Luettu 18524 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #45 : 09.02.21 - klo:12:38 »
Aamen! Siionin virret humppafoksina myisi hyvin suruttomille pelastumattomille ihmisille. Siksi heränneistä muodostuva humppafoksi-yhtye voisi olla valtava evankeliointiväline Herran elopellolla tulevana kesänä kaupunkien ja kylien toreilla ottaen tietenkin huomioon turvavälit.  :eusa_pray:

Eikö tosiaankaan jo riitä tämä siioninvirsien ja siioninvirsien kääntäjien ivailu körttifoorumilla? Ovatko ihmiset täällä tosiaan kiinnostuneet lukemaan sitä, miten Siioninvirret ovat mitättömiä eivätkä ole kääntämisen arvoisia? Vastaat ehkä, ettet niin sanonut. Olet kehittänyt tätä asiaa lähes taidemuodoksi, mutta kehuja huolimatta, en usko tämän olevan tulevaisuutesi laji.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #46 : 09.02.21 - klo:13:03 »
Veikkaisin, että jos tuon nimim. Luterilaisen viestin kääntäisi körtti-kaanaaksi, niin se ei tuntuisi täällä olevilta lukijoilta niin pahalta.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #47 : 09.02.21 - klo:13:14 »
Veikkaisin, että jos tuon nimim. Luterilaisen viestin kääntäisi körtti-kaanaaksi, niin se ei tuntuisi täällä olevilta lukijoilta niin pahalta.

Hän osaa kirjoittaa sanoin, jotka tietämättömälle ei tunnu pahalta. Mutta se joka tietää mitä hän tarkoittaa osaa lukea sen läpi. Oikeastaan, hän tukee Bengtin ehdotusta, että luovutaan siioninvirsistä ja otetaan amerkkalaista rokkia tilalle, koska se vetää nuoria. Hän osaa pukeaa ajatuksensa vitseinä ja letkauksina, mutta se on vakava hyökkäys siioninvirsiä vastaan. Hän hioo koko ajan kielenkäyttöään. Aivan viimeaikoina hän on vasta ruvennut lainaamaan siioninvirsiä. Ennen sitä ei koskaan. Siis nyt hän osaa vielä piilottaa hyökkäyksensä siioninvirsien taakse.
Minä vastaan nyt teoilla. Julkaisen englanniksi itse ja itse levitän siioninvirsiä muualle. Kun olen huomannut miten vakava ja voimakas vastustus nousee, niin teen mitä voin käytännössä sitä vastaan.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #48 : 09.02.21 - klo:14:39 »
En ainakaan ymmärtänyt väärin, kun huomautin, niin kuin olen monta kerta olen huomauttanut, että kiitos, jota sain oli monta kertaa yli odotusta, niin Bengtin piti sanoa, ettei sitä ollutkaan paljon koko ketjussa. Kuitenkin se oli hänestä liikaa, koska se nosti minut muka kultajalustalle, jota hän paheksui syvästi. Niin en ole tosiaankaan kerjännyt ylistystä. Teidän kanssanne keskustelu vain tuottaa lisää väärin perustein loukkauksia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #49 : 09.02.21 - klo:15:33 »
Kuitenkin se oli hänestä liikaa, koska se nosti minut muka kultajalustalle, jota hän paheksui syvästi.

Korokkeet ja jalustat, kuvitellut ja todelliset, taitavat olla hänelle kauhistus. Opettajankorokekin näyttää olevan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #50 : 09.02.21 - klo:16:35 »
Herra Jeesus Kristus, päästä meidät pahasta ! :eusa_pray:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #51 : 09.02.21 - klo:22:35 »
Herra Jeesus Kristus, päästä meidät pahasta ! :eusa_pray:
Aamen! Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot 1. Joh. 3:8 .  :eusa_pray:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #52 : 10.02.21 - klo:05:50 »
Olen pahoillani, että olen kirjoittanut körttifoorumille teitä loukkaavia asioita, lähinnä Siioninvirsien viittaavia, ja myös kirouksiin viittaavia, myös etnisyyteen viittaavia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #53 : 10.02.21 - klo:08:31 »
Ajattelen että foorumin tila korreloi meidän kirjoittajien tilaa. Alamme olla vanhoja ja sairaita, väsyneitä useat.

Sitä mikä oli, emme saa takaisin. Emme omaa nuoruuttamme, taipuisuuttamme, ideoitamme, luovuuttamme emmekä etenkään pois poistuneita.

Jäljelle jäävät ystävyyden muistot, useat tapaamiset Juhlilla ja Talviveisuissa, seuroissakin.

Minä kävin kerran Hyrylässä ja kerran Seuratuvassa seuroissa. Kerran olivat muutamat foorumistit Mukkulan kirkossa mssussa. Silloin otettiin virsissä huomioon Siionin virret.

Olen tavannu myös Thomas McEwainin Lapuan juhlilla ja tyttärensä konsertoimassa Mukkulan kirkossa.

Juhani Eleniusta minulla on kiittäminen paljosta hyvästä eteeni. Hän osoitti minulle tietä mystiikan maailmaan, huomasi varmaan sen olevan jo olemuksessani.

Seppo Samila on erilaisuudestamme huolimatta läheisimpiä täällä.

Sivullisen tapasin Kuopion Talviveisuissa ja sain hänestä veljen.

Pirska ja Pyrtsi ovat ystäviä, enkä muita 'vihollisia' osaa nimetä kuin Bengtin. Hän on ilmottautunutkin.

Yksityisviestejä olen vaihtanut muidenkin kanssa. Kiitän teitä kaikkia.

Nyt tuntuu että on aika siirtyä kokonaan perheeni pariin.
Tämä ei ole lupaus !    :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #54 : 10.02.21 - klo:10:46 »
Kiitos Riitta hienoista sanoistasi, muistoista, ajatuksista!
Näin itsenikin siellä pienessä nurkassa.

Ole vaan täällä, voimien ja inspiksen mukaan.

Itse koen että ehkä siirryn "pieneen pinnalliseen arkiseen jutusteluun" silloin tällöin.

 :109: :039:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #55 : 10.02.21 - klo:10:47 »
Ajattelen että foorumin tila korreloi meidän kirjoittajien tilaa. Alamme olla vanhoja ja sairaita, väsyneitä useat.

Meitä nuoremmat, joita joskus oli paljonkin, ovat löytäneet elämän toisaalla, ja siksi jättäneet tämän foorumin. Näin onkin oikein ja arvollista.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #56 : 10.02.21 - klo:11:01 »
Toivottavasti Riitta et kokonaan poistu foorumilta ja jos poistutkin, niin toivottavasti ei lopullisesti.
Välillä tiedostan, että olisin voinut paremmin sinullekin monesti sanani valita, kun olen tekstejäsi kommentoinut.

Kovasanaisesti olen monesti kirjoitellut, mutta en kuitenkaan koe ketään foorumilaisista vihollisikseni, vaikka vuosien varrella joskus jotkut ovat voineet egoani täällä ravistellakin - mielestäni ravistelut ovat olleet terveellistä elämänkoulua minulle.

Riitta on hyvä keskustelukumppani.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #57 : 10.02.21 - klo:12:10 »
Pirska ja Pyrtsi ovat ystäviä, enkä muita 'vihollisia' osaa nimetä kuin Bengtin. Hän on ilmottautunutkin.
Tietenkään herrnhutilais-pietistinen uskovainen ei voi iloita 'vihollisista', jotka syystä vihaavat häntä, koska herrnhutilais-pietistinen uskovainen on tehnyt pahaa ja vääryyttä heitä kohtaan. Tällaiset 'viholliset' ovat herrnhutilais-pietistiselle uskovaiselle kiroukseksi. Jos herrnhutilais-pietistisellä uskovaisella on tällaisia 'vihollisia', niin hänen on kiireesti tehtävä parannus, sillä he vihaavat häntä syystä, koska syy on herrnhutilais-pietistisessä uskovaisessa. Vielä järkyttävämpää on, jos herrnhutilais-pietistinen uskovainen on tehnyt heille vääryyttä. Tällaisia 'vihollisia' ei herrnhutilais-pietistisellä uskovaisella saisi olla yhtäkään taivaaseen pääsyn takia.

Yhdelläkään ihmisellä ei saa olla perusteita vihata herrnhutilais-pietististä uskovaista. Asioiden pitää olla selvät sekä Jumalan että ihmisten kanssa, jos meinaa päästä taivaaseen. Miten hyvä ja kaunis onkaan veljesten yhteinen, sopuisa elämä! Se on kuin kallista tuoksuöljyä, joka valuu hiuksista parralle, Aaronin parralle, ja siitä hänen viittansa reunuksiin. Se on kuin aamun kaste, joka Hermonilta laskeutuu Siionin huipuille. Siionille Herra on antanut siunauksensa: siellä on elämä, ikuinen elämä (Ps.133:1-3).  :eusa_pray:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #58 : 10.02.21 - klo:12:16 »
En uskalla näissä osioissa enää kirjoittaa, kun esiintyy jatkuvasti väärinymmärtämistä ja tuomiovalta on vertahyytävän kovaa.

Yritän pysytellä suruttomien osioissa, että jos niitä ei saastutettaisi, niin saisi kirjoitella.


Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Foorumin tila 3
« Vastaus #59 : 10.02.21 - klo:12:21 »
Olen pahoillani, että olen kirjoittanut körttifoorumille teitä loukkaavia asioita, lähinnä Siioninvirsien viittaavia, ja myös kirouksiin viittaavia, myös etnisyyteen viittaavia.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.