Kirjoittaja Aihe: Koronajoulun odotus  (Luettu 12569 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #60 : 20.12.20 - klo:14:43 »
Heränneethän nöyrinä ylpeilevät sillä etteivät ole uskovaisia.

Mistäpä muusta sitä 'nöyränä ylpeilisi' kuin siitä, mistä Paavalikin: "Minä taas en ikinä tahdo kerskailla mistään muusta kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä."

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33861
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #61 : 20.12.20 - klo:15:09 »
Jos uskoani sanottaisiin uskovaisuudeksi olisin pahoillani. En halua erottautua uskovaisena niin että sen jo ulkomuodesta ja ennenkaikkea puheenparsista tunnistaa.

Paavali sanoo jotenkin: Olkaa kreikkalaisille kreikkalainen, juutalaisille sitä mitä he ovat.
Minä olen sen tulkinnut että suomalaisena saan olla tavallinen suomalainen. Se ei sisällä muuta erikoisempaa kuin rukoukset niiden puolesta jotka näen sitä tarvitsevan, ja omasta perheestä huolehtimisen ja auttamisen siinä missä sen tarpeen näen. Antamisen vaikka ei pyydetä jne.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #62 : 21.12.20 - klo:04:48 »
Tuoppi kotikalja on myös Jeesuksen ja Lutherin mieleistä ruokajuomaa. :)

Eihän nyt kirjoiteta pötyä. Ei Jeesus ikinä maistanut kotikaljaa vaikka hän keksikin kalakukon ja levitti sitä tuhansille. Minulle taas kotikalja onkin paras juoma.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #63 : 21.12.20 - klo:09:42 »
Korona-jouluaattoon on enää kaksi päivää ja 14 tuntia.  :114:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #64 : 21.12.20 - klo:09:48 »
Pelastusepävarmuushan on heränneille mitä vapauttavin ajatus mitä saattaa olla. Suursyntisen alatien maan matosen armon kerjäläisenä ei tarvitse edes yrittää uskoa, koska taivaaseen pääseminen tai kadotukseen joutuminen riippuu Allahin valinnasta. Heränneethän nöyrinä ylpeilevät sillä etteivät ole uskovaisia. :icon_xmaslol:

Minä en viitsi välittää naistä- enää niin pätkän vertaa, mitä kukakin missäkin ja ylipäänsä, mitä toiset muut.  Yksin täällä kuollaan. Jossain vaiheessa tuli oima mitta täyteen ihan jokaisen herätys sun muun liikkeen mahdollista hölmöyttä ja kyllästyin omaan taisteluuni niitä vastaan.  Mikä Donna Quiotina minä olen.  :icon_cool:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #65 : 21.12.20 - klo:09:49 »
Korona-jouluaattoon on enää kaksi päivää ja 14 tuntia.  :114:

Noita tuntimääriä hämmästelen. Viesti on lähetetty näköjään kello 8:42. Onko 22:42 Jeesuksen mielen mukainen vuorokauden vaihtumisen aika?

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #66 : 21.12.20 - klo:10:02 »
Pelastusepävarmuushan on heränneille mitä vapauttavin ajatus mitä saattaa olla. Suursyntisen alatien maan matosen armon kerjäläisenä ei tarvitse edes yrittää uskoa, koska taivaaseen pääseminen tai kadotukseen joutuminen riippuu Allahin valinnasta. Heränneethän nöyrinä ylpeilevät sillä etteivät ole uskovaisia. :icon_xmaslol:

Oletko Luterilainen varmasti oikeassa paikassa mielipiteinesi? Eikö sinulle löytyisi joku Allah ryhmä?
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #67 : 21.12.20 - klo:10:03 »
Huuu, sisar soitti puhelun ja ilmenteerasi hommanneensa ja ihan pakettiin panneensa joululahjoja. Nolon ikävää mutta minulla ei ole edes paperia paketoidakseni, kun Kauppakassi Alepa tuo vain ruokatarpeet ja Prisma Viikin kotiinkuljetus maksaa kaksin kolmin r summia.

Noloa on tämä että minä olen aina ollut perheen suuuuri joulunviettäjä ja aloittanut suunnilleen elokuussa. Tänä vuonna jäi omakin myssy vaiheeseen ja tumput katosivat jo toissatalvena, ja kun muistelen viimeisen adventin sukkahälytystä ja kolmeatoista paria jotka vielä toivewväreillä värkkäsin niin joitain on minussa nyt oudosti.

Itsellkeni hommasin kuusen kynttilöittä tosin, kolmattakymmentä hyasinttia joista siili Magnus jo eilen sai selvästi astmakohtaauksen ja toimitettiin ne poiis vauhdilla lähistöltään, kynttilöitä ja kaikki jotenkin pääsi uppoamaan tuohon että on syntynyt Va-pah-ta-ja.  Kristus, Herra, Daavidin kaupungissa.

Täytyy penkoa komeroita jos kinttuni kestää siellä on jotain mutta käteinen jää kyllä pankkiin kun eivät kotiinkuljeta.  Ja apteekin voi penkoa.

Vetelehdittää, mutta kun ne on niin, siis ne on.  :eusa_clap:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #68 : 21.12.20 - klo:10:11 »
Jos uskoani sanottaisiin uskovaisuudeksi olisin pahoillani. En halua erottautua uskovaisena niin että sen jo ulkomuodesta ja ennenkaikkea puheenparsista tunnistaa.

Paavali sanoo jotenkin: Olkaa kreikkalaisille kreikkalainen, juutalaisille sitä mitä he ovat.
Minä olen sen tulkinnut että suomalaisena saan olla tavallinen suomalainen. Se ei sisällä muuta erikoisempaa kuin rukoukset niiden puolesta jotka näen sitä tarvitsevan, ja omasta perheestä huolehtimisen ja auttamisen siinä missä sen tarpeen näen. Antamisen vaikka ei pyydetä jne.


Hyvä hyvä  :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:.  Ollaan välllä körttiläisille körttiläisiä, mutta otetaan sentään selvää mitä semmoiunen on syönyt. 

Lujemmalle minua ottaa sen myönnän, olla viitoslaiselle viitoslainen rupeamatta oikomaan puheita ja siitä ei kehity kuin riita ja suuttumus ja kun oma rippikoulu piti semmoisessa paikkaa käydä missä asuttiin kun oli meinaan se pienimmän riesan tie vanhemmille. On siellä lapsuustoverini.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #69 : 21.12.20 - klo:11:12 »
Oletko Luterilainen varmasti oikeassa paikassa mielipiteinesi? Eikö sinulle löytyisi joku Allah ryhmä?
Mitä Jeshua tekisi?  :icon_xmaslol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #70 : 21.12.20 - klo:11:58 »
Oletko Luterilainen varmasti oikeassa paikassa mielipiteinesi? Eikö sinulle löytyisi joku Allah ryhmä?

Ovatko edes mielipiteitä? Useimmat nimimerkin viesteistä ovat ärsyttämistarkoituksessa viskeltyjä heittoja.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #71 : 21.12.20 - klo:14:01 »
Tein saman ostoksen ! Lisäksi kaksi punaviiniä Portugalista ja Holman Alkon ainoan madeirapullon.
:111:

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4837
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #72 : 22.12.20 - klo:12:08 »
Korona-jouluaattoon on enää yksi päivä ja 11 tuntia.  :114:

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #73 : 22.12.20 - klo:13:14 »
Oletko Luterilainen varmasti oikeassa paikassa mielipiteinesi? Eikö sinulle löytyisi joku Allah ryhmä?

Luterilainen on selvästi adventisti, joka esiintyy luterilaisena. Voi hän olla sitäkin. Kaksi kolmasosaa adventisteista kuuluvat molempiin seurakuntiin. Ainoastaan adventisti väittää, että Danielinkirja opettaa olemaan kasvissyöjä tai vegaani. Järkevä näkemys asiasta ei mennyt perille, jota voi melko varmuudella sanoa mitä mies on.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22134
Vs: Koronajoulun odotus
« Vastaus #74 : 22.12.20 - klo:13:17 »
Korona-jouluaattoon on enää yksi päivä ja 11 tuntia.

Adventisteilla on myös tapana laskea päiviä ja hetkiä. Onhan sitä paitsi adventtiaikakin.