Kirjoittaja Aihe: Tänään 72  (Luettu 20405 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #90 : 15.06.20 - klo:14:59 »
Koetko että politiikan puolella on tappelemisen meininki?
Harmaa eminensi on samalla viivalla kuin kaikki muutkin, eikä hän nyt pahemmin ole päässyt torpaamaan ketään.

Olen sinimusta väriltäni, niin se aikoinaan kiusasi eräitä, että politiikka jyllää kyllä. En sellaiseen rääkkiin lähde. Kun kirjoitin osuuteni, niin kolme oli visertämässä samaa asiaa.
On hyvä, ettet harmaata eminenssiä koe vastustajksesi, vaan voit vapaasti kirjoittaa. :039:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #91 : 15.06.20 - klo:15:07 »
Koetko että politiikan puolella on tappelemisen meininki?
Harmaa eminensi on samalla viivalla kuin kaikki muutkin, eikä hän nyt pahemmin ole päässyt torpaamaan ketään.
Jotenkin sotkin nämä finessini, höh. Veljeni Bengt on hyvä, että et koe erästä harmaata eminenssiä vastustajaksesi, vaan voit vapaasti kirjoittaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 72
« Vastaus #92 : 15.06.20 - klo:15:52 »
Heh...saanko laskea leikkiä....kerran minäkin, kun sopivasti kohdalle osui... :003:

Silläkin uhalla että saan potkun persuksiini ja lennän kaaressa ulkopuolelle leirin...

Mutta joo...tulipahan vaan kun veli venheitto jouduit näköjään korjaamaan tekstiäsi jotenkin,
mikä ei minulle avautunut, eikä väliäkään...
Mutta tuli mieleen onko tämä nyt sitä Riitan esille tuomaa "kieli keskellä suuta" kirjoittamista....
vai Benkun mainitsemaa "ammatillista" kirjoittamista?

Jep, näillä mennään eikä meinata... :039:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Tänään 72
« Vastaus #93 : 16.06.20 - klo:12:00 »

   Kävin laulamassa Aurinkomäellä: Taas on aika auringon / mä uskon siinä taika on, myös monta muuta, tunnin. Talkoorengas tarjosi pullakahvit.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #94 : 16.06.20 - klo:13:03 »
Halusin katsella Nuutilan kylää vähän korkeammalta tasolta. Olin siis nokikolari. Pirtin 2-reikäinen hormi on 5,2 m korkea, että ei kovin kauas näkynyt. Samalla kertaa kolasin kaikki tulilaitteet kolme kappaletta ja pikkupuolen hormin. Kaikki ovat itse tekemiäni, että muuta ammattiapua en ole vailla. Likaista puuhaa, kun olen hikinen ja hätäinen käänteissäni, niin Kaariina kulki melkein koko ajan tiski/silmävesikooli, hajusaipua ja pyyhe käsisään perässäni. No ei nyt ihan :003:

Poissa Bengt Sandberg

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 903
  • Vieras.
Vs: Tänään 72
« Vastaus #95 : 16.06.20 - klo:19:29 »
Heh...saanko laskea leikkiä....kerran minäkin, kun sopivasti kohdalle osui... :003:

Silläkin uhalla että saan potkun persuksiini ja lennän kaaressa ulkopuolelle leirin...

Mutta joo...tulipahan vaan kun veli venheitto jouduit näköjään korjaamaan tekstiäsi jotenkin,
mikä ei minulle avautunut, eikä väliäkään...
Mutta tuli mieleen onko tämä nyt sitä Riitan esille tuomaa "kieli keskellä suuta" kirjoittamista....
vai Benkun mainitsemaa "ammatillista" kirjoittamista?

Jep, näillä mennään eikä meinata... :039:

Vai niin.  :icon_wink:

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 72
« Vastaus #96 : 17.06.20 - klo:12:56 »
Tänään astuivat ensimmäiset 'vieraat' , eli tylleröt vanhempineen kynnyksen yli meille sisään.

Rakkautta säteillen he kertoivat kesäkuulumisiaan. Uimisesta, souteluista saarien ympäri hiekkarantoja etsien.

Luonto- ja eläinkokemuksistaan myös siellä meidän mökillä Padasjoella.

Kurkien ääni kuuluu, samoin naapurista lampaiden määintä. Tikka on yritellyt pikkulintujen pöntöille. Sille on ostettu läskipötikkä, ettei tarvitse pesärosvona elää.

Kovasti nuo esi-teinit kasvavat. Molemmat liki 6-7 cm kolmen kuukauden aikana.
Illalla palaavat sinne takaisin juhannuksen viettoon.

Meillä on hyvä näin. Autoilemme, jos siihen tuntuu tulevan tarvetta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Tänään 72
« Vastaus #97 : 17.06.20 - klo:13:46 »
Onp kiva lukea tällaisia kuulumisia!   :109:

Meidän tylleröt ovat suunnitelleet vanhempineen meille tuloa matkojen takaa
ensi sunnuntaina, pari yötä tässä ovat ilonamme.

Kohta uimahalliin Tervakoskelle, se jääkin sitten kesätauolle.
Ja ehkä jo tänä iltana leikkaan nurmikon, huomiselle suunnittelin, mutta näyttää
sää poutaantuvan. Eilen illalla oli tosiaan kunnon sade aika pitkäänkin, teki hyvää.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #98 : 22.06.20 - klo:15:18 »
Ajelimme ruohot alas. Kerkesin ne haravoida kasoihinkin, kun Kaariina hälytti minut tekemään vielä yhden ajojutun. Kävi siten, että teriä ei saanut ylös eikä alas kunnolla Stigassa. Perustin kiinalaisen korjauspajan pihalle aurinkoon, koska hommanhan piti olla vain joku tukos ruohoista. Ei se niin mennyt, todellakaan. Piti purkaa niitä muoveja, mutta jouduin sen keskeyttämään, kun meni voimat. Stigalla voi ajaa ja terät saa lukkoon ylös, mutta ne eivät jotenkin laskeudu normaalisti. Ei mennyt kuin ykti pieni luuvi ukkaan ja tenkin tain koljatukti uurella luuvilla. Olen vajoamassa lapseksi jälleen. Ottaa pattiin.
Onneksi Laura tulee joksikin aikaa kesähupilaiseksi, niin pääsemme uimaan ja saamme pelata rutu-peliä. Tytär haetaan Mimmin kirkolta.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Tänään 72
« Vastaus #99 : 22.06.20 - klo:16:45 »
Heti yhdeksältä olin apteekin oven takana kolmantena jonossa. Sain nyt myös sen vatsalääkkeen jota ei ensin uusittu. Parasta olikin sillä torstaina menen lääkäriin samasta asiasta.
Nopeaa toimintaa nyt pääterveysasemalla vaihteeksi. Sain peruutusajan ja olen tyytyväinen.

Laitoin kevytjauhelihasta pihvit kuoriperunoille. Syötiin niitä äsken jo toiseen kertaan+ salaattia jota meillä on aina tarjolla kun syödään veitsi-haarukkaruokaa.

Sitten otin itseäni niskasta kiinni ja pesin kylpyhuoneen maton ja samalla koko lattian. Matto kuivuu parvekkeella aika haipakkaa kun aurinko porottaa siihen suoraan lasien läpi.

Olen koko korona-ajan katsonut monta jaksoa päivässä Netflix-sarjoja. Nyt on menossa Isänmaan puolesta sarjan 6.kauden 4.jakso. Islamistit vastaan Amerikan tiedustelupalvelu on homman nimi. Aikamoista väkivallan ja tappamisen juhlaa, mausteena sopassa Israel. Hyviä roolituksia, ja palkittu sarja, kumminkin.
Ajantappoase tämä Netflix.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 72
« Vastaus #100 : 22.06.20 - klo:16:49 »
Kävin uimassa pienessä järvessä, koko reilut 7 hehtaaria ja uimarannan mitta noin 150 metriä.
Olihan siellä monia muitakin, arvioin rannan parkkipaikalla olleen noin 120 autoa, joten ihmisiä riitti.
Katselin ihmisiä ja kuulin heidän puhettaan. Se kertoi väen alkuperästä: lähi-itä, Intia, Afrikka,
Venäjä - niin no, oli siellä suomalaisiakin.

Vesi oli +22 asteista ja ihan mukava oli uida pienen pientä lenkkiä.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Tänään 72
« Vastaus #101 : 23.06.20 - klo:18:14 »
Taas kävin uimassa, tällä kertaa meressä. +22 astetta oli vesi sielläkin.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Tänään 72
« Vastaus #102 : 23.06.20 - klo:18:22 »
No, onpa lämmintä merivedeksi.
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #103 : 23.06.20 - klo:19:16 »
Kuljetimme Lauraa Oulunjärvellä ja Kestilän Kangasjärvellä uimassa. Lämpimät vedet täälläkin.

Lämmitän iltasaunan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Tänään 72
« Vastaus #104 : 24.06.20 - klo:16:51 »
Kierros Oulujärven saaressa, mennen tullen Alassalmen lossilla. Keli mitä mainioin.