Kirjoittaja Aihe: Kaikki pääsevät taivaaseen?  (Luettu 17804 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luterilainen

• "Silmäisi eteen, Jeesus..."
Vs: Kaikki pääsevät taivaaseen?
« Vastaus #90 : 13.08.19 - klo:08:47 »
Rohkenin mainita taannoin jossain tekstissäni, että ymmärtääkseni Raamatussa ilmoitetaan, että suurin osa ihmiskuntaa joutuu helvettiin. Tästä minua "tukistettiin" ylläpidon taholta. Sitä en kuulemma tiedä minä eikä sitä tiedä kukaan muukaan. Lienenkö ihan väärin tulkinnut Raamattuni?

En tiedä, onko tämä aihe kielletty tällä foorumilla tai joskus aiemmin loppuunkaluttu. Jos on, niin seppos voi poistaa tämän heti kättelyssä.

Ellei tämä aihe ole ihan körttiläisten hittilistalla, niin ainakin minun körttikodissani on tästäkin ollut mainintaa.

Mielestäni et ole tulkinnut väärin Raamattuasi, koska helvetti on yksi olennainen osa Raamatun kokonaissanomaa. Luterilaisen kirkkomme uskon mukaan pienoisevankeliumi on kristillisen uskomme ydin, miten vain meidän Herramme Jeesus Kristus on ainoa tie helvetistä pelastumiseen. Tähän pelastuksen ihmeeseen saadaan yhteys vain armonvälineiden kautta, sillä luterilaisen kirkon uskon mukaan  armonvälineet ovat välttämättömiä, jotta ihminen pelastuisi. Armonvälineillä tarkoitetaan Jumalan sanaa, kastetta ja ehtoollista, joiden välityksellä Pyhä Henki suorittaa työnsä seurakunnassa.

"Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän."
(Joh.3:16)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 30.08.19 - klo:01:26 »
Minä tiivistäisin näin: Kaikki pääsevät taivaaseen, paitsi ne, jotka eivät piittaa sellaisesta taivaasta, johon kaikki pääsevät.

Ai että mie tähän hullaannuin! 

Koskaan en ole muuten käsittänymitä on Pyhän Hengen pilkkaaminen. Osittain siksi pelkään kadotusta kai.

Toisaalta kun joku selittäis mihin meni usko Anttolan kirkon urkuparvella jouluaattona 2016 ellen väärin muista, kello on tarkempi eli klo 17.00-17.30.  Ja kaikki oli hyvin mennessä ja tulles.  Saarnaa. En kuunnellu, kaikki kyvyt meni siinä että pysyin siinä jyrkäs kohtaa seisomassa, oli mielipuolisen ahdasta. Isä oli kuunnellu, hoksasi että evankeliumi oli Matteuksen jouluevankeliumi, kelaili jotain saarnasta.  Hänel oli parempi seisomapaikka.

Nyt melkein pelkään esimerkiksi vetää Dietricus Docensia hyllystä.  Luen Raamattua VT n alusta varovasti.  Pelottaa vaan mikä. Jos tää toimia vähän kun seurakuntana kuten kerran ennen, niin seuraa Isä Meidän  ja synnintunnustuksen ja uskontunnustus,...  ikävänä on ollut kansakouluun, aamuhartauksien ja ruokarukouksia niin että sydäntä pusertaa. Miks ne viedään pois lapsilta jotka olis kristittyjä?  Voisiko kehittää rukouksen johon vois kaikki yhtyä? Mie sanon, että uskon riisto on lapsen riistoa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 30.08.19 - klo:01:30 »
Kaiken ajan muuten siitä Anttolan joulusta on kantanut ajatus, ettei minua usko pelasta, Jumala pelastaa, se viimeisen päivän herättäjä,  Jeesus Kristus, Vapahtaja.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 30.08.19 - klo:12:33 »
Mutta pääsenkö Taivaaseen, siihen on vaikea uskoa, ei ole pienintäkään aihetta päästä, ja älkää nyt höpöttäkö että tuolla mielellähän sinne...  Nyt ollaan pienellä paikalla joo, alatte löydetty... hurraa! 

Varmaan. Mutta sinne pääsivät ne jotka seurasivat Kristusta, ja varmasti he tiesivät että ei heitä myöskään asenne pelasta.  Ei alatiet eikä pienet paikat. Jokaisella herätysliikkeessä on omat harhakuvitelmansa. Ihmisen omaan voimaan ripustautuneet.

Kun elämä meni vituralleen, enkä jaksanut elää läheskään oikein, en nyt tiedä olisiko mennyt paremmin jos rippikoulussa olisi puhuttuihin siitä, ei uskoontulosta, kuka tietää, tosin meidät opetettiin lukemaan Raamattua ja sieltähän se 9lisi löytynyt. 

Jos ajattelen Kristuksen seuraajia, niin ajattelen ihmisiä jotka antoivat hyvän elämänsä, jopa henkensä 

uskonsa,miksei,  mutta myös maansa, kansansa, toisten puolesta, kun niin vaadittiin.  Kun niin tarvittiin. Joku Risto Ryti saattoi olla uskovainen, körttiläinen  tai sitten ei, mitä olettaisin, mutta hän antoi koko elämisensä, jotta Suomen kansalla olisi mahdollisuus säilyä itsenäisenä. Yleensä säilyä.

Siinä oli eräs, joka taisi seurata Kristusta.  Sitä se olisi ollut.  Kymmenen vuotta kuritushuonetta. ” maataan voi palvella niin monin tavoin”
« Viimeksi muokattu: 30.08.19 - klo:12:39 kirjoittanut Leena »

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 30.08.19 - klo:12:51 »
Minulle se ” kymmenen vuotta kuritushuonetta” olisi ollut lääkärin ammattiin jääminen. Siihen ehkä sopeutui, jos oli koulussa hyvä ja niin että se huomattiin, tottui olemaan tietynlainen, ja, itse kun vain lintsasin keskikoulussa ja menin viitosella vuosi ja luokka.  Lukiokynnystä ei vielä ollut. Siellä opiskelin, koska minua pelotti meidän papin Keijo Rainerman puheet niin, etttä koulujutut jotenkin helpotti. Ja niin ne kiinnostikin lopulta.

lähdin opiskelemaan sitä mikä kiinnosti. En tajunnut, miten minua nillitettiin minne menenkin. Se alkoi heti. Kun tiedekunnasta tuli tulokset sisäänpäässeistä.  Olin tottunut liian hyvälle, eli olemaan ihan vaan yks tavallinen, ja onnellinen. Minuun ei kiinnitetty mitään erityistä huomiota, ja s3 jotenkin sopi, koska tiesin että jotain vikaa minussa on, kun välillä kaikki kuin katosi enkä tiennyt miksi olin niin äkäinen ja voin huonosti, ja kun kysyttiin mikä tuli ja mistä mustasta huipusta puhuin, en tiennyt yhtään.

Olin paskiainen,enkä ymmärtänyt, olin se sama Leena.  Miksi?  Miksi te sillä tavoin minulle teitte? Ja niille tuhansille muille, jotka karkasi.