Kirjoittaja Aihe: Kävitkö kirkossa 22  (Luettu 3469 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #60 : 17.07.19 - klo:08:28 »
Olen nuorena miehenä topografiaa joutunut lukemaan, vähän :003: :039:.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 17.07.19 - klo:09:05 »
Osaan minäkin karttaa lukea. Metsolan maisemat ovat kuitenkin minulle hyvin tuttuja siellä pitkään asuneena. Ulkoilutin usein koiraani Kerttua 'Sashan ja Dagmarin mökin' nurkilla. Viimeksi olin kalamajalla Lohisoiton kamarikonsertissa.

En kuunnellut messua radiosta vaan katsoin Sastamalan kirkonmenot televisiosta. Muuten karussa tilassa näkyi olevan kokoelma vanhoja puisia veistoksia. Ne kiinnostivat. Kuorojen laulamisen ilo kosketti myös.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 17.07.19 - klo:17:20 »
Kartanluvusta toki on kysymys. Nykyään sekin taito taitaa huventua, kun navigaattorin avulla päästään perille.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 18.07.19 - klo:06:00 »
Navigaattorin ja kartan ero vertautuu mielessäni digitaalisen ja analogisen kellon eroon. Navigaattori ja numeronäyttö kertovat tarkasti tilanteen tässä ja nyt. Kartasta ja kellotaulusta näet kokonaisuuden, jonka keskellä olet, paljonko matkaa on mihinkin ja suhteessa menneeseen ja tulevaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 18.07.19 - klo:10:39 »
Olin lääkärissä 75 v ajokortin uusimisvelvoitteen vuoksi. Sain kellotaulusta pisteet 5/6  :003: :017:. Kotona ihan nauratti, kun muistelin keskusteluamme. Rahasta puhuessani virkoin "oravannahkoilla ei enää pärjätä". Lääkäri oli samaa mieltä. Teki mieli kysyä vastavuoroisesti, että paljonko on yksi kippunta. En kuitenkaan kysynyt.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : tänään kello 13:58 »
Kertokaa joskus mitä kirkossa kuulitte, tekisi mieli avata uusi ketju sille, mutta kun en lupaa vieläkään mennä ite tuntuu tympiältä.  Kuin käyttäis vain toisia hyväksi vapaamatkustajana tai jotain.

Mietin kyllä mikä olis kokemus vaikka huomena.  Ainoa joka pitelee on tämä heinäkuu, suuri todennäköisyys että joudun vennon vieraitten perhejuhlaan eli siellä on jonkun rippileirin konfirmaatio.  Jotenkin en niistä välitä. Totta se oli toista omien kohdalla, siitä vaan on aikaa, huh miten siitä onkaan aikaa!
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.