Kirjoittaja Aihe: Riivatun rakkineet 9.  (Luettu 11912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
Vs: Riivatun rakkineet 9.
« Vastaus #135 : 08.07.20 - klo:15:42 »
Käyttövalmiuteen ei sitä liikkeessä laiteta, niiden tehtävä on  m y y d ä.
Onneksi minulla on lapsenlapsi, ja  sinä  osaat sen kyllä.

No mutta voisi olla toinen liike, joka tarjoaa opastuspalvelua!

Minä ehkä oppisin, mutta sijaitsen turhan kaukana toimiakseni apurina aina jos ja kun tulee ongelmia. Malleihin olen kyllä tutustumassa. Käyttöohjeetkin nykyään on netissä. Paperiset on niin pientä pränttiä ettei niitä huonompisilmäiset lue.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #136 : 08.07.20 - klo:15:55 »
Kyllä netti hyvin palvelee. Sieltä minäkin haen apuja aina, kun oma järkeily ei riitä.

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #137 : 08.07.20 - klo:16:07 »
Joo, netti palvelee niitä jotka sitä käyttävät... äitini ei kuulu joukkoon. Eikä edes halua. Minä kyllä sieltä haen neuvoa omien rakkineitteni ongelmiin.

Internet ja etenkin sen osa-alue nimeltä web on kyllä hienoin asia, joka minun elinaikanani on tapahtunut. Annetaan nyt siis "rakkineelle" tunnustustakin! Jonkin verran olen sen historiaan ja toteutustapaan (bittitasolla) joutunut opinnoissa perehtymäänkin. En osaa nähdä sitä yksin teknisenä vempaimena, vaan hyperteksti on pohjimmiltaan humanismia ja protokollapinon periaate logiikkaa ja formaalitieteitä.

Mutta ei tuo sitä muuta, että älykännykkä on mielestäni epämielenkiintoinen ja vähän takapajuinenkin vehje. Kun kerran on yksi hyvä käyttöliittymä keksitty, miksi pilkkoa kaikki sovellussilpuksi? Ja ruutu on joko liian pieni tihrustaa tai liian iso taskuun (odotan rullattavia näyttöjä), häikäisee bussissa vieressä istuvan (odotan näyttötekniikalta muutakin kehitystä). Kirjoittaminen hidasta (näppisasioihinkin minulla olisi ideoita, mutta vakaumukseni mukaan keyboard kuitenkin on syvältä, reliikki mekaanisten kirjoituskoneiden ajalta). Olisinpa verkostoituja ja osaisin viedä ajatuksia eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 08.07.20 - klo:16:15 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #138 : 08.07.20 - klo:16:09 »
Okei, Sinä olet nuori ihminen vielä kerta äitisikin elää. Omaiset ovat tärkeitä, yleensä.