Äänestys

juoppo

täysin
1 (4%)
osittain
1 (4%)
hiukan
1 (4%)
pystyn puhumaan
0 (0%)
olen savolainen
3 (12%)
olen pohjanmaalta
7 (28%)
olen pääkaupunkiseudulta
4 (16%)
en ole mistään
2 (8%)
en käytä alkoholia
6 (24%)
en mitään näistä; mitä?
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 24

Äänestys päättynyt: 04.12.07 - klo:14:58

Kirjoittaja Aihe: olenko juoppo?  (Luettu 10472 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
olenko juoppo?
« : 15.08.07 - klo:15:58 »
viinaäänestys
Savosta ollaan tai sitten ei. Likipittäin aenakii sieltä päen.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Progressor

  • Päättää jatkaa matkaansa Sotkamoon
  • Viestejä: 400
olenko juoppo?
« Vastaus #1 : 15.08.07 - klo:16:35 »
Juuri kun pääsin lisäämästä saman äänestyksen Seuratuvan ketjuun.

Poissa Hanna

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 451
olenko juoppo?
« Vastaus #2 : 15.08.07 - klo:23:32 »
Nimettömänä pysyttelevä alkoholipolitiikan taustavaikuttaja (Annuu) :wink: juurikin kaipaili tuohon seuratuvan ketjuun juoppojen näkökulmaa asiaan, joten täällähän se tuli! (ja vielä aluepolitiikan saattelemana...)
On monta tapaa solmia kaunis kimppu ja monta tapaa elää onnellinen elämä

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
olenko juoppo?
« Vastaus #3 : 08.11.07 - klo:15:40 »
Testaan uuden allekirjoitukseni toimivuutta. Samalla kun pohdiskelen, olenko juoppo. Mikäs sen käytännöllisempi yhdistelmä.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
olenko juoppo?
« Vastaus #4 : 01.03.08 - klo:21:27 »
En ole kyllä juoppo, siitä olen aika varma. Sen sijaan testaan, että perustoiminnot pyörii foorumisoftan päivityksen jälkeen.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
olenko juoppo?
« Vastaus #5 : 19.03.08 - klo:20:56 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
En ole kyllä juoppo, siitä olen aika varma. Sen sijaan testaan, että perustoiminnot pyörii foorumisoftan päivityksen jälkeen.


Äh, meni ohi
Siis musta humalassa, mitä se onkin vois softapäivitys onnistuu myös, ja paremminkin.

Äh sori kiusa.

Sanoppas Lisa, mitä pahaa on esimerkiksi italialaisten viinin käytössä?

Tanskassa kylläkin vanginartijat hyväksyi dullan, siis hasiksen, kun tekee rauhalliseksi, mutta ei alkoholia.

Siis kysymys: Miksi alkoholi aina paha?

No turhaa minustakin,en käytä kuten en muitakaan entisiä paheita.
Tik toc.

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
olenko juoppo?
« Vastaus #6 : 20.03.08 - klo:00:09 »
Lainaus käyttäjältä: "Viisveisaaja"
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
En ole kyllä juoppo, siitä olen aika varma. Sen sijaan testaan, että perustoiminnot pyörii foorumisoftan päivityksen jälkeen.


Äh, meni ohi
Siis musta humalassa, mitä se onkin vois softapäivitys onnistuu myös, ja paremminkin.

Äh sori kiusa.

Sanoppas Lisa, mitä pahaa on esimerkiksi italialaisten viinin käytössä?

Tanskassa kylläkin vanginartijat hyväksyi dullan, siis hasiksen, kun tekee rauhalliseksi, mutta ei alkoholia.

Siis kysymys: Miksi alkoholi aina paha?


Tulipa Viisveisaajalta vahva reagointi.
Ei alkoholi aina paha. Käyttäkööt italialaiset viiniä, ja ketkä tahansa muutkin. Minä en ole viineistä oppinut tykkäämään.

Humalassa tehty Körttifoorumin softapäivitys tod.näk. tarkoittaisi, ettei Körttifoorumi olisi pystyssä. Se on tarkkaa touhua.

Nimi on muuten kahdella iillä.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: olenko juoppo?
« Vastaus #7 : 05.08.09 - klo:08:19 »
Eikös se Jeesuskin muutellu vettä viiniksi.
Kaanaan häät oli isot pippalot.
Samoin "ehtoollisjuoma" on viini, joten mitäs väärää siinä on?
Kohtuukäyttö on raamatunmukaan ihan suotavaa ja niinkuin olemme monesti elämässä huomanneet raivoraittiit on usein yksoikosia toisten arvostelijoita eivätkä löydä itsestään mitään huonoa.
Yleensäkkin meidän pitäisi elää raamatunmukaan eikä niin kuin saarnamiehet kertoo asioita joita ovat itse mieleisikseen väänelleet, se on kaukana Raamatun alkuperäisestä sisällöstä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: olenko juoppo?
« Vastaus #8 : 05.08.09 - klo:08:34 »
Lainaus
Kohtuukäyttö on raamatunmukaan ihan suotavaa ja niinkuin olemme monesti elämässä huomanneet raivoraittiit on usein yksoikosia toisten arvostelijoita eivätkä löydä itsestään mitään huonoa.

Arvosteluhan kohdistuu tavallisimmin sellaista ryhmää kohtaan, johon arvostelija itze ei kuulu.
Henkilöt, jotka eivät ole raivoraittiita, saattavat arvostella raivoraittiita yksinkertaisiksi, tietämättömiksi tai jopa yksioikoisiksi raivoraittiiden ehdottoman alkoholista pidättäytymisensä vuoksi.
Raittius, taikka sen puuttuminen ei varmaankaan altista ihmistä arvostelua harrastavaksi - muut tekijät siihen altistavat.
Se, että ei löydä itsestään mitään huonoa taasen on yleisinhimillinen piirre, jota nousuhumala saattaa jopa vahvistaa.
Monelle lienee tuttua humalaisen tämänkaltainen jorina: "Ja mie en oo kellekkää mittää pahhaa tehny".

Raamatusta tulee sellainen kuva, että se ei vastusta kohtuukäyttöä alkoholissa taikka monessa muussakaan suuhun laitettavassa ainesosassa,
mikäli Raamatun määrittelemiä muita arvoja ei kohtuukäytöllä loukata.
Raamatun opetus on se, että jos ruoan nauttiminen(ja miksei myös juoman nauttiminen) aiheuttaa pahennusta muissa kristityissä, tällöin kyseisen ruoan nauttimista tulisi välttää.
Suomalainen yhteiskunta on erilainen ja suhde alkoholiin (ja alkoholin käyttötapa) on erilainen kuin esim. Italiassa, joten alkoholin kohtuukäyttö Suomessa monin paikoin herättää pahennusta, vaikka Italiassa se ei sitä tekisikään.

Jos alkoholin kohtuukäyttö herättää pahennusta niissä piireissä, joissa liikun,
tod.näk. raamatullinen tapa (mikäli siis haluan jatkaa alkoholin käyttöä) saattaisi olla se, että vaihtaa ystäväpiirinsä taikka käyttää alkoholia kohtuullisesti  kotonaan, eikä julistele sitä kenellekään.

Itse voisin luonnehtia itseäni raivoraittiiksi henkilöksi.
Ehtoollisellakin yritän valita sen alkoholittoman jonon.
Välillä on ehtoollinen jäänyt väliin, kun ei ole ollut alkoholitonta vaihtoehtoa.
« Viimeksi muokattu: 05.08.09 - klo:08:40 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: olenko juoppo?
« Vastaus #9 : 05.08.09 - klo:21:32 »
Ootkos muuten huomannu että italiassa "torikansa" juo kesäsin valkoviiniä ja talvisin punaviiniä.Kyn kyselin asiaa niin kuulema punaviini lämmittää enemmän.
Tunnen minäkin muutaman mukavan absolutistin mutta myös muutaman reilun ja lähimmäistään rakastavan "juoponkin" se että käyttää hieman alkoholia ei merkitse että ihminen olisi rahanahne pankkitilinkerryyttäjä ja rakastunut rahaan vaan voi ihan vilpittömästi jakaa omansa.

myyrä

  • Vieras
Vs: olenko juoppo?
« Vastaus #10 : 08.06.10 - klo:08:51 »
En.

Poissa mies valaan vatsasta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 690
    • Valokuvia
Vs: olenko juoppo?
« Vastaus #11 : 08.06.10 - klo:19:37 »
Yan Martel kirjoittaa kirjassaan Piin elämä Piin suulla janon olevan tuskista kaikkein kauhein. Pii muistelee sen olleen ainut asia, jota Jeesus valittaa ristillä kaikkien kärsimystensä keskellä.
Hänelle tarjottiin hapanviiniä, jota hän ei kuitenkaan juonut.

Mutta Hän muutti vettä viiniksi.
Pienellä palkalla paikkaansa etsimässä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: olenko juoppo?
« Vastaus #12 : 17.06.10 - klo:11:07 »
Eihän se nyt järin terveellistä se alkoholi kenellekään ole, mutta sellainen varsin tavallinen raivoisan raittiuden syy kyllä unohtuu joskus, että oma isä (usein jostakin syystä juuri isä) on ollut alkoholisti tai suurkuluttaja jos ei nyt vallan rapajuoppo, ja kuollut alkoholisairauksiin. Sitä ennen on mennyt talot ja tavarat ja vaimo nyt on kamppeensa jo pakannut paljoa ennen. Jälkikasvu tietää mitä on alkoholismi ja viisaana viinaa välttää.  Joskus sanotaan, että pitäisi varoa sitä ensimmäistä ryyppyä tai ellei ole niin tehnyt niin varoo sitten viimeistä - eli siirtää sen "tää on sitten viiminen" ottamista.  JOskus osuu seuraamaan läheltä - hatunnosto.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.