Kirjoittaja Aihe: Tänään 61  (Luettu 34809 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 61
« Vastaus #60 : 11.09.17 - klo:19:21 »
Minullakin oli niin vauhdikas päivä, että iltapäivällä aloin sekoilla tiskikoneen kanssa. En tiedä vieläkään onko se oikeastaan rikki, vai ohjelmoinko sen itse sekaisin. Me jo korjasimmekin sitä ohjekirjan avulla, sen mitä itse saa tehdä, mutta huomena vielä testataan.
Joka tapauksessa sunnuntain suurehkon tiskin huuhtelin käsin.   :100:

terv. kaksi avutonta R + M
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 11.09.17 - klo:19:27 »
 :039:

Jospa se olisikin huomenna ojennuksessa eli kunnossa kone.

Minun pitää nyt valmistautua jo huomiseen päivään, pakkaan ja aamulla on se silmänpohjakuvauskin.

terv. malla ja  :kahvi: kahvimuki ja hyvää polakkaa viipale.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 11.09.17 - klo:19:31 »
Malla, osaat jakaa tuntojasi, kuulumisia, suunnitelmia todella koskettavalla tavalla.
Siunausta sinulle tänään, huomenna tutkimuksiin ja reissuun pienen miehen luokse.
Ja ennen kaikkea voimia rukoilijalle ja rinnallakulkijalle sairaiden ystävien lähellä.
 :eusa_pray: :039:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 12.09.17 - klo:08:23 »
Lehdestä luin että tänään on Valman nimipäivä. Äitini oli Valma.

Hakusanalla Valma löyty tällainen kvasifilosofinen äitiä ja mummia muisteleva
laulu. Hyvin laulettuna ja soitettuna linkitän sen tähän sateiseen syyskuun aamuun:

https://www.youtube.com/watch?v=dcaGMSWdLV0

Tänään menen ystäväni uuteen kotiin. Se on nyt lähempänä, täällä Lahdessa. :061: :061:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 12.09.17 - klo:08:59 »
 :039:

Lasteni isotäti, joka keväällä kuoli, oli nimeltään myös Valma.
Vanhemmiten hän kävi meillä saunassa, pesin hänen selkänsä monen monituiset kerrat.
Muistoaan kunnioittaen.
---

Piean valmistaudun silmänpohjakuvaukseen menoa varten.
Sitten pieni tauko ja ajelemaan lakeuksille.

Sataa tihuuttelee.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 12.09.17 - klo:09:01 »
Hyvää tutkimusta ja ajelua lakeuksille!   :eusa_angel: :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #66 : 12.09.17 - klo:09:06 »
Tackade pockade !  :109: :039:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 12.09.17 - klo:17:34 »
Uimahallissa tuli käytyä aamupäivällä.
Kyllä tuntui hyvältä mennä, taisi olla vasta kolmas kerta nyt alkusyksynä.
Jaksoin hyvin mennä tunnin "ohjelmani", puoli tuntia vesijuoksua ja puoli tuntia
rintauintia ilman pohjakosketusta, vauhtini on edelleen 1 minuutti / 25 metrin allasmitta,
eli siis 750 m/puoli tuntia...ihan hyvä niin.
Tänään oli hallissa aika rauhallista, sai välillä seilata aika tyynessä...
muutama 55-75 vuotias mies siellä polskutteli omissa oloissaan...
Taustalla soi hienoa musiikkia radio aallosta.
Yritin välillä sovittaa liikkeitteni rytmiä musiikin tahtiin, vesijuoksussa onnistui aika hyvinkin,
uinnissa vähän hankalampaa, mutta kyllä sekin kun pääsin jyvälle montako tahtia mahtui
rintauintivetojeni väliin...no juu... :icon_biggrin:
Siellä altaalla on myös hyvä uppoutua omiin ajatuksiinsa, ja vaikka hiljentyä rukoukseenkin.
Ainoa vaan ettei liikaa uppoudu...että näkee ja huomaa kanssapolskuttelijat...
Ettei käy kuten joitain aikoja sitten samaisessa hallissa yksi kovempi uimari meni menojaan
vähän sokkona ja törmäsi yhteen mummeliin, ja siitäkös tuli vähän suukopua...
en tiedä sitten tuliko toinen päälle, vai oliko toinen radalla väärässä paikassa tiellä...

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 13.09.17 - klo:11:05 »
Hoitelin mansikkamaan talvikuntoon. Rönsyt pois, isoja pehkoja vähän pienemmiksi ja ajelin välit leikkurilla alas. Nyt saa syyslannoitteen tarkasti taimelleen, 5 grammaa per taimi. Meillä on 500 mansikantainta kuudessa penkissä. Syyslannoitus ei mielestäni ole niin tarkkaa, että liikaa menisi ja taimen juuret tulisivat "poltetuiksi". Minulla on "sigmatotalmenetelmä" eli varaan ämpäriin sen määrän, mitä yhteensä menee MTK:n mukaan. Tuo mtk-lyhenne tulee sanoista maataloustuottajainkeskusjärjestö. En minä jäsen ole, mutta hyvin lähellä haluan olla. Nuorena latasin patruunat aseisiin paljolti itse. Se oli tarkkaa puuhaa ruudin osalta. Kun se homma sitten menetti tenhovoimansa, niin yhdessä myyntitapauksessa latausvälineeni sain hyvällä hinnalla ostajalle menemään. Ostopatruunoilla metsästin ja ammuntaa harrastin vuosikymmenien ajan. Nyt yritän pysyä "makuuampujan" kunnossa.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 13.09.17 - klo:12:49 »
Pihahommat jatkui kotimökillä.
Kasvimaan hoito jäi kahtena kesänä väliin vuokralaisen asumisaikana.
Nyt päädyttiin sitten kasvimaasta luopumiseen, oli kasvanut umpeen heinää.
Tänään purettiin vihreä aita ympäriltä pois, peurat ja jänikset saa mennä ihmettelemään
jäikö niille mitään.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 15.09.17 - klo:13:43 »
Kaariina on puolukkametsässä. Tulee kuulemma kaikille, jotka metsään pääsevät. Etniset poimijat taitavat saada säästöön enemmän kuin edellisinä vuosina.
Minulla oli vuorossa lisäeristeen asentaminen pirtin kivijalan "elintasosiiven" puoliskolle. Aikoinaan v 2005 remontissa pakkaset painoivat päälle, että piti tehdä oikaisu ja jättää styrox pois, 5 cm eriste ulkona kivijalan pystyosalle. Vanhaa peruskorjattaessa oli monta asiaa otettava huomioon, asuimme vielä Kuopiossakin. Sain tehdyksi melkein puolet ja jälki on siistiä, kun saan käyttää harmaata uutta peltiä.
Tänä päivänä en kykenisi enää koko remontin tekoon. Olen mielessäni kiitänyt siitä, että kuntoni ja taitoni riittivät, että nyt saamme asua suht helpoissa oloissa. Valokuvia katsellessani ihmettelen, että noinko se meni. Teimme Kaariinan kanssa kaiken itse, vain vesijohdon ja panospuhdistamon kaivutyöt teki Kauko kaivurillaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 15.09.17 - klo:14:46 »
Tuntuu kuin kuntoilu olisi mennyt ylikunnon puolelle, sillä nyt olen hiukan väsynyt ja kivulias. Kuulema, jos ei palaudu hyvin se on silloin ylikuntoa.

Ei tämä saliharjoittelusta johdu, vaan pihatöistä ja sienimetsällä käynneistä. Pihalla revin isot sormustinkukat juurineen kukkapenkistä. Se kävi alaselän ja hartioiden päälle. Sali päinvastoin poisti selän kipuilun, mutta päätä juilii.

Tähän tulivat tylleröt iltapäiväksi. Keitin puuron, ostin siihen vadelmahilloa, ja pitsaa illemmalle nälälle. Matti vei ne rantaa sorsia syöttämään, joten tulin fänne foorumile lepäämään.

Paistoin lisää sienipasteijoita maalta tuleville vanhemmille kakvileiväksi.

Luin Hesarin Viikkoliittestä Irja Askolan kokemusista naisena piispan virassa.Minua
hämmästyttää tällainen naisviha. Vihaajat ovat samaa maata kuin naisia sieppaavat
isisjoukot; Nainen on alempiarvoinen ihmisenä, vain seksuaaliobjekti.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 15.09.17 - klo:17:15 »
Tampereen reissu tuli tehtyä.
Pari asiaa kaupungilla, minä kävelin pitkän tovin, kuiva hyvä keli, mutta lakki ja käsineet
olisi saanut olla.
Tulomatkalla huviajelua Vuoreksen uuden kaupunginosan kautta...aikamoinen...
en oikein tiedä viihtyisinkö siellä...onhan se metsän keskellä, siis luonto aika lähellä,
mutta aika tiiviiltä tuntuu...

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 16.09.17 - klo:16:29 »
Hiljainen ja rauhallinen päivä, saan rukoilla ja huokailla Herran puoleen, aiheita riittää!   :eusa_pray:

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #74 : 16.09.17 - klo:17:33 »
Tuli käytyä lähetyslääkäärin kultahääpäivää viettämässä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi