Kirjoittaja Aihe: NYT osa 7  (Luettu 28284 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #90 : 08.06.17 - klo:20:19 »
Keitän sumpit, että jaksan valvoa villinlännen elokuvan. Olen niihin asioihin koukussa, jos tarvitsee vähän selittää.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #91 : 08.06.17 - klo:20:44 »
Jaahas....
Minä puolestani alan klo 21 katsella maksukanavalta timanttiliigan yleisurheilua Roomasta,
jos jaksan valvoa...
sumpit tietysti auttaisi....
Tai on tuolla yksi glögipullo jäänyt joulusta, se voisi auttaa vuotavaan nenäänkin...  :003:
Äänikin ihan maassa...onneksi lauluharkat jäi kesälomalle ettei ole huomenna niitäkään.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #92 : 09.06.17 - klo:09:52 »
Lopetin eilen alkamani putkimallisen keinun istuinosan korjaamisen. "Köyhänä" aikana ei käytetty kyllästettyä puutavaraa, joten hommia näyttäisi piisaavan. Nyt tavara oli nättyä kyllästettyä lautaa kaupungin omakotitalon vastaavasta, mutta hylätystä rakennelmasta. Käytämme, jos mahdollista, uusiokäyttöaineksia. Aineksia, heh, ei nyt tietysti eväsjutuissa.
Olisi homma tullut jo eilen valmiiksi, mutta akkuvääntimen heikko teho haittasi. Yritin käyttää porakonetta 22o V, mutta se pelitti liikaa ja hobau-ruuvilleni sopiva pää meni nuljuksen naulaksi. Oli palattava ristipääruuveihin. Ne olivat hyllystä lopussa. Etsimme yhdessä kaikki paikat ja otin seinästäkin muutaman irti korvaten ne naulalla, ei jäänyt yhtään ruuvia puuttumaan. Hobau-ruuveihin olen siirtynyt siksi, koska ne kiristävät laudat toisiinsa kuin liima. Kierreosaa ruuvissa ei ole kantaan asti, että kun riittävästi on ruuvi porautunut, niin ruuvin loppukierre toimii tarkoituksensa mukaan hyvin kiristävästi. Kyllästetyssä tavarassa, höylätyssäkin, on joskus kiusallisia piikkejä. Siispä siloittelin selkä- ja istuinosan laudat sellaisella epäkeskotyökalulla ja riittävän hienolla santapaperilla. Talon isännällä on paksut vaatteet, ei mene piikit säteristä läpi, mutta muilla voi olla toisin, ainakin kesällä.
Talossa syntynyt tytär, vaimoni siis jo vihkiäisistäkin 50 v, kiitteli kovin aikaansaanostani ja lupasi siivota työmaa-alueen. Enhän minä sellaiseen voinut suostua, sillä olen aina ollut tarkka hyvästä työmaajärjestyksestä. Itsehän en ole koskaan ollut työssä, vain palveluksessa, että tämmöinen oma työ on hoidettava itse kunnollisesti.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #93 : 09.06.17 - klo:14:14 »
Heräsin mitä makoisimmilta päiväunilta. Uni on ihan toista kun on rehkinyt kuntosalilla ja syönyt makoisan grilli-kaslerpihvin sen päälle.

Nyt jaksaisin katsoa jotakin illalla tv:stä jos olisi mitä katsoa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #94 : 09.06.17 - klo:14:25 »
Klo 18 alkaa tv2:lla Lahden eliittikisat   :023:
Vai menetkö kentän katsomoon?
 :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #95 : 09.06.17 - klo:14:29 »
Toki se on ohjelmassamme , telkkarista. Tartoitin jotakin elokuvaa tms. klo 21 jälkeen alkavaa.
Olen pitänyt unirytmin hyvin säännöllisenä n. klo 21.00 - 6.30, enkä ole nukkunut päikkäreitä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #96 : 09.06.17 - klo:14:33 »
Säännöllinen ja hyvä unirytmi olisi tietysti hyvä asia.
Minulla toimii huonosti.
Tänä aamuna tosin kömmin jalkeille vasta 9.30 aikaan, onneksi poikkeus,
mutta ehkä univajeet helppasi, tosin ei siltä tunnu kun on pieni kesäflunssa päällä.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #97 : 09.06.17 - klo:15:13 »
Sopiva elokuva tuleekin tänään Teemalta klo 21, Coen-veljesten Fargo. Se on hieman groteski, mutta sopivan mystinen juttu jonka aion katsoa ainakin kolmatta kertaa.
Englantia , ruotsiksi murtaen puhuva, raskaana oleva naispoliisi on huima hahmo ja näyttelijän mainio roolisuoritus.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #98 : 10.06.17 - klo:16:08 »
Tienhoitokunnan kokous on käyty. Asiat eivät olleet helppoja, kun entinen tieisännöitsijä meni täysin työkyvyttömäksi ja asiat olivat aika pahasti sekaisin. Tiekunnassa on 139 osakasta, joten väkeäkin riittää ja tietä on noin 15km.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #99 : 12.06.17 - klo:16:45 »
Söin herneitä.
Ja join kahvia, tavanomaista se.
Ja ostin mansikoita ja pensasmustikoita viemisiksi huomiselle, mm.


 :kahvi:


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #100 : 12.06.17 - klo:20:31 »
Lämmitimme hyvän saunan. Kaariina on niin aimoo ollut Pikku-poksia varustaessaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33833
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #101 : 13.06.17 - klo:06:57 »
Arvasin jo kokeilla omaa kuntolaitettamme joka on melko raskassoutuinen. Pikku kätöset ovat sen säädöt sotkeneet. Matti sillä jaksaa.   :icon_wink:

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #102 : 14.06.17 - klo:20:28 »
Nautimme saunan interiööristä.  :003:

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #103 : 14.06.17 - klo:21:55 »
Tulin kesän ensimmäiseltä moottoripyörä lenkiltä, kyllä polvet tuntui lenkin jälkeen kylmiltä, vaikka niitä yritin varjella. Tulee näitä kolotuksia niin herkästi nykyään. Muuten tunsin vapauden vaikka en vauhdin hurmaa, pitää ottaa ekat lenkit iisisti.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: NYT osa 7
« Vastaus #104 : 15.06.17 - klo:13:28 »
Juon kahvit. Sitten pakkaamme viimeiset tavarat ja klo 1500 on startti. Ihan mukavat säät näyttäisivät olevan edessäpäin.