Kirjoittaja Aihe: S o m e ssa  (Luettu 13207 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
Vs: S o m e ssa
« Vastaus #15 : 12.12.16 - klo:05:30 »

Saara Aalto teki palveluksen breksit-kohmelossa kärvisteleville briteille, jotka kokoontuivat kansalaisensa Matt Terryn taakse ulkoista EU-riippuvaista Suomi-aaltoa torjumaan.

Aalto sai nostetta uralleen näkyvyydestä kansainvälisissä musiikkipiireissä. Ikuisena kakkosena häneen kohdistuvat toiveet antavat odottaa, mitä sitten, kun hän on ykkönen!

Minä kiitän Saaraa. Tarjosit elämyksen. Saavutuksesi kohensi suomalaista itsetuntoa. Viihdyin seurassasi. Urasi seuraaminen ja tulevien saavutustesi myötä eläminen kannattelee.

Onnea ja menestystä!

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #16 : 12.12.16 - klo:10:06 »
Onnea Saaralle ja Mari-rakkaalle !

Pomppikaa oi joulutyttöset !

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

• ystäväkansaa
« Vastaus #17 : 12.12.16 - klo:10:27 »
Miksi tämän ketjun otsikko on S o m e ssa? En tullut edes avanneeksi, nimen takia. Mutta tämä siis onkin sitä Saara Aaltoa.

Minua tapaus Saara on kiinnostanut herättämiensä voimakkaiden reaktioiden takia. Niin moni on sanonut, että osaa laulaa mutta ei koskettaa. Minua on häirinnyt sellainen koulunkevätjuhlamainen olemus, kuin mielellään esiintyvä lapsi, joka koettaa vedota aikuisiin "pliis tykätkää musta".

Ja sitten vaikka Suomen viime viisukarsinta: laulutaitoa on, itse tehty biisi keskinkertainen, lavashow ihan kamala, joten en voinut harkitakaan äänestäväni. (Kamalasta lavashowsta tosin taisi vastata Yle.) Ja suomalainen viihdemusiikkituotanto yleensäkin: tuollaiselle äänelle ei haluta kirjoittaa biisejä, kun nuoren naisen kuuluu laulaa hennolla hönkivällä äänellä, ollakseen "herkkä" ja "aito". Ja tietenkin suomeksi. No, Saara on halunnut laulaa englanniksi itse tekemiään biisejä, jotka minusta vaatisivat tuottajan ankaraa kättä kehittyäkseen kelvollisiksi.

No, tuolla sitten Saaran oli pakko suostua laulamaan klassikkobiisien covereita, ja tuotannolla oli osaamista ison shown rakentamisessa. Tuloksena kasvava itsevarmuus ja se, minkä koin epämiellyttävänä suosionkerjuuna, onkin kadonnut  :023:. Ainakin joksikin aikaa. Kaikkea hyvää toivon uran jatkoon ja ennen muuta oikeita ihmisiä ympärille, siis säveltäjiä, tuottajia.

Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #18 : 12.12.16 - klo:11:41 »

some = saara on meidän enkeli

"ssa" perässä muuttaa "some"n sosiaaliseksi mediaksi tarkoittaen, että kaikki mikä sosiaalisessa mediassa, siis kaikki merkittävä, tapahtuu, tulee tähän ketjuun.

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #19 : 12.12.16 - klo:16:07 »
X-factor ei ole laulukipailu, vaan viihdetaitelijoiden valinta. Simon Cowell on ennakoinut kilpailijoista ne jotka mitäkin katselija- ( kuuntelija )ryhmää kiinnostavat, ja nappaa omaan talliinsa nyt Honey-G;n

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005003751.html

Oma kotikutoinen TVOF muistuttaa laulukilpailua. Sen kilpailijat on valittu

http://www.iltasanomat.fi/voice-of-finland/art-2000005003700.html

Viime vuonna Riikka Jaakkola Kärkölästa osasi laulaa. Suvi Åkermanista ei ole mitään havaintoa, eipä juuri Riikkastakaan muuta kuin täällä Päijät-Hämeessä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #20 : 12.12.16 - klo:16:09 »
   some = saara on meidän enkeli

"ssa" perässä muuttaa "some"n sosiaaliseksi mediaksi tarkoittaen, että kaikki mikä sosiaalisessa mediassa, siis kaikki merkittävä, tapahtuu, tulee tähän ketjuun.

some= saa- olla- myös- erimieltä       :003:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #21 : 12.12.16 - klo:22:12 »
some = saa olla muita etevämpi    :eusa_clap: :icon_wink:

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #22 : 13.12.16 - klo:04:14 »

X-factor ei ole laulukipailu, vaan viihdetaitelijoiden valinta. Simon Cowell on ennakoinut kilpailijoista ne jotka mitäkin katselija- ( kuuntelija )ryhmää kiinnostavat, ja nappaa omaan talliinsa nyt Honey-G;n

http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000005003751.html

Oma kotikutoinen TVOF muistuttaa laulukilpailua. Sen kilpailijat on valittu

http://www.iltasanomat.fi/voice-of-finland/art-2000005003700.html

Viime vuonna Riikka Jaakkola Kärkölästa osasi laulaa. Suvi Åkermanista ei ole mitään havaintoa, eipä juuri Riikkastakaan muuta kuin täällä Päijät-Hämeessä.

souvvot

🇫🇮

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #23 : 13.12.16 - klo:04:24 »

Peruskoulu hyi hyi, eliittikoulu kyllä

Saara Aalto: Kateus on este, joka syö kateellista sisältä

https://areena.yle.fi/1-3859568?autoplay=true

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #24 : 13.12.16 - klo:07:35 »

souvvot

Ai, puuttuiko mielipide ?

Olihan siinä; Riikka Jaakkola osaa laulaa.

Lisäksi olen ajatellut, että PekkaV voisi alkaa 'Some-piirin' vetäjäksi, kunhan TVOF alkaa. s o m e  = saat olla myös epääjä

Poissa PekkaV

• ystäväkansaa
« Vastaus #25 : 18.12.16 - klo:05:02 »

Siis viettäkäämme juhlaa

Herättäjä-Yhdistys

Siionin virret

Herättäjä-Yhdistyksen tapahtumat

Herättäjä-Yhdistyksen kustantamia julkaisuja

Jaakko Löytty

https://www.youtube.com/channel/UCNaydKWDaSRzBCFCpWKF3vA

🇫🇮

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #26 : 13.01.17 - klo:10:15 »
Linkitän mielestäni asiallisen ja oivaltavan kirjoituksen, koskien IS;n juttua Janne Ahosen kohdistuneista vihapuheluista ja viesteistä.

13.1. 9:55 1
(Näköjään suomessa on kaika paljonnäitä päästään sairaita tyyppejä.
Pakkohoitoonn kaikki kiusaajat.)  Tähän kirjoittaja vastaa;

Eikö näillä kiusaaja tyypeillä ole mitään oikeaa tekemistä eli työtä !
Kiusaajia on todella paljon. Tämän tietää mm. Juha Sipilä, Aleksader Stubb ja monet muut. Medialla on erittäin suuri vastuu, jonka se on laiminlyönyt täysin. Mika Myllylän käsittely mediassa on tästä ehkä raastavin esimerkki. Kateutta ruokitaan elämässään eteenpäin yrittäviä, menestyneitä, rikkaita, lahjakkaita ja yleensä paremmassa asemissa olevia kohtaan ankarasti. Tavallinen, elämäänsä tyytymätön kansa tykkää tästä ja kieriskelee omassa mielihyvän tunteessaan kommentoiden ja haukkuen "herroja" ja menestystä tavoittelevia ihmisiä.

Tämän voisi tiivistää sosiaalidemokraattiseksi tasapäistämiseksi. Kaikkien pitäisi saada yhtä paljon. Jos jollakin menee muita paremmin ja saa enemmän, hänet täytyy lannistaa ja lytätä heti. Jostakin syystä valtamedia on langennut tähän populismin ansaan ja suorastaan kosiskelee jutuillaan näitä oman elämänsä elämättä jättäneitä ihmisiä. Pitääkö Janne Ahosestakin saada tavallinen epäonnistuja?

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #27 : 13.01.17 - klo:12:08 »
Olen samaa mieltä.

Tosin minun mielipiteeni voi olla "kuoleman suudelma" tässä asiassa, olenhan kirjoittanut selvästi puoluekantani.

Politiikassa ei aina haluta muistaa menneisyyttä eikä sitä, että kansa ei äänestä väärin, koska vaalit ovat yleiset, yhtälaiset ja salaiset.

Oli aika jolloin presidentti, pääministeri, ulkoministeri ja Euroopan komissaarimme olivat samasta puolueesta. Eräät valtion virkamiehissä ml oikeuslaitos, yliopistohenkilöt tekevät politiikkaa, ainakin sitten ollessaan ex.

Sipilää esim Auvinen ihan diktaattorin tavalla röykyttää. Mitenhän olisi presidentti Kekkonen omana aikanaan tämmöiseen asiaan ottanut kantaa?

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #28 : 13.01.17 - klo:16:30 »
Ei sun puoluekanntaa uudet tiedä, minäkkin voin vain aavistella, en pyri sua profiloimaan äkkiseltään. Omanikin on niin poikkiteloin yleistä käsitystä vastaan etten aina itsekkään osaa märitellä sitä, ehkä olen sitten wanhoillis-suomalainen.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #29 : 13.01.17 - klo:17:07 »
Olet tullut "remmiin" sen verran myöhässä, että et ole tietoinen, että olen 30-luvun sinimusta körtti mieleltäni, tänään myös kykypuolueen kannattaja. Kovimpien kirjoitusten keskellä Riitta-Mummi älysi minua opastaa, että sinimustuus tulee naisten körttiliinan väreistä.
Lienen tosikkokin.
Siinä mielessä aina kirjoittelen, että körtit ovat olleet perinteisesti avoimia puoluepolitkoidessaan.