Kirjoittaja Aihe: Tänään 54  (Luettu 44329 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 54
« Vastaus #120 : 25.10.16 - klo:16:02 »
Vuorokauden vauhtuessa astuimme tyttären kanssa junaan, nukuimme hyvin, makuuvaunussa oli rauhallista. Aamulla veimme matkalaukun hotelliin säilytykseen ja kävelimme räntäsateessa ensin ympäri Töölöä ja sitten kiertelimme lämpimissä sisätiloissa kaupakeskuksissa kunnes oli aika siirtyä iltapäiväteelle. Nyt lepäilemme ennen balettiin menoa. En olekaan ennen käynytkään Temppelinaukion kirkossa, kerran olen kävellyt ohitse.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #121 : 25.10.16 - klo:17:46 »
Saukkis vaeltelee minulle tutussa Töölön kaupunginosassa. Temppeliaukion kirkossakin olen käynyt. Sukua on asunut Runebergin- ja Ilmarinkaduilla, tosin myös Kruunuhaassa ja Punavuoressa .

Oma aikani on kulunut Katarina Eskolan kirjaa mummostaan Anna Haaviosta lukiessa. Nyt ollaan Temmeksen pappilassa vuonna 1897. Kuvaus peräpohjalaisuudesta vs hämäläisyys on hauskaa luettavaa.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #122 : 25.10.16 - klo:18:10 »
Satoiko täällä jo räntää, en tuota nähnytkään. Huomenna sanovat satavan, mutta sehän vaihtuu sitte vessateeksi. Jokin pitkäaikaisennuste lupasi lumitalvea, se olisi jotain... Niin jotain! Ennusteessa tosin oli sangen monia josseja. Jos korkeapaine... Jos ja mikäli kestävä korkeapaine...

Lähestymme pyhäinpäivää. Lukiolaisena pyhäinpäivä oli aina juttu ja suuri tapaus. Käytiin seurakunnan nuorten retkellä Oronmyllyllä. Minä pidin siitä paikasta. Ja Orolla oli aina jo pysyvä lumi, se piristi suuresti kun meillä sitä lunta saatiin odotella vielä. Mutta ensilumi satoi, jäikö maahan edes muutamaa hautaletta en tuota muista. Ei tainnut vielä, ilmassa näkyi.

Että se oli huipputalvi kun etelään satoi pysyvän lumen marraskuussa. Oliko 2009?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #123 : 25.10.16 - klo:18:42 »
Eilen kävimme ostammassa uuden audiolaitteiston edellisen hajottua ennen kesäistä muuttoa. Illalla aloitetteeiin koesoitot Sisseliilä ja nyt  on vuorossa Brahms ja Saksalainen Requiem Fisher-Dieskau ja Swartzkopf solisteina ja Klemperer johtaa eli historian paras levytys tästä mahtavasta teoksesta. Vuoroaan odottaa Furtwänglerin johtama Beethoven #9 äänitetti maaliskuussa 1942. Se on kaiken huippu ja löytyy myös Youtubesta. Katsotaan mitä naapurin mummo tuumaa, kun se on pakko soittaa runsaalla volyymillä.

Beethovenin 9. sinfoniasta nimenomaan tästä konsertista on Youtubessa ainakin viisi eri postausta
https://youtu.be/06vGPnfWHxM

Brahmsin mainitsemani äänitys löytyy Youtubesta ainakin tunnuksella
https://youtu.be/aQGQG79xBFg

En ole itse tehnyt mainitsemiani valintoja, vaan ne ovat musiikkitoimittajien tekemiä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #124 : 26.10.16 - klo:09:19 »
Minä rrrrrrakastan molempia. Pääsin niitä laulamaan ja siitä koitui suurta onnea, semmoisessa sadan hengen kuorossa.

Minä toivotan onnellista päivää. Ryhdyn työhön ja pyydän siunausta sille, etten olisi hyödytön.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #125 : 26.10.16 - klo:20:20 »
Paljon iloa tänään. Onnellista kirjoitusta ja ystävä toi ötököitä Herra Hugolle ja ennen muuta, jo hätään ajanut rahatilanne selvisi. Kun ja joa kun saan takaisin sen summan minkä taloyhtiölle maksoin tuplaten viiden kuukauden ajan, voin selviytyä, eli saan taas kasveja syödäkseni ja ehkä juustoa ja kyllä, ostan talvisaappaat.

Siis jos tulee talvi.  :109:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #126 : 27.10.16 - klo:12:49 »
^
Olipas Leena, Sinulla kova kohtalo. Jotenkin kirjoituksistasi sai vihiä, että kaikki ei ole kunnossa.

Kävin verotoimistossa selvittämässä tulevaisuuden juttuja, sitten ostin ilmanpainemittarin Zetorin renkaita varten ja lopuksi vein yhdelle Ollille  20 euroa hänen osuuttaan meidän romurautabisneksestä.

Lopun päivää elelen kuin Ellun ka,, eikun kukko  :003:.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #127 : 27.10.16 - klo:23:32 »
Tulipahan luettua taasen pitkästi.
Nyt väsyttää.
Talvirenkaatkin tuli iltapäivällä vaihdettua.
Nyt sitten huomenissa reissun päälle.

Poissa donpate

• ystäväkansaa
« Vastaus #128 : 28.10.16 - klo:09:08 »
Nyt täytyy palautua eilisestä Tallinnan reissusta, jalat kovilla kun niitä katuja päivän mittailee.
Kova kilpailu matkustajista  kun sain 5€n lipun uutta matkaa varten, se hyvä puoli reissussa aina on että tulee liikuttua huomattavasti enemmän kuin kotona ollessa. Eilinenkin olisi varmaan mennyt sisällä lukien, mutta nyt reissussa toistakymmentä kilometriä kävellen, mulle se on hyvää kuntoutusta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #129 : 28.10.16 - klo:10:02 »
Tänään ihmettelen mitä, kuumetta hiukan nostattanut,  tautini oli. Ei tullut nuhaa, ei yskää. Ei siis ole flunssaa. Vain jatkuva päänkipu, ei kovin kova sekään, ja ihon kihelmöinti oli kova. Nyt jo parempaa.
Saattoi olla allerginen reaktio, ehkä mansikoille joita su-ma-tiistaina söimme.

Kun kaksi päivää olin lähes tyystin petissä, ei enää viime yönä uni maittanut. Vasta klo 2 jälkeen urvahdin. Kävin täällä forkallakin 1.30 maissa. Lukijoita oli ihmeekseni kuutisenkymmentä. Päivällähän olikin vähähkösti.
Luetaanko foorumia ulkomailla , ehkä useamman tunnin aikaeron takana. :017:

Sen verran untelo on oloni, etten ala isompia puuhaamaan. Kauppareissulla käydään syyrialaisten ruokalassa syömässä ja illaksi ostan jotakin valmista.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #130 : 28.10.16 - klo:12:17 »
Veljen asiat saimme hoidettua kuntoon.
Tytär soitti ja olenkin lähdössä yökylään vaihteeksi hänen perheensä luokse, näen pienen Miehen myös, nuorimman lapsenlapseni.
Ja taas ensi ke-to pojan perheen luokse pikku neidin kaveriksi.
Ihanaa olla mummo.
Ja viemisetkin jo valmiiksi katsottuna.

:eusa_angel:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #131 : 28.10.16 - klo:12:42 »
Viime viikolla meni leivänpaahdin rikki. Sitä ennen uusimme pölynimurin. Tänään simahti vanha hyvä Nokia-matkapuhelin. Näin aina.
Nyt on uusi laturissa kiinni. Valokuvat jäivät siihen vanhaan, mutta onhan ne sieltä katsottavissa. Toivottavasti tähän uuteen Doro.merkkiseen  mahtuu enemmän.
Ostin tarkoituksella mummomallin, näppäinpuhelimen. Kaverini ei ole oppinut kunnolla älypuhelintaan käyttämään. :icon_wink:

Poissa mt

• ystäväkansaa
« Vastaus #132 : 28.10.16 - klo:19:49 »
Tuli kutsu hirvipeijaisiin. Hirvi pääsi hengestään minun maalla, joten lihanpalanen on odotettavissa. Palaan asiaan reseptitiedustelujen merkeissä.

Mt

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #133 : 30.10.16 - klo:08:48 »
^
Olipas Leena, Sinulla kova kohtalo. Jotenkin kirjoituksistasi sai vihiä, että kaikki ei ole kunnossa.

Kävin verotoimistossa selvittämässä tulevaisuuden juttuja, sitten ostin ilmanpainemittarin Zetorin renkaita varten ja lopuksi vein yhdelle Ollille  20 euroa hänen osuuttaan meidän romurautabisneksestä.

Lopun päivää elelen kuin Ellun ka,, eikun kukko  :003:.

Minul on ollut semmosia outoja rahavaikeuksia. Pihistän pihistän mutta ei auta, eivät riitä vaan kuukauden viimeinen päivä ollaan tyjin kaapein. Olen pitkään sinnitellyt ns visavetoisesti viimeisen viikon ja minua suorastaan suututti kun joku toissa vuonna kehui Italiassa olleensa " köyhä kuin Franciscus" maksettuaan matkan, minä aattelin ettei kerjäläismunkki sentään maksanu sitä Mastercardilla!  Maksoin sitte kuukausittain lyhentäen sen pois. Siis mikä nyt?

Ilmenteerasi että pankki oli vahingossa jättänyt minulta poistamatta vanhan yhtiövastikkeen kun saivat uuden, ja vaikka se ei voi suuri ollakaan, 255 euroa, niin onhan se tässä taloudessa valtava raha. Siis kesäkuusta tähän saakka maksoin kahta!  Nyt se tehtiin ja sain takaisin jotakin joka minulle oli suuri summa sekin vaan ei niin suuri kuin piti laskujen mukaan. Siellä on joku varhaisempi sotku josta pankki ei suostu puhumaan, mutta isännöitsijä lähettää minulle paperia.

Danske Bank ja uusi isännöitsijä eli tämä asunto. Mielessäni parjasin isännöitsijää näistä jatkuvista sotkuista, juteltuani  tämän Kovasen kanssa totesin että olipa siinä pankin vaihdoskin, jospa paluumuuttaisi Osuuspankkiin kaikessa hiljaisuudessa.

En saanu ruokakassia seurakunnalta, kai sitä nuorta diakonia sekotti ammatti kun hän kyseli. Sanoin että kuule, kun lääkäri kiels ny menemästä töihin, minä menen tikkana kun antaa luvan! Sotte saan bruttoa viissataa alle Akavalaisen keskipalkan. Suuri summa, käteen jää enemmän kuin nyt, kun se eläke pienenee kun indeksikorotus taittuu, eli olen kyl tästä nolla-ajasta helpotuksissani. Ei minul silti ole talvisaappaisiin rahaa koska säästän. Sillä mie toden perästä kyselen, olisko foorumin väellä:  edelliset sain hauskasti. Työkaveri teki sen virheen että osti itte tyttärelleen kengät. No senhän arvaa kuin siinä käy, ja siinä on äiti kenkineen. Kysyy minulta huolinko minä niistä, no takuulla huolin ja neljä vuotta ne kestikin.
« Viimeksi muokattu: 30.10.16 - klo:08:55 kirjoittanut Leena »

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #134 : 30.10.16 - klo:11:10 »
Kudon pieniä sukkia.
Oikein mukavaa touhua.  :eusa_angel: