Kirjoittaja Aihe: Tänään 54  (Luettu 44368 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 54
« Vastaus #90 : 14.10.16 - klo:11:58 »
Hyvä kun pulskiintui ja virkistyi.
Siilit ovat hellyyttäviä piikkipalloja.

Poissa Viisveisaaja

• ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 14.10.16 - klo:17:19 »
Tänään luin.
Kaikki Nobel-palkitut tänä vuonna miehiä – naisten puuttuminen suututtaa ja turhauttaa
______

No em mä nyt tiiä,
Ehkä naiset ja tiede ei silleen kohtaa, vaan naisilla on tärkempiä arvoja, kuin kylmä poikkitieteellinen tiede.

Maailmassa ei kaikki mene tasapuolisesti ja sen mukaan kuin kulloinkin tykätään.
Lihansyöntiäkin puolustetaan, vaikka Intiassa yli 50% ihmisistä ei ole koskaan syönyt lihaa.

Minusta tasapuolisuuden nimissä nobel komitean pitäisi ottaa sellaisia aloja, että naisetkin saisi Nobelin palkintoja.
Vaikka ihmissuhdenobeli ja perheen kasvatus ja muita, niin kohta olisi toikin palkintojenjako tasassa.

Oon niin vanhanaikainen joissain jutuissa, että toivoisin miesten ja naisten olevan erilaisia.
Että olisi miehen töitä ja naisten.
Ehdottoman tasa arvon puolesta kuitenkin.
Eikö kuitenkin miesten historiaa ole ollut keksiä elanto ja toimeentulo perheelle ja naisen historia ollut pehmeämmät arvot ?
Tietysti maailma on muuttunut, mutta onneksi ei ihan totaalisesti.

Oonkohan vähän sovinisti ?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 14.10.16 - klo:20:05 »
Et läheskään , mutta Donald Trump on.  :097:

Yhä hullumpaa ilmenee, oman pesänsäkin saa hajalle ja jopa oma viimeisin vaimo on ilmoittanut paheksuvansa äijän juttuja.

Olen samaa mieltä, vaikka lähes feministi olen, että on kivaa kun 'jumppu' on antanut meille erilaiset piirteet. Fyysinen voima on miehinen piirre, pehmeys ja suojelemishalu naisellinen.
Olen värikkyyden puolesta harmautta vastaan.
...
Tänään olen valmistellut sunnuntaita. Paistoin jo hompeskat ja pikkupullat. Kaksi kiloa naudanlihaa on hiljakseen sulamassa. Huomena keitän lihakeittoa johon perunat lisätään sunnuntaina aamulla.
Huomenissa myös teen punajuuri-kookoskeiton, varmuudeksi jos on kasvissyöjiä tulossa.
Ja jos ketään ei tule kutsun naapurit ja sukulaiset syömään.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 15.10.16 - klo:09:09 »
Tänään piti olla tuffarit, onneksi käsitin väärin, onkin vasta viikon kuluttua. Siis siilien joukkokokous. Onkin Leenan Suuri Liikkumispäivä. Kyllä saan etenkin torstain balettitunnilla  itseni paitsi päästä pyörälle ja solmuuntumaan myös läpikotaisin hikeen.

Sain eilen ankaralla huomauttelulla ja valituksella siilin kaapin taas siivottua ( tu uhuhuhuh tuh tuh -  Leena tässä uniuniuni, siili unii vaan, on uniaika, skraapsskraaps, tutuhuhuhuh, huh, siili unii vaan.... )

Tänään voisin mennä joko kehittään lihaksia joilla hypätä ilmaan tai rästiin jääneille tunneille, ne saa ottaa takaisin jolloin sairastaa. Toisaalta uimasnkin tekisi mieli ja kirjoittaa. Se vain nielaisee ihmisen niin, että päivä olikin äkkiä mennyt.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 15.10.16 - klo:09:18 »
Täytyy myöntää, että minäkin ajattelen elämääni paljolti sen kautta, että voisin olla paremmassa kunnossa. Siis, että mitäpä tänään puuhaisin ulkona. Eihän sellainen ole aivan yksinkertaista, koska on monenlaista kipua. Ja jos menee "yli" , niin palutuminen on jopa kivulloista, "kaikkia paikkoja reppii" kuten Hermanni Päätalolla muinoin. Hermannilla ei ollut koneita, minulla on ja kone tekee joskus käyttäjälleen jäynät.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 15.10.16 - klo:17:40 »
Laiskottelupäivä, pari ajelua tullut tehdyksi, lenkeistä ei tietoakaan...
Loppupäivä lueskelun ja oleskelun merkeissä...
 :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 15.10.16 - klo:20:08 »
Tulipa muutoksia suunnitelmiin. Apteekkitavaraa puuttui yhtä ja toista eli lääkkeet lopuillaan ja samalla reissulla hurahdin jälleen kanerviin. Tulikin terassinkanervointipäivä. Nukuin sen verran kelvottomasti yöllä että oli uniuniolo.

Herra Hugo tuolla rymyää pyörässään. Se pinkoo tassut läpsläpsläpsytellen korvat taapäin viistäen lujaa lujaa vauhtia mutta sen siilitietoisuus on selvästi poikaskaudesta kasvanut. Jos menen sitä ihastelemaan sepä pysäytttää pyörän ja poistuu. Saaliseläimenä sen vaisto sanoo, että nyt ei ole hyväksi kakkia eikä pissiä, ja Hugo suorittaa nämä juostessaan. 

Ei vain ole siilukan voittanutta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

• ystäväkansaa
« Vastaus #97 : 16.10.16 - klo:21:53 »
Tänään neiti 12-v on herennyt kunnolla murrosikäiseksi. Huutaa, tömistää, paiskoo ovia, näyttelee käsimerkkejä, ärsyyntyy kaikesta, heittelee tavaroita ympäriinsä, piilottelee toisten tavaroita. Huomenna näet on ranskankoe. Olinkin jo kesän aikana ehtinyt unohtaa, miten "mukavia" ovatkaan illat ennen jotain koetta. Sen verran tunnen tapausta, että on vain annettava rauhoittua itsekseen, sitten voi puhua asiasta. Mutta kun tuntuu, ettei ymmärrä mennä rauhoittumaan vaan etsimällä etsii lisää kiukun aihetta.
Itse minun olisi pitänyt valmistella töihin yksi juttu, mutta sabotööri meuhkasi sen verran, etten jaksa enää kalvojen väsäämiseen keskittyä. Hyvä, että sain laskut maksettua.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #98 : 16.10.16 - klo:22:50 »
Osaako mademoiselle manata ranskaksi: Merde!

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #99 : 17.10.16 - klo:12:11 »
Kun haluamme yhdessä liikkumaan, niin ajamme satamaan ja siitä kierrämme rantaa ja Pikku-Vesijärveä. Niin tänäänkin jo yhdeksän jälkeen.

Kymmeneltä avautui ProPuun näyttely. Poikkesimme katsomaan mitä uutta oli nyt esillä. Oli Sysmä-Lahti-Helsinki-aiheinen puukäsityön mestarinäytteitä. Taidokkaita ja mielenkiintoisia, sekä käyttö- että näyttötavaroita. Hauskin oli ohuesta jalopuuviilusta leikattu ja koristeltu miesten solmuke,' mirri'.  Käyttäisitkö, seppos ?

http://www.propuu.fi/profin/index.php/fi/nyttelyt-keskus-148/176-nyttelyt/nayttelyt-2016/764-sysma-lahti-helsinki

Olin niin ' hyvässä vedossa' että haravoin sieltä tultuamme pihan. Matti lämmitti sopan ja kattoi pöydän. Kylläpä maittoi päästä valmiiseen pöytään.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #100 : 17.10.16 - klo:14:04 »
Istahdin koneelle tsekkailemaan ja syömään ison annoksen salaattia.
Ja raikasta vettä.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #101 : 17.10.16 - klo:14:56 »
Nukuin hyvät päiväunet ulkoilman ja reippaan liikunnan ansiosta.

Katsoin päälle vanhan kotimaisen, naiiviudessaan uskomattoman elokuvan, Tähtisilmän.
Leffa oli vuodelta 1955, ja olen nähnyt sen ehkä vuotta ilmestymisen jälkeen.
Vanha Helsinki oli paljon kuvissa mukana. Heidi Krohn oli meidän teinityttöjen suuri ihanne.
Nostalgiaa oli se, että olen itsekin ollut ' kahvi-maijana' , kantanut kahvikoria toimistoihin. Olin silloin 15-vuotias, eli se tapahtui kesällä 1958.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #102 : 17.10.16 - klo:19:39 »
Kirjoittelen Hirvaskankaan matkaparkissa ABC. Olemme Hymerissä ja matkalla Helsinkiin sukuloimaan. DNA:n mokkula on kuin unelma.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #103 : 18.10.16 - klo:09:16 »
Lämmönsäätely onnistui, nukuimme pitkän yön aina aamu kahdeksaan asti. Tämä on hyvä palvelu joillakin ABC-asemilla. Matka jatkuu kunhan olen lämpöpeitteen ja sähköjohdon ottanut pois, niin ja avain tulee palauttaa, saan korttinikin takaisin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #104 : 18.10.16 - klo:09:50 »
Tuli käytyä heti aamutuimaan taloyhtiökeikalla, kosteusmittausta sun muuta, en yhtään
tykkää noista jutuista...männä vuosina sain pahasti siipeeni...pitää olla tarkempi... :icon_sad: