Kirjoittaja Aihe: Tänään 54  (Luettu 44304 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään 54
« Vastaus #75 : 12.10.16 - klo:12:14 »
Pyykkikone linkoaa, eli kohta pyykkejä kuivumaan.
Sitten safkaa ja sitä rataa päivää etiäpäin.
Pilvipoutainen keli.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 12.10.16 - klo:18:00 »
Laiskottelupäivä tänään.
Koneella istuskelua, lukemista, kuuntelua, katselua...

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 13.10.16 - klo:05:51 »
Olen jo pitkän aikaa kuuhkanoinut ylhäällä, kerta ei nukuta. Nukun sitten toiste. Kaupunkihommanani minulla on paperireseptin vienti jonnekin, mitä paikkaa en vielä tiedä, että se siellä joidenkin henkilöiden toimesta ihmellisesti kokisi metamorfoosin ja muuttuisi sähköiseksi reseptiksi ja olisi minulle helpompi käyttää.
Toisena hommana on ostaa 4 lt vihreätä pakkasnestettä. Lantraan siihen toiset neljä litraa "Huberin kaljaa" vettä, niin saan 8 lt Zetorini syyläriin puhtaan nesteen. Zetorissa on sellainen perusvika, että keskimmäinen pytty, ns märkä pytty aina kaulatiivisteen korjauksen jälkeen parin vuoden kuluttua alkaa vuotaa nestettä öljypohjaan. Öljy pitäisi vaihtaa ja syylärin neste menee öljyiseksi ja rumaksi katsella. Teen vain "laihialaiset temppuni" eli vaihdan/uusin nesteen ja öljyn käytännöllisen saituuteni käskemällä rytmillä.
Luin myös Kylkirauta-lehteni. Se on nykyään niin korkealentoinen sisällöltään, että menee kauan, notten ole vielä aamukahvillekään päässyt. Uusia sotatieteen maistereita oli ylennetty kapteeneiksi, kaksi naista. Tiedän, että Suomessa on yksi naismajurikin. Näin on hyvä.
Tässä meni siksikin kauan, kun läppärillä on ohjelmoitu päivitysaika ja se tuli kesken kirjoittelun. Onneksi sellaisen jutun tiedän, enkä hermostu.
Mutta nyt sumpin keittoon.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 13.10.16 - klo:06:52 »
Minä heräsin myös aikaisin, 5.20. Käytin sen hyväkseni ja laitoin aamiaisen pidemmän kaavan jälkeen; paistoin pekonit ja munat 4viljanpuuron lisäksi.
Matti heräsi siihen kolinaan mikä kyökistä kuului. Oli kyllä iloinen laitoksista, mutta olisi mielellään nukkunut pidempään kun nyt, koiran kuoltua, voidaan.

Heräsin painajaiseen ja olen pohtinut mikä sen nyt näytti. Arvelen jo sen olevan selkiytymässä.
Tänään ei ole kauppapäivä, ei siivouspäivä eikä kirjastopäiväkään. Lehtien lukemiseen torstai on nimipäivä. Tulee Kotiliesi, Suomen Kuvalehti ja Padasjoen Sanomat. ESS ja Uusi Lahti on jo luettu.
Pihan haravointi jatkuu päivittäin.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 13.10.16 - klo:13:03 »
 :kahvi:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #80 : 13.10.16 - klo:15:37 »
Tänään on ollut monella lailla kummallinen päivä. Alitajunnassani oli jo eilen Nobelin kirjallisuuspalkinnot. Ajankohtahan on aina näin loppusyksystä. Lisänä rokassa oli kysymys Haluatko miljonäriksi ohjelmassa kirjallisuuden Nobelpalkinnon voittajasta vuonna 1953. Se oli yllättäen Winston Churchill. Kävin myös läpi kaikki voittajat wikipediasta. Asian ollessa akuutti otin luettavaksi Harry Martinsonin Aniaran, josta en päässyt alkua pidemmälle.Ei ollut kiinnostava. Ja nyt Bob Dylan !  Sopii minulle.

On ollut muutakin. Luin vanhoja kirjoituksia Körttifoorumin sivuilta. Lahden juhlien seurapuheet käsittelivät mm. Jaakko Löytyn puhetta veljessodasta, veljesvihasta.
Se oli hyvä puhe oikeassa paikassa. Juhlapaikan toisella puolella Felmannin pellot jolle pakenijat koottiin, toisella suunnalla Hennalan kasarmit ja vankileiri kauheuksineen.
...
No, olen kuitenkin saanut puhtaat verhot ikkunaan, ja paistoin kaksi pellillista perunalepaskoja.   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 13.10.16 - klo:18:48 »
Uimahallipäivä.
Aivan kamala ryysis ja ruuhka, sain ohjelmani tehtyä, siis puoli tuntia vesijuoksua ja
puoli tuntia rintauintia.
Meni kyllä pujotteluuinniksi kun joutui koululaisporukkaa väistelemään.
Oli iso koululaisryhmä, kolme vetäjää. Ihailin vetäjien otetta porukkaan...
Ainoastaan yhden kerran yksi poika tuli hyppytornista melkein uimarin päälle, ei minun...
Yksi vetäjistä oli mulle tuttu urheiluseura-ajoilta, mukava jutella hänen kanssaan muutama
sana.
Jännä juttu miten nuoruuden urheiluseuratouhutkin yhdistää, jättäneet hyviä muistoja.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #82 : 13.10.16 - klo:21:06 »
Terveiset Histan Veisaajien konsertista Töölön kirkossa. Oli taas kerran mahtavaa veisuuta. Sydän aivan pahkahtuupi. Oli siellä ainakin yksi muu foorumilainen

Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 13.10.16 - klo:23:04 »
Komea lauluporukka on, levyltä olen kuunnellut.  :eusa_angel:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 14.10.16 - klo:08:32 »
Lähden kohta hammaslääkäriin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 14.10.16 - klo:09:39 »
Toivottavasti sait avun!   :039:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 14.10.16 - klo:09:43 »
Toivottavasti ei sattunut....   Tänään tiedän ainakin yhtä:  Siivottava on, ja pestävä Herra Hugo, jotta se huomenna voi esiintyä vähemmän siilinhajuisena tuffareilla. Kyseessä on Hugon ensiesiintyminen vieraassa siili- ja siilistijoukossa. Saatamma hurauttaa paikalle taxilla jotta Hugelo ei vilustu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 14.10.16 - klo:10:28 »
 :eusa_angel:

Sain kyllä avun ja ei edes kauheasti sattunut.
Nyt on hyvä.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 14.10.16 - klo:10:29 »
 :icon_biggrin:

Hugo siili saa ajella taxilla.
Alkoi naurattamaan kun ajattelin siilin sinne etu- tai takapenkille istumaan tomerana.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 14.10.16 - klo:11:29 »
Oulun paikallisuutisissa on kahteen kertaan esitelty siili. Ensin laihana ja kurjana, että jääkö horrostamaan elävänä ensi talvea. Toisen kerran pulskana ja virkeänä ja kykenevänä ensi talven koitokseen.