Kirjoittaja Aihe: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII  (Luettu 32117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #75 : 24.08.16 - klo:17:02 »
Me havaitsimme saman aamun kauppareissulla.
     Hän, joka jarrutti pienen ekaluokkalaisen ylitäessä suojatietä, oli mopopoika. Sitten Volvo farmari, sitten me ja sitten vielä takana joku. Otin oikein puheeksi.

Nyt kun tulimme silmäpolilta ei samasta ollut tietoakaan. Kaikki kaahasivat vanhoilla vihreillä kohti kotia ja kauppoja. Grillausilma onkin mitä parhain.

Sillä aikaa kun minua tutkittiin, ja tilanne paremmaksi kuin luulin, havaittiin, Matti ja Themis ulkoilivat Keskussairaalan kangasmaastossa.
Toivat sieltä pussillisen ihania lampaankääpiä ja kolme tervettä punikkitattia.
Olemme ne siivonneet, ja paistoin huomista munakasta varten.

Virva-lääkärini on osaava, mukava ja perinpohjainen . Olen hänestä kiitollinen ja onnellinen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #76 : 26.08.16 - klo:10:00 »
Tänään tuntui kivalta, kun autoilijat huomioi hyvin suojatielle tulevat lapset. Tahtoo vain olla jotta ennen lumia, sekin asia huononee  ja unohtuu jotta lapset luottaa suojateihin ja autoilijoihin.

Tämä on niitä suuria jaettuja iloja. Henkilökohtaiseen onneen on kuulunut nippu hyvin, hyvin vanhoja valokuvia jotka posti lopulta sai räpsäytettyä perille. Täytyy poiketa tuossa valokuvankäsittelyliikkeessä nyt koettamassa muutamista suurennettuja kopioita. Oikein vanhoista on jo, hiukan himmeitä niistä on tietysti tullut muttei ollenkaan mahdottomia. Samalla voisi jälleen suunnitella joululahjoja parhaista.

Siellä on kerrassaan hurmaava kuva isästäni, sisar sylissään siinä 1v, ja enon hurja hurtta taustalla  talousrakennuksia. Siinä on kolme onnellista olentoa ja se näkyy näkyynäkyy.... 

Jokin tie menneeseen onneen on ajatella, tämän sain kokea, silloin se on kuin mielentila katoamaton ja läsnä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #77 : 26.08.16 - klo:15:15 »
Ihan soppeli sää.  :icon_sunny:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #78 : 26.08.16 - klo:16:39 »
Eilen löysin puolukoita.
Jaksan jo hetken istuskella.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #79 : 27.08.16 - klo:20:04 »
Hankalan aamun jälkeen vatsatauti paranemaan päin, pieni ruokamäärä pysyy jo sisällä.
 :023: :039:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #80 : 28.08.16 - klo:17:24 »
Iloitsen vn: n puolesta juuri päätöksenä kirjoittaa, lohkoperunat tekivät minut äääääärionnellidikdi.

Kuin myös ei niin ihana homma tehtynä, Herra Hugon residenssin suursuursiivous tuhahtelun säestyksellä, uni uni uni- toistoin, siili unii, siili unii nyt, siili unii, siilin uniaika on....
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #81 : 28.08.16 - klo:18:35 »
Kiitos!   :eusa_angel:
Toipilaana olo vielä jatkuu.
Huomenna ei ainakaan uimahalliin, mutta jospa ulkona kuitennii...

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #82 : 04.09.16 - klo:18:33 »
Maunon syntymäpäiväseurat. Mauno itse käppäili sielä niin vaatimattomana ja hyvänä, niinkuin hän onkin. Seuraväkeä oli tullut läheltä ja kauempaa niin runsaasti etteivät kaikki salin istuimet riittäneet. Varastoista haettiin lisää.

Puheet olivat hyviä. Maunon Saima-tytär, Mikko Lännenpää ja Jaska Löytty puhuivat.

Papistoa oli paikalla yli kolmen käden sormien määrä. Laskeskelin Elias Muilun kanssa. Lopuksi iloinen porina kävi keskikäytävällä kamarikeskustelujen malliin. Ja kadulla vielä jatkettiin.

Jaska vedätti hyvän syntymäpäivävirren  SV  210, ja Herraa hyvää kiittäkää veisattiin seisaaltaa, kuten perinteeseen kuuluu.

SV 210          https://www.h-y.fi/520-virret-201-210#210

Sepposkin oli tullut puolisoineen juhlaseuroihin. Vaihdettiin tervehdykset ja vähän halattiinkin.

Ilokseni näin myös pari viidesläisiin lukeutuvaa tuttuani. Veisuu kuuluu kaikille.

Toivoin SV  304, joka oli useimmille outo, mutta Jaska osasi loistavasti oman
sävelmänsä ! :023:


 SV  304       https://www.h-y.fi/530-virret-301-310#304

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #83 : 04.09.16 - klo:18:51 »
Maunon syntymäpäiväseurat. Mauno itse käppäili sielä niin vaatimattomana ja hyvänä, niinkuin hän onkin. Seuraväkeä oli tullut läheltä ja kauempaa niin runsaasti etteivät kaikki salin istuimet riittäneet. Varastoista haettiin lisää.

Puheet olivat hyviä. Maunon Saima-tytär, Mikko Lännenpää ja Jaska Löytty puhuivat.

Papistoa oli paikalla yli kolmen käden sormien määrä. Laskeskelin Elias Muilun kanssa. Lopuksi iloinen porina kävi keskikäytävällä kamarikeskustelujen malliin. Ja kadulla vielä jatkettiin.

Jaska vedätti hyvän syntymäpäivävirren  SV  210, ja Herraa hyvää kiittäkää veisattiin seisaaltaa, kuten perinteeseen kuuluu.

SV 210          https://www.h-y.fi/520-virret-201-210#210

Sepposkin oli tullut puolisoineen juhlaseuroihin. Vaihdettiin tervehdykset ja vähän halattiinkin.

Ilokseni näin myös pari viidesläisiin lukeutuvaa tuttuani. Veisuu kuuluu kaikille.

Toivoin SV  304, joka oli useimmille outo, mutta Jaska osasi loistavasti oman
sävelmänsä ! :023:


 SV  304       https://www.h-y.fi/530-virret-301-310#304
Tunnustan olimme siellä mekin ja hyvät seurat olivat. Ei meiltä ole kuin 75 km Lahteen seuroihin. Ensin tosin eksymme siellä esikoisten seurakahveille. Esikoisten seuroissa oli jonkun laskeman mukaan 307 kirkkoon kuulumista kannattavaa jäsentä. Esikoisilla on paha halkeama, jota ainakin poytäseuramme pahoitteli. Maunon kahvit olivat kadun toisella puolella.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #84 : 04.09.16 - klo:19:08 »
Ai eksyitte vai !  Vai kävitkö kurkkaamassa minkälaiset seurat heillä pidetään ? :icon_biggrin:

Silläkö kaikki lähikatujen varret olivat täynnä autoja, parkkipaikkaa ei tahtonut millään löytyä, mutta yksi paikka ol kirkon parkkipaikalla.

Tässä on meilläkin naapureina ystäviä jotka jäivät kirkon sakramentteja nauttimaan. Kertoivat että alkavat pitää seuroja kirkossa, eivät mene enää Tapparakadun rukoushuoneelle jossa maallikot jakavat Ruotsin vanhimpien ohjeistamina.

Mauno jakoi syksyn ohjelman. Siinä minua kiinostaa retki Porlammille Pauli Annalan ja vaimonsa pitämään San Damiano-keskukseen. Tarkoitukseni on osallistua.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16863
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #85 : 04.09.16 - klo:19:42 »
Ai eksyitte vai !  Vai kävitkö kurkkaamassa minkälaiset seurat heillä pidetään ? :icon_biggrin:

Silläkö kaikki lähikatujen varret olivat täynnä autoja, parkkipaikkaa ei tahtonut millään löytyä, mutta yksi paikka ol kirkon parkkipaikalla.

Tässä on meilläkin naapureina ystäviä jotka jäivät kirkon sakramentteja nauttimaan. Kertoivat että alkavat pitää seuroja kirkossa, eivät mene enää Tapparakadun rukoushuoneelle jossa maallikot jakavat Ruotsin vanhimpien ohjeistamina.

Mauno jakoi syksyn ohjelman. Siinä minua kiinostaa retki Porlammille Pauli Annalan ja vaimonsa pitämään San Damiano-keskukseen. Tarkoitukseni on osallistua.

Kyllä me rehellisesti eksyimme, vaikka hämmästelimme väen määrää. Paikalla oli myös yksi naapuripariskunta Tuusulasta, joiden tiesimme olevan esikoisia.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #86 : 07.09.16 - klo:11:37 »
Kaunis päivä ja jaksavuus joka kiipeää kaiken aikaa paremmaksi ja yhä vain ne valokuvat.

Että voikin olla onnellinen taivaan sinestä, että näkee kirkkaan auringonvalon, ah oi!   Koristekirsikka on kasvanut niin, että peittää olohuoneeni ikkunan.  Joku sanoi käydessään: Pieni ja pimee.  Noh, minä tuumin että on eroa pimeällä ja pimeällä, olisi ankeaa jos pimentäjänä olisi talon seinä, puun lävitse siilautuva vihreä valo on niin toista niin toista. Ja makkarin edessä onkin terassi ja siitä voi välillä katsella lintujen puuhia ja sitten tuleekin pensasaita ja suurehko pihlaja.

Pitäisi ryhtyä terassin syystöihin.  Osa on jo tuunattuna.  Muutama tuija jälleen talvikasviksi ja jokunen kanervainen. Tuota reunusta täytyy tarkemminkin harkita, jos sataa vettä kuten viime talvet, kanervat vain mätänevät mössöksi.  Jos yhteen laatikkoon? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #87 : 07.09.16 - klo:11:46 »
Niin ja olen onnellinen että ryhdyin jälleen aikuisbalettiin, alkeet 1. Pääsin toteen, että ehkä minun on hyvä käydä tällä opettajalla, hän opettaa vähän eri tavoin kuin edelliseni, mutta kun ne liikkeet on tuttuja kaikki niin neuvottelimme että sekaan pitäisi ehkä jo sotkea alkeet kakkosta vähintään että oppii uuttakin.

  Ehkä tämmöinen nykyvartalo ei ihan ole baletillinen ihanne, mutten minä siitä välitä, se on erinomaisen mainiota kunnolle ja lihaksille ja tasapainoaistille. Mummobalettia niillä nyt onkin ja taidan tiristää siihenkin rahat jos hyö riittävät.  Kurkistin yhteen luokkaan nähdäkseni mitä ne kakkoset tekevät ja tuttuja nekin jo oli ja lohdukseni opettaja oli samaa mallia kuin minä ja minähän täällä kaiken aikaa laihdunkin vielä. 

Se menee hyvin kun koulii ajatuksen, ettei minun tee mieli ruokaa... ei tee...  tekee mieli juoda vettä...  Se onnistuu ja siinä pääsee toteen, syöminen oli vähän turha sijaistoimintokin joskus. Haaskausta monin tavoin, kun pitää miettiä on muka pakko tehdä voikkari.   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33900
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #88 : 07.09.16 - klo:16:31 »
Sain postikortit Tiitiäiseltä.  Odotus antaa jo onnentunteen. Hän poikkeaa taas meilläkin matkallaan Luumäkeen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21734
Vs: Mikä teki tänään onnelliseksi XXIII
« Vastaus #89 : 07.09.16 - klo:17:56 »
Iltapäivä ollut aamua parempi!   :eusa_angel: