Kirjoittaja Aihe: Patikointia Serujan polulla  (Luettu 34778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
Vs: Patikointia Serujan polulla
« Vastaus #90 : 21.01.19 - klo:18:18 »
Sinun kanssasi on turha kirjoitella. Koko sen ajan, mitä olemme kirjoitelleet olet ollut hyvin nuiva Netanjahun Israelia kohtaan. Samalla tavalla olen ollut tähtäintesi maalina minäkin.
Ei kannata.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #91 : 21.01.19 - klo:18:36 »
Unohda aseet ja tähtäimet, hyvä mies. Israel ei ole Netanyahun sen kummemmin kuin Suomi on Niinistön tai Sipilän. Johtajat palvelevat maataan eivätkä omista sitä. Ainakin näin pitäisi olla.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #92 : 21.01.19 - klo:19:54 »
Yritän pitää vain puoleni ilkeyksiä kohtaan. So long.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #93 : 21.01.19 - klo:19:56 »
On vaikea kirjoitella entisenä sotilaana kultivoituneen taiteilijan ja opettajan kanssa. Mea culpa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #94 : 21.01.19 - klo:22:22 »
On vaikea kirjoitella entisenä sotilaana kultivoituneen taiteilijan ja opettajan kanssa.

Taiteilija en ole koskaan ollut ja opettajana olen yhtä entinen kuin sinä sotilaana. Tiedän sinunkin olevan kultivoitunut omalla hienolla tavallasi. On surullista, jos koet kommenttini ilkeyksiksi, joita vastaan pitää puolensa. Keskustelu on minulle vastausten hakemista yhdessä eri näkökulmista asiaa katsovien kanssa eikä vastapuolen päihittämistä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #95 : 11.07.19 - klo:15:21 »
Voi voi kuinka ilkeänä olen joskus ollut. Hävettää tuollaiset väärät "siniset ajatukset".

Haluan tähän kirjoittaa sen, että olen lukemassa Urpo Karjalaisen viimeistä kirjaa "Lupauksen lapset,syntiinlankeemuksen kulttuurihistorian vaiheilta". Kirjoittaja on löytänyt vanhoja tekstejä, joita on kääntänyt ja pääsee vertaamaan Raamatun eräisiin juutalaisuutta koskeviin kirjoituksiin. Pysyn ns kärryillä, koska olen yrittänyt itsekin em asioita aina lueskella. Uutta saan lukea!
Sellaista myös murehdin, että hoitaako Herättäjä pappiensa rovasti-nimityksen esittämiset ao portaaseen käsittelyä varten. Asiahan ei minulle mitenkään kuulu, mutta velivainajasta tuli aikanaan rovasti, vaikka hän joutui seurakuntatyön kuulon huononemisen vuoksi jättämään. Toivottavasti tällaisista ajatuksista ei kukaan tykkää huonoa, sillä hyvää vain olen miettimässä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #96 : 12.07.19 - klo:21:58 »
Urpo on suomentanut eräitä kirjoituksia mm essealaisesta Qumranin yhteisöstä. Olen asfaltin päältä monesti katsonut Suolameren tiellä luolan aukkoa, mistä mainittuja kirjoituksia löydettiin. Ei ole oppailla ollut kertoa näitä tietoja, mutta nyt olisi. Essealaiset olivat Jerusalemin temppelin oppositio, mikä asui erillään omana yhteisönään. Ei heillekään suotu paluuta temppeliin, sillä roomalaiset hävittivät ison rakennuksen niin, että tänään siitä on vain länsimuuri jälellä so itkumuuri.