Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 33  (Luettu 33111 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vn

• ystäväkansaa
Vs: Säätiedotus 33
« Vastaus #120 : 08.09.16 - klo:12:24 »
Aurinkoinen kaunis päivä tänään!   :039:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #121 : 12.09.16 - klo:06:38 »
Taivaalla on hento ruusunpunainen rusotus. Sen pitäisi tietää huonoa ilmaa.

Muutoin on leppeä tuuli liehtomassa, ja melko lämmintäkin. Kuivaa keliä ja syksyn värejä on kiva katsella.  Lahdessa IS;n mukaan + 11 astetta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #122 : 12.09.16 - klo:09:39 »
Täällä paistaa aurinko ja ihan mukavan tuntuinen syysaamu. :kahvi:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #123 : 12.09.16 - klo:10:12 »
Aurinkoinen ja tyyni syyssää, kelpaisi mennä pyöräilemään tai soutelemaan...mutku...
selkä kipuilee...  :icon_sad:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #124 : 12.09.16 - klo:10:41 »
Kovaa länsituulta. Aurinko on hommissaan paistamassa. Tuuli pudottaa mäntyjen kuolleet neulaset maahan. Niitä on saunan polulla keltaisenruskeana mattona. Kun kunnolla tohahtaa ja sitten äkkiä tuuli loppuu, niin vesikourussa kuulen kivaa kuivien neulasten rapinaa. Kourusta ilmainen sadevesi ne lopullisesti alas tiputtaa. Saunavedestä kaalon neulaset pois, tosin ne voisivat olla ryppyisyyden torjumiseen tarkoitettu juttu. Enhän minä ryppyjäni katsele, mutta Kaariina joskus sellaisesta on saattanut mainita.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #125 : 12.09.16 - klo:14:52 »
Täälä on sitte kauhia tuuli.Kaariinan kanssa yritämmä teherä roskakuarmaa, niin tuuli nakkeloo mua kun hahtuvaa. Kaariina sanooki, notta hän hakoo mulle repun, niin paamma siihen mun naulojenoikaasuratakiskonpätkän lisäpainoksi. Lääkäri tuumas viime kerralla, että moon solakka miäs. Kaariina on kans sanonu, jotta söisin kunnon ruakaa. Minen voinu hyväksyä,notta olis otettu ratakiskon pätkä vakipaikaltansa mun reppuhun, pätkä menis mun tuurillani heti hukkahan. Teimmä vaan kuarman. Löysimmä siihen vaikka mitä, plutoniumin pätkiäkin. Sellaaset palaa kirkkahalla liäkillä.
Palaan tuahon ratakiskon pätkähän. Moon sen päällä kaikki naulani oikaassu pärekattonaulasta maasepän takomahan raaspiikkihin asti. Ny viime vuasina moon jättäny pärekattonaulat rauhahan. Oon päässy paremmalle oksalle, kun kokoomus on ollu hallitukses. Pärekattonaulas on niin vähä rautaa, ettei sen oikaasu eres kahtehen kertahankaan kannata. Ruasteesena se ei mee kuivahan puuhun, vaikka liottelisit sitä suussaski välillä. Isommat naulat on eri juttu. Jos on menny kärki lyttyhyn, voi kiskonpätkän päällä sen helaposti naputella kuin uureksi. Niin menöö puuhun ku miuli, vaikka oksahan. Minen kyllä koskaan aloota oksan kohorasta naulaamahan, vaan siitä sivusta, niin pääsöö palio helapommalla.
Kiriootan viälä, notta kiskonpätkän löysin poikamäläkkinä Härmän-Kaupin raran Laiturin sillan Hakolan puoleisen liikuntasaumalaakerin takaa, sellaaselta tasanteelta. Ihime, nottei joku muu ollu löytäny sitä mua ennen. Pätkä on kuin aarre, se on lujaa rautaa.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #126 : 12.09.16 - klo:15:06 »
 :eusa_angel: :039: 1944, olet mainio kirjoittaja.
Tuota lukiessa tuntuu kotoosalta niin.
Aurinko paistaa,  täällä ei kovin tuule.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #127 : 13.09.16 - klo:09:35 »
Kaunis aurinkoinen uusi päivä valjennut.  :039:

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #128 : 13.09.16 - klo:10:11 »
Täälä on sitte kauhia tuuli.Kaariinan kanssa yritämmä teherä roskakuarmaa, niin tuuli nakkeloo mua kun hahtuvaa. Kaariina sanooki, notta hän hakoo mulle repun, niin paamma siihen mun naulojenoikaasuratakiskonpätkän lisäpainoksi. Lääkäri tuumas viime kerralla, että moon solakka miäs. Kaariina on kans sanonu, jotta söisin kunnon ruakaa. Minen voinu hyväksyä,notta olis otettu ratakiskon pätkä vakipaikaltansa mun reppuhun, pätkä menis mun tuurillani heti hukkahan. Teimmä vaan kuarman. Löysimmä siihen vaikka mitä, plutoniumin pätkiäkin. Sellaaset palaa kirkkahalla liäkillä.
Palaan tuahon ratakiskon pätkähän. Moon sen päällä kaikki naulani oikaassu pärekattonaulasta maasepän takomahan raaspiikkihin asti. Ny viime vuasina moon jättäny pärekattonaulat rauhahan. Oon päässy paremmalle oksalle, kun kokoomus on ollu hallitukses. Pärekattonaulas on niin vähä rautaa, ettei sen oikaasu eres kahtehen kertahankaan kannata. Ruasteesena se ei mee kuivahan puuhun, vaikka liottelisit sitä suussaski välillä. Isommat naulat on eri juttu. Jos on menny kärki lyttyhyn, voi kiskonpätkän päällä sen helaposti naputella kuin uureksi. Niin menöö puuhun ku miuli, vaikka oksahan. Minen kyllä koskaan aloota oksan kohorasta naulaamahan, vaan siitä sivusta, niin pääsöö palio helapommalla.
Kiriootan viälä, notta kiskonpätkän löysin poikamäläkkinä Härmän-Kaupin raran Laiturin sillan Hakolan puoleisen liikuntasaumalaakerin takaa, sellaaselta tasanteelta. Ihime, nottei joku muu ollu löytäny sitä mua ennen. Pätkä on kuin aarre, se on lujaa rautaa.

Soot ny selevästi päässy hyvän sään pualelle. Niin kirjuutat mojovasti , että mua itkettää ja naurattaa yhtä aikaa.

Oon miekii kiskont naulat talteen kolmen rakennuksen betonilauoist ja muistakii. Talteen pantii, ja taitaa löytyy vieläkii Hämeenlinnan aikusii  nauloi.
Mie en tarkkaan muista minkä pääl mie ne suoraks nakuttelin, saatto olla tiili.
Pien alasiin olis ollu metka siihe tarkotuksee.

Nyt kohta saavat kuitekii kaik vanhat rojut kyytii. Mie oon nyt siivoushullu.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #129 : 13.09.16 - klo:10:47 »
Kaikki on lopunperin turhaa, mitä olemme puuhanneet.

Istuskelin ulkona auringonpaisteessa ja katselin kurkien nousua termiikissä kaukaisuuteen. Ne ovat vapaita, tietyllä tapaa.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #130 : 13.09.16 - klo:11:30 »
 :eusa_angel: :039:

Riitta-mummin tarinointia on myös ilo lukea.
Elämän makuisia asioitasi.

:kahvi:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #131 : 13.09.16 - klo:11:34 »
^
^
Samaa mieltä  :039:

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #132 : 13.09.16 - klo:11:38 »
Murteet on aika ihania.  :icon_biggrin: :039:
Elävöittää kerrontaa, mielestäni se on sanallista rikkautta.

Komee sää, paistaa aurinko.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #133 : 13.09.16 - klo:17:09 »
Aurinkoinen päivä tänään ollut.
Saa nähdä laskeeko aurinko ennen kahdeksaa pilveen vai horisonttiin järvellä,
taidan mennä kameran kanssa katsomaan.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #134 : 14.09.16 - klo:09:21 »
Kylmä ja raaánoloinen sää . Kohta lämpenee ja sitten siirretään pihakalusto terassille suojaan.
klo 7  oli n. 4 plus-astetta.