Kirjoittaja Aihe: Säätiedotus 33  (Luettu 33120 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
Vs: Säätiedotus 33
« Vastaus #60 : 07.08.16 - klo:06:12 »
Kaupungissa, missä kaikki johdot kulkee maanalaisissa kaapeleissa on ukkosen riski = 0
Kiitos. Jossain joku joskus säikytteli siis ihan tiedotusväline oli niin kyllä noin oli luuloni. Nyt en enää keskeytä hommia vaikka mikä olisi.

Täällä on outoja jytistyksiä, pitkäkestoisia jyrinätuokioita joita ei kukaan uskoisi ukkoseksi eikähän ensimmäinen väittämättä ollutkaan joku saattoi vaikka ammksia raketteja tai muuta jotain rapuja nautittuaan  mutta niitä tuli sitten enemmän. En ihan ymmärtänyt niin piiiiiiitkää jyrinää, se oli kuin Herra Hugon venyttely piiiiiitkäksi siiliksi.

Nyt on kosteata ja yöllä juuri tämmöinen pitkä jytinä. Ilta päättyi kauniisti. Ajankohtaisesti siellä taitaa sataa.

Se päivänpaiste välillä, sekin on melko riittävää. En tiennyt olevani niin herkkä matalapaineille ennen viime kesiä.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #61 : 08.08.16 - klo:13:06 »
Kesän ensimmäinen tiukka tuuli.  Yöt ovat hiostavia, muista kuin naisellisista menoista, joista jo onkin aikaa  :003:  johtuen on yöpaita jopa pitänyt vaihtaa, mikä hämmästyttää.  Aamulla paituli on niin nihkeä, ettei sitä viitsi sijata tyynyn alle, kauluksesta suorastaan märkä.  Tukka hiottaa arvelen, mutta saa totta kai ilma olla kuuman kostea, eihän se muuten tapahdu. Täytynee hommata pinnejä ja nauhanpätkiä joilla saa nuo niskahiukset vaikka letitettyä, edestä katkaisin tylysti, ainut kesäharmi se todellakin on.

Ja nyt sitten tuuuuuuuuuuuuleeeeeeeee. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #62 : 08.08.16 - klo:15:21 »
Pesaisin koneellisen kirjavia aamutuimaan. Sain ne kymmeneltä narulle. Katselin kuinka tuuli niitä mukavasti heilutti. Hain ne äsken, viisi tuntia myöhemmin ja ne olivat ihan nahkeankosteita. Sopivia silitettäväksi kyllä, mutta yleensä en T-paitoja juuri silitä. Nyt oli pakko.
 Kosteaa, hiottaa ja tuntuu ukkoselliselta. Syksyn tuntua on jo haivattavissa. Lehmuksista putoaa kukkavanat siemenkotineen talonmiesten harmiksi jalkakäytäville, saimme havaita keskustassa.
Vuorenkilpi, lupiini ja kurttulehtiruusu ovat aloittaneet uuden kukkimisen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #63 : 08.08.16 - klo:15:27 »
Aurinkoista ja tuulista, aamupäivällä oli pilvistä, kävelylenkki harkinnassa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #64 : 14.08.16 - klo:11:52 »
Ukostaa ja sade on sen mukainen. Rankka sataminen itsessään, pilvi matalalla, se ei niin, tai se, sanoisinko, tumtuu jopa miellyttävältä. Ankeutta edustaa se harmaantäplikäs taivas joka julistaa, minä pysyn tässä, minähän en tästä mihinkään lähde, minä en väisty,  en päästä valoa läpi en anna auringon paistaa. Se läkähyttää.

Säästän rahoja päästäkseni joten kuten pakoon jos taas tulee tuommoinen talvi, ja koetan kehittää muutakin kaikkia, ajattelin jo nyt liityn marttakerhoon pidin koulussa kotitaloudesta suuresti, hommaan taas kuntosalikortin joskin. Aina siellä käydessäni saa tarttumuksia ja on pitkään kipeänä. Luulen käsineet olisi hyvät.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #65 : 14.08.16 - klo:14:52 »
Äsken satoi reippaasti, ukkostikin, nyt taas aurinko pilkistelee...kun sade ensin ajoi
sienimetsästä pois...vaihtelevaa.

Poissa seppos

• Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
    • http://www.samila.1g.fi
« Vastaus #66 : 14.08.16 - klo:18:28 »
Nelostien moottoritiellä Mäntsälän molemmin puolin tuli rajuja ukkoskuuroja ja se vaikutti liikenteeseen. Jotkut aina menettävät tilanteen hallinnan.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #67 : 14.08.16 - klo:19:41 »
Sataa sataa ropisee pilipili pom, pilipili pom
varpaitakin palelee, pilipili, pom-pom-pom
varpaitakin palelee, pilipili pom.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #68 : 14.08.16 - klo:20:30 »
Kankaalassa oli sateeton päivä.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #69 : 15.08.16 - klo:04:41 »
Iltaa kohden selkeni, oli hyvin kaunista. Nuo rajut kuurot tulevat ja menevät, yöllä satoi jälleen.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #70 : 15.08.16 - klo:08:48 »
Aurinko paistaa. Toissa päivänä satoi 38 mm/neliöm.

Poissa malla

• ystäväkansaa
« Vastaus #71 : 15.08.16 - klo:16:08 »
Etana sadetta ennustaa.
Sateen edellä kaloja saa.
Silloin kun sataa, kastuu maa,
sika saa nuhan ja aivastaa....

Sadetta pidellessä. :kahvi:

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #72 : 15.08.16 - klo:19:13 »
Kaunis aurinkoinen ilta.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #73 : 16.08.16 - klo:00:26 »
Hyvin ihastuttava paisteinen päivä kun aamupäivä sivuutettiin. Eikä liian kuuma. Nythän se autuus jälleen on ohitse mutta kyl, kyl oli hyvä kesä. Jo melkein pelotti jotta saadaanko samaa ankeutta kuin vuosi sitten, vaan ei. Vielä paistaakin.

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #74 : 18.08.16 - klo:15:28 »
Tänään ei juurikaan sada.