Kirjoittaja Aihe: Tänään tasan 50  (Luettu 43844 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

• ystäväkansaa
Vs: Tänään tasan 50
« Vastaus #75 : 14.06.16 - klo:13:45 »
 :eusa_angel: :039:

Mukavaa luettavaa nuo tekemisesi, 1944.
Niin kerroit, että ihan kuin visiona näki tuon silmissään.

Itse juon nyt kahvia. :kahvi:

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #76 : 14.06.16 - klo:14:39 »
  :039:
Odottelehan, kun päästään nousuviikolle, niin puolella vielä paranee. :003:

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #77 : 14.06.16 - klo:14:58 »
1944, mietin voisitteko pitää vuohia kun biisoneita ei ole. Vuohi on sangen harmiton ja noin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #78 : 14.06.16 - klo:18:54 »
Vuohi on kekseliäs ja vikkelä veijari ja pureskelee lähes kaikkea. Vahtimista riittää.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #79 : 14.06.16 - klo:19:27 »
Niin ja kun minun pitäisi vielä ehtiä matkustellakin, että en voisi olla hoitaja. Kyllä tässä ruohot kuriin saamme ilman eloperäisiä apulaisia.

Poissa Antti Juhani

• aralla tunnolla
« Vastaus #80 : 14.06.16 - klo:20:01 »
Tänään jatkoimme eilen aloitettua naapurin riiheen liittyvän jatkon laudoituksen uusintaa. Riihen ovesta löytyy vuosiluku 1896, joten kohtuullisen kauan ovat laudat seinässä säilyneet. Nyt uusimme vain auringon puoleisen päädyn, muussa osassa kiristelemme vain rimojen naulausta. Kun on kunnon räystäät ja huolehdittu maalauksesta, perinteisellä keittomaalilla, niin eipä ole home ja lahoaminen päässyt pilaamaan. Ensi kesänä tehdäänkin sitten maalikeitot. "Kemistinä" pyydettiin mukaan.   

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #81 : 14.06.16 - klo:20:10 »
Oman maalin keittäminen on mukavaa puuhaa ja se on niin helppo sitten seinälle pensselillä vetää. Olen nähnyt, kun itsekeitettyä maalia on ruiskullakin maalattu. Kyllä oli tehokasta.

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #82 : 14.06.16 - klo:20:41 »
Itse keitetyllä punamullalla maalaamisessa tulee nälkä varsinkin, jos maaliin on lisätty kiillon vuoksi sillinsuolavettä. Tuoksuu näet herkullisesti sillivoileivältä, koska sideaineena on ruisjauhoja.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #83 : 15.06.16 - klo:08:51 »
Niin ja kun minun pitäisi vielä ehtiä matkustellakin, että en voisi olla hoitaja. Kyllä tässä ruohot kuriin saamme ilman eloperäisiä apulaisia.

Sen minä unohdin. Ja niille täytyy kuitenkin ne heinät varata häkillinen/ elukka. Vuohi ja juustojen sekä oman villan teko oli minun elämänunelmani kautta opiskeluajan. Minä tähtäsin juuri vuohitilalliseksi mutta puuttui se tila.

Nythän maa tarjosi lammaspaimentyötä ja siihen oli vimmattu karkuu, ei läheskään kaikki päässeet vaikkei maksettu rahaakaan palkaksi. Jos Zetor pettää voisi ehkä tarjota heinäpaikkaa...  Äääh. Kuten saattaa havaita olen ihan kiinni tässä lammas-  ja vuohilysymyksessä. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #84 : 15.06.16 - klo:09:04 »
Meille muuttaa tosikiva nuori perhe taloon. Ne harrastaa kaikkia kukkajuttuja. 

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #85 : 15.06.16 - klo:09:17 »
Eihän tilan tai  ainakin sen puoliskon saamiseksi kovin suuria avuja tarvita, naisihmisen varsinkaan. Maaseutu on täynnä yksinäisyyttä kaikin puolin. Maan kansan sanonnan mukaan "reittä pitkin" pitäisi onnistua  :003:.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #86 : 15.06.16 - klo:09:20 »
Hyvät naapurit on Jumalan lahja.  Me tässä Kankkosten kanssa on vanhennuttu jo 36 vuotta sovussa ja ystävyydessä.
Eilen Vikin kanssa tarinoimme jalkapallosta ja jälkikasvustostamme. Olimme vastatusten  pensasaidan äärellä. Vikillä on joku uusi vempain jolla hän siinä pärryytteli.

Tänään käymme kirjastossa. Meille on ilmestynyt kirjaston kirjoja jotka eivät näy
LASTU-tiedostossa. Olemme saattaneet kävellä ovesta ulos ilman että lainamme on rekisteröity. Kumpikaan emme muista miten se on käynyt. :017:
Muistamattomuus on lisääntymässä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

• ystäväkansaa
« Vastaus #87 : 15.06.16 - klo:18:37 »
Tänään sain taas tunnin verran hiukan hoiperrellen käveltyä, tosin kahdessa vaiheessa,
mutta kuitenkin.

Poissa Leena

• ystäväkansaa
« Vastaus #88 : 16.06.16 - klo:09:23 »
Eihän tilan tai  ainakin sen puoliskon saamiseksi kovin suuria avuja tarvita, naisihmisen varsinkaan. Maaseutu on täynnä yksinäisyyttä kaikin puolin. Maan kansan sanonnan mukaan "reittä pitkin" pitäisi onnistua  :003:.

Se minua harmittaakin mutta saatiin tuo sairaus hallintaan vähän liiasti myöhään. Se ihan totta vaikutti tähänkin puoleen ja kyllä minä tunsin suurta vetovoimaa juuri muuan tarjokkaaseen tai miten sen ilmaisisi. Olisi nyt talonemäntä ja taatusti olisi meitillä muutama lammas tahi vuohi.

Tänään täällä sataa raivokkaasti ja olinpa onnellinen, näyttivät auringonkuvaa jo, mutta se lämmin ilmamassa kyllä unohtui johkin Suomenlahden eteläpuolelle. Hirvitti yöllä, millaisella kelillä meni neljäsosa perhettä ylitte Tukholmaan ja tänään lähtee Lapsi 3 ja Vävykand 2 he lentää kun saivat erkkorahaa.  Mennään sitte viimisinä minä ja Lanko sunnuntaina ellei tule estettä.

Poissa 1944

• ystäväkansaa
« Vastaus #89 : 16.06.16 - klo:09:39 »
Leena, hyviä kesäaikoja vaan Sinulle. Pelkäsin hiukan, että menikö ohjeeni vähän överiksi. Olet kypsissä liemissä vahvistunut lady  :039: